Ga naar inhoud

🎬 aanraders in het Westerngenre?


cinco

Recommended Posts

"The Good, the Bad and the Ugly" is een klassieker, vind ik een geweldige film. De andere " spaghetti-western" Eastwood films zijn ook heel erg leuk, ben een grote fan. "Unforgiven" (weer met Eastwood, maar dan iets recenter) vond ik ook mooi, en ik heb altijd genoten van de twee "Young Guns" films. Ik vergeet vast nog een paar mooie films, ik was vroeger een grote fan van het genre (ben ik nog steeds, maar ik kijk weinig films de afgelopen paar jaar).

 

Geen films, maar tv-series (misschien zijn ze ergens on-line te zien..?) - ik was gek op "Kung Fu" met David Carradine toen ik jong was. Combinatie western en kung fu, dus. "The Wild, Wild West" was ook leuk, en "Alias Smith and Jones" keek ik ook altijd.

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Peter Motte zei:

Kung FU is

1) geen western, maar een kung-fu-reeks

2) afgrijselijk slecht, als je het nu met je wijzere ogen dan in je kindertijd zou zien, zou je over je nek gaan

1) Het speelde zich wel degelijk af in het wilde westen.

2) Afgrijselijk slecht is een relatief begrip gezien door de ogen van een kind.

Link naar reactie

Ik geef toe - ik heb het heel lang niet meer gezien. Als het afgrijselijk slecht is, dan is het zeker niet aan te raden.

 

En zoals Bouncer schrijft, het speelde zich wel af in het wilde westen (met cowboys en saloons en zo), dus het leek me meer western dan kung fu. Sorry voor de verwarring. "Wild, Wild West" is dan ook misschien meer spion/avontuur dan western (maar het speelde zich ook af in het wilde westen natuurlijk).

Link naar reactie
40 minuten geleden, bouncer zei:

1) Het speelde zich wel degelijk af in het wilde westen.

2) Afgrijselijk slecht is een relatief begrip gezien door de ogen van een kind.

 

1) daarin heb je zeker gelijk, maar toen ik het zag vond ik het meer een kung-fu-reeks

2) dat kan wel waar zijn, maar slecht blijft slecht, en als het kinderen zijn die het zien, is het nog belangrijker dat het goed is. Ik weet dat er veel mensen zijn die er geen probleem mee hebben als het slecht is "omdat het toch maar voor de kinderen is", maar dat is nu net wél het probleem. Alleen volwassenen kunnen het zich permitteren om rommel te zien, want zij weten (hoop ik) dat het rommel is.

Link naar reactie

Ik mocht als kind ook gaarne naar Kung Fu kijken. Hoe hij die brandmerken op zijn onderarmen kreeg! En ook Alias Smith and Jones herinner ik me. Maar wat is dat allemaal lang geleden. Do not file under 'Aanraders in het Western-genre'. 

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

The good, the bad and the ugly is in mijn ogen zeker een aanrader. Ik heb de lange versie (director's cut?) op dvd, bijna 3 uur! Maar ik kijk het af en toe heel graag.

Zoals sommigen hier weten, houd ik van reggae-muziek. Spaghetti-westerns waren populair in Jamaica en veel bands (o.a. The Upsetters) lieten zich daar door inspireren.

 

 

Link naar reactie

Uit het vuistje. Red River, Stagecoach, The Searchers, Shane, Vera Cruz, High Noon, Rio Bravo, She wore a Yellow Ribbon, The Big Sky, Winchester 73, Bend of the River, The Big Country, The Man who Shot Liberty Valance, Gunfight at the OK Corral, Last train from Gun Hill, The Unforgiven ( met Lancaster niet Eastwood ), The Law and Jake Wade, The Last Wagon, Garden of Evil, Distant Drums, Hondo, Broken Arrow, Broken Lance, The Naked Spur, The War Wagon, Four Guns to the Border, The Far Country, The Man from Laramie, Pillars of the Sky, The Comancheros, The Alamo, Yellow Sky, Backlash, Cheyenne Autumn, Two Rode Together, Warlock, How the West Was Won, The Horse Soldiers, The Sons of Katie Elder, Ambush, The Last Hunt, North to Alaska, Apache, The Indian Fighter, Night Passage, The Bravados. Voorts alle westerns met Randolph Scott, Joel McCrea, Audie Murphy, Rory Calhoun, Jeff Chandler, Dale Robertson, William Holden, Robert Mitchum en Glenn Ford.

