retep Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Hoera olie gevonden in de Noordzee. En wat nog leuker is, in het Nederlandse deel ! Vlakbij De Helder, dus Diogenes kan ons op de hoogte stellen van de booractiviteiten. http://www.bnr.nl/topic/beurs/817556-1212/olieveld-gevonden-in-de-noordzee Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Jo Vally wil film over zijn leven De Vlaamse charmezanger Jo Vally, die dertig jaar op de planken staat, wil zijn leven laten verfilmen. Daarvoor wil hij in zee gaan met niemand minder dan Erik Van Looy. Leuk toch? Quote Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Wellicht, als ik zou weten WTF meneer (of mevrouw, want met een naam als Jo kun je beide kanten op) Vally eigenlijk wel is..... Quote Link to comment
striphooligan Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Wellicht, als ik zou weten WTF meneer (of mevrouw, want met een naam als Jo kun je beide kanten op) Vally eigenlijk wel is..... zijn leven Quote Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 ok, scherpe deductie hooligan, voor de rest heb ik niks aan je. Zelf maar opgezocht, Jo (eigenlijk heetie Valère M. C. Lauwers ) is een vlaamse charmezanger die nu een film over zijn leven wil. Een vergelijking met Walk the line (over het leven van Johnny Cash) werd reeds gemaakt. Gezien hetgeen meneer Vally reeks heeft bereikt in het leven wordt het een topproductie, ik kan niet wachten ! Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Hoera olie gevonden in de Noordzee. En wat nog leuker is, in het Nederlandse deel ! Vlakbij De Helder, dus Diogenes kan ons op de hoogte stellen van de booractiviteiten. http://www.bnr.nl/to...-in-de-noordzee Kunnen we nog meer fossiele brandstoffen gebruiken en wordt de noodzaak tot energiebesparing en investeren in duurzame energie weer minder. Hoera? Quote marcelherms.nl Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Ach, het zijn maar een paar miljoen vaatjes, daar haalt de gemiddelde oliesjeik zijn neus voor op. Toch levert het de staat een paar miljard op en dat is toch fijn want dan hoeft er wat minder geld bij onderwijs, sociale zaken en natuurbehoud worden weggehaald..... Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Dat is ook weer waar natuurlijk. Laten we het maar positief benaderen. Quote marcelherms.nl Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Leuke dingen dan: net een sperwer in de tuin gezien. Quote marcelherms.nl Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Las in de krant over een Argentijns uitgeverijtje waar men boeken met de hand maakt van gebruikte spullen die ze dan weer van vuilnisvergaarders kopen. Sympathiek verhal en hopen dat het niet verziekt wordt door politiek en demagogisch gedoe. http://www.eloisacartonera.com.ar/ENGversion.html Quote Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Leuke dingen dan: net een sperwer in de tuin gezien. Wow, in onze tuin komen alleen eksters, mezen en roodborsten........ Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 De Reep maakt mijn werk weer leuker. Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Wow, in onze tuin komen alleen eksters, mezen en roodborsten........ Bij ons meestal merels, mussen, duiven en spreeuwen, soms mezen en roodborstjes, een enkele kraai, kauw of meeuw (als het heel stil is in huis), en nog maar slechts één keer opgemerkt : een vlaamse gaai en een sperwer. Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Wow, in onze tuin komen alleen eksters, mezen en roodborsten........ Wij zien ook nog: een buizerd, reigers, en veel fazanten. Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 ah, bij de buren heeft er eens een reiger in het portaal van de voordeur gestaan, een stuk in de voormiddag. Iedereen heel stilletjs komen kijken Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Bij ons meestal merels, mussen, duiven en spreeuwen, soms mezen en roodborstjes, een enkele kraai, kauw of meeuw (als het heel stil is in huis), en nog maar slechts één keer opgemerkt : een vlaamse gaai en een sperwer. Met enige regelmaat zit hier ook een groene specht! En nu het kouder wordt zie ik ook weer een winterkoninkje, vinken, groenlingen en alles wat hier boven is genoemd. De mezen zijn dan pimpelmezen en koolmezen. ook staartmezen heb ik wel eens gezien maar nu al een hele tijd niet meer. Quote marcelherms.nl Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Wat me opvalt is dat nu ook de kraaien er niet bang meer van zijn om de etensresten die we in de tuin gooien, te komen opeten. Dat was vroeger wel anders. Nu hebben de katten bij ons de kans niet meer om het vlees te komen pakken. De vogels zijn er al mee weg. Heb me zelfs een gidsje gekocht om de verschillende vogels te kunnen benoemen. Maar zover als jij ben ik nog niet. Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 ah, bij de buren heeft er eens een reiger in het portaal van de voordeur gestaan, een stuk in de voormiddag. Iedereen heel stilletjs komen kijken Onze buurman is daar niet zo blij mee, want hij heeft een vijver met vissen. Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Mijn buren hebben geen vijver. Die vogel stond daar gewoon op één been, uit te rusten. Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Spechten hebben we ook. En een eekhoorntje. Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 In elke hoek van de tuin zit een merel, bij ons. Die bevechten elkaar voor het voedsel dat we buiten smijten (in de lucht dansen is het bijna), en ondertussen zijn de andere vogels er mee weg. Vooral de spreeuwen : die vallen met een hoop neer, kijken niet om, en schrokken alles in een mum van tijd naar binnen. Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Wat me opvalt is dat nu ook de kraaien er niet bang meer van zijn om de etensresten die we in de tuin gooien, te komen opeten. Dat was vroeger wel anders. Nu hebben de katten bij ons de kans niet meer om het vlees te komen pakken. De vogels zijn er al mee weg. Heb me zelfs een gidsje gekocht om de verschillende vogels te kunnen benoemen. Maar zover als jij ben ik nog niet. Ik woon aan de rand van de stad. Tegen het platteland aan. En ik heb mijn tuin vogelvriendelijk ingericht. Ik ben zeker geen vogelkenner maar wel een liefhebber. Er loopt en vliegt hier ook nog wel eens wat anders rond: vleermuizen, egel, konijnen en ik heb al wel eens een haas door de tuin zien rennen. En aan het eind van de straat zit een stukje groen waar reeën lopen. En, geloof het of niet, maar terwijl ik dit zit te typen zie ik voor het eerst een felgekleurde goudvink zitten. Tot nu toe alleen "gewone" vinken. Quote marcelherms.nl Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 De reiger is in nederland een echte stadsvogel geworden met een voorliefde voor visvijvers, vliegende ratten. De tuin van mijn moeder (half bos) wordt ook bezocht dat boomklevers, eekhoorns, vlaamse gaaien en heel grote houtduiven die zich nogal lomp door het bladerdek bewegen. Die boomklevers zijn grappige beesten die (de naam doet het al vermoeden