cinco Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 Welk fruitsap drink je graag? Quote Link to comment
Rataplan Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 Multivruchtensap. Heerlijk in de zomer als dorstlesser. Al kan een glas ijsgekoeld water ook heerlijk soelaas brengen wanneer je een gevangene bent van de hitte. Quote Link to comment
Lichtman Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 Druivensap! Volgens mij op z'n best nadat het eerst grondig in grote kuipen gefermenteerd is (met hier en daar soms een additiefje), en daarna liefst gedurende enkele jaren in donkere en droge omgevingen bewaard werd alvorens te drinken. Toegegeven, ‘t klinkt vreemd maar dit is blijkbaar al een eeuwenoud gebruik, en verrassend genoeg hebben sommige landen (zoals daar zijn: Italië, Argentinië, Zuid-Afrika, Portugal, Griekenland, ..) hier een heuse traditie in ontwikkeld. Men construeert som zelfs houten vaten speciaal voor dit procedé. Naar 't schijnt hebben onze zuiderburen er ook iets mee. Anyway, mij bevalt ’t zeer! cartoonesk and Yncke 1 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 Appelsap draagt mijn voorkeur weg. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Recommended Posts