Ga naar inhoud

Facts 2014 - 18/19 Oktober


shakeitupguy

Recommended Posts

Beste Sieurrac, hier is de productielijn. Maak maar 30 tekeningen achter elkaar zonder interactie met de lezer of dedi-jager.

 

Voor ons leuk dat je niet een uur op je beurt hoeft te wachten. Maar hoe hebben de 2 tekenaars het daar ervaren om zo aan de lopende band te moeten tekenen?

 

Voor de tekenaars is dit volgens mij een soort strafwerk.

 

Het haalt de hele band tussen tekenaar en fans weg. Ze zitten nu in feite 30 tekeningen voor de uitgever (i.p.v. voor de fans) te maken, zodat die er wat geld mee kan verdienen.

Link naar reactie

Kom kom beide heren hebben plenty praatjes met fans gemaakt. Als je naar strafwerk wil kijken moet je maar eens naar angouleme komen. Daar zitten de tekenaars echt omdat het moet, omdat het in hun contract staat. Daar wordt niet veel gelachen  hoor. Die hollandse en vlaamse beurzen worden vaak hoog gewaardeerd door auteurs.

Link naar reactie

Even een snelle opmerking tussendoor.

Dedicace hoort natuurlijk in een boek, een tekening van de betreffende tekenaar in zijn eigen boek. Wat moet ik nu met een los vel???In een multomap??Schetsboek kan ik nog begrijpen.

Los blad alleen interessant voor commission, die je wilt ophangen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En het kan niet op. Een vierde tekenaar zal bij uitgeverij Daedalus te vinden zijn namelijk de Italiaanse tekenaar Gianluca Maconi van Elfen 2. Hij zal zetelen naast de Spaanse tekenaar Kyko Duarte die deel 1 en deel 6 heeft getekend.

 

Jammer genoeg is deel 1 en deel 2 niet meer bij hen beschikbaar in HC maar er zullen wel SC exemplaren beschikbaar zijn.

 

Volgende week aankondiging van een of meerdere comic artists. Stay tuned.

post-116-0-07889600-1405417585_thumb.jpg

Link naar reactie

Doe geen moeite. Sommigen komen pas aan op vrijdagavond en anderen zitten op vrijdag bij Brusselse winkels die een sessie houden voor trouwe klanten.

 

met zo veel tekenaars die komen, moeten er toch nog enkele over zijn die je kan laten signeren in stripwinkels in Vlaanderen (misschien Kortrijk :e007: )

Link naar reactie

Gewoon naar FACTS komen denk ik zo. :e012:

Yep, that's the spirit en ook de bedoeling.

 

Naast nog een aantal nog aan te kondigen comic tekenaars, binnenkort ook nog een aankondiging van een Spaanse (hoe kan het anders) striptekenaar van een ijzersterke stripreeks, bovendien voorgesteld door een mede-forummer

 

Dus aarzel niet om suggesties te doen van namen voor 2015.

Link naar reactie

Naast nog een aantal nog aan te kondigen comic tekenaars, binnenkort ook nog een aankondiging van een Spaanse (hoe kan het anders) striptekenaar van een ijzersterke stripreeks, bovendien voorgesteld door een mede-forummer

 

hopelijk bedoel je hier mee, Guarnido

 

 

Dus aarzel niet om suggesties te doen van namen voor 2015.       

 

 

iedere tekenaar die ooit covers getekend heeft voor zenoscope

iedereen die ooit Vampirella getekend heeft :e007:

andere tekenaars die ik nog op FACTS wil zien:

Louis Royo, Tacito, Pontet, Tarquin, Manara,...

Link naar reactie

Naast de tekenaars ben ik ook benieuwd naar de acteurs die jullie uitnodigen. Zijn verzoekjes (Katee Sackhoff! Katee Sackhoff! Katee Sackhoff! Katee Sackhoff!) nog mogelijk? :e005:

Ondertussen hebben we al Sylvester McCoy (the Hobbit, Doctor Who) en Christopher Judge (Stargate SG-1) aangekondigd :-)

 

Verzoekjes zijn altijd mogelijk. Hum, BSG, ik heb hier een naam staan waar onderhandeld mee wordt maar zolang acteurs niet 100% bevestigd zijn worden die ook niet aangekondigd. En de lijst van 100% bevestigden is altijd veel kleiner. :-p

Link naar reactie

Verzoekjes zijn altijd mogelijk. Hum, BSG, ik heb hier een naam staan waar onderhandeld mee wordt maar zolang acteurs niet 100% bevestigd zijn worden die niet ook aangekondigd. 

 

Een Battlestar Galactica-gast zou fantastisch zijn! En ik blijf hopen op Katee Sackhoff (niet alleen voor BSG, maar ook 24 en Riddick).  :e012:

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Naast al die Spaanse tekenaars kunnen we eindelijk ook een Britse comic tekenaar aankondigen. :-)

We zijn verheugd mee te delen dat jullie kunnen aanschuiven bij Phil Winslade bekend van oa Batman, Daredevil/Spider-Man, Wonder Woman: Amazonia, The Astonishing Spider-Man, Red Sonja: Break The Skin, Daredevil en nog zoveel meer.

Hij zal op voorhand pre-con commissies doen die we ook zullen opvolgen. Later hierover meer info..

 

Oh ja, er is nog steeds plaats voor commissies van Jesus Merino.

Aanvragen kan hier :  http://www.facts.be/how-to-get-sketches-at-f-a-c-t-s/

 

PhilWinslade2.jpg

PhilWinslade3.jpg

PhilWinslade5.jpg

Link naar reactie

Eindelijk eens genoten van de vakantie -het was toch te warm- om de lijst van FACTS door te nemen.

 

En ik heb er al een pak gezien door mijn (misschien wel overdreven) omzwervingen :

Eduardo Risso => Essen

Guillem March => Contern

Gabriel Hernandez Walta => Faches-Thumesnil

Kyko Duarte => Nivelles

Yacine Elghori => Angouleme

Nicola Saviori => Etterbeek

Phil Winslade => Lille

Claude Crist => Arlon

Noriki Aoki => Utrecht

Vinz El Tabanas => Arras

Rossana Berretta => Aarschot

Sybille => St.-Gilles

Gerben Den Heeten => Valkenswaard

Eelco Koper => Alphen a/d Rijn

Padovani Mauro => Rijswijk

 

En dan nog ga ik waarschijnlijk twee dagen nodig hebben, om diegenen die ik nog niet gezien heb, te kunnen doen...

Link naar reactie

Ook de jonge Spaanse tekenaar Marcial Toledano van het ijzersterke Ken Games (lees het hier : http://www.stripspeciaalzaak.be/2014_Besprekingen/KenGames1-3.htm) zal aanwezig zijn op FACTS 2014.

Hij heeft in het Frans ook een deel van WW 2.2 getekend alsook een kortverhaal van Orbital.

 

Dit is onze negende Spaanssprekende tekenaar en hij zal te vinden zijn op de grote stand van Het Besloten land die voor de eerste keer aanwezig zal zijn op FACTS. :e005:

 

Voor iemand de vraag gaat stellen, Saga uitgaven is niet beschikbaar tijdens het weekend van FACTS om er ook te staan. Hierdoor zullen hun albums bij Het besloten land beschikbaar zijn.

 

 

Toledano3.jpgToledano1.jpg

Toledano5.jpg

Toledano4.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...