Link naar reactie

Omdat het niet altijd de oude klassiekers moeten zijn, dit zijn recentere titels die mij te binnen schieten en die ik goed vond of op m'n denkbeeldige kijklijst staan ...

3:10 to Yuma (2007)
Appaloosa (2008)

The Assassination of Jasse James by the Coward Robert Ford (2007)
The Ballad of Lefty Brown (2017)

Hell or High Water (2017)

The Homesman (2014)
Godless (2017, Netflix Mini-series)
In a Valley of Violence (2016)
Meek's Cutoff (2010)
Never Grow Old (2019)
News of the World (2020)
Open Range (2003)

Slow West (2015)
The Sister Brothers (2018)

The Power of the Dog (2021)
The Three Burrials of Melquiades Estrada (2005)
True Grit (2010)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
22 uren geleden, cartoonesk zei:

Iets minder serieus maar klassiekers zijn twee van de eerste films van Bud Spencer en Terence Hill : They call me Trinity en Trinity is still my name. 

 

Trinity-1970.jpg

 

Vroeger durfde ik hier niet voor uit te komen dat ik dit meesterlijk vond, maar sinds mensen zoals Martin

van Koolhoven dit soort films bewieroken, is het bijna een pre geworden.

Ook zal het iets te maken hebben met zoete jeugdherinneringen zoals de zaterdagmiddag matinee op

10 jarige leeftijd met je vriendjes in de bioscoop.

Link naar reactie
1 uur geleden, bouncer zei:

 

Vroeger durfde ik hier niet voor uit te komen dat ik dit meesterlijk vond, maar sinds mensen zoals Martin

van Koolhoven dit soort films bewieroken, is het bijna een pre geworden.

Ook zal het iets te maken hebben met zoete jeugdherinneringen zoals de zaterdagmiddag matinee op

10 jarige leeftijd met je vriendjes in de bioscoop.

 

Nu je Koolhoven aanhaalt, zijn Brimstone is anders ook best goed :

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 20/4/2023 om 08:10, bouncer zei:

Vroeger durfde ik hier niet voor uit te komen dat ik dit meesterlijk vond, maar sinds mensen zoals Martin

van Koolhoven dit soort films bewieroken, is het bijna een pre geworden.

Je laat je toch niet beïnvloeden door anderen? Als je iets mooi of leuk vindt (een film, een strip...), geniet daar dan gewoon van! ;) 

De latere films van Bud Spencer en Terence Hill zijn nog meer B-films maar als ze op tv komen, kijk ik er elke keer weer naar. De Belgische forum-lezers hebben er niets aan maar rtl7 zendt die films elk jaar weer uit.

Link naar reactie
1 uur terug, cartoonesk zei:

Je laat je toch niet beïnvloeden door anderen? Als je iets mooi of leuk vindt (een film, een strip...), geniet daar dan gewoon van! ;) 

De latere films van Bud Spencer en Terence Hill zijn nog meer B-films maar als ze op tv komen, kijk ik er elke keer weer naar. De Belgische forum-lezers hebben er niets aan maar rtl7 zendt die films elk jaar weer uit.

 

In elitair gezelschap probeerde ik enigszins erudiet over te komen, uiteindelijk ben ik maar een simpel mannetje

wat ontzettend moet schaterlachen om Terence Hill en Bud Spencer.

Link naar reactie
2 minuten geleden, bouncer zei:

 

In elitair gezelschap probeerde ik enigszins erudiet over te komen, uiteindelijk ben ik maar een simpel mannetje

wat ontzettend moet schaterlachen om Terence Hill en Bud Spencer.

:) Geeft toch niets! ik kijk zelfs films van Ed Wood, die door praktisch iedereen als slechtste films ooit worden aangeduid! :D 

Link naar reactie
  • 9 months later...
  • 1 month later...
7 uren geleden, Air zei:


“Western” 😉

 

 

 

De mechanische spin was oorspronkelijk bedoeld voor een Superman-film met Nicholas Cage.

 

95e3006a3091a0c7b8cc0244182837c5.jpg.6e65e5d68042ddf1a472c78cba4f99fa.jpg

 

Uiteindelijk heeft Cage in een cameo voor The Flash (2023) toch nog zijn spin kunnen bekampen.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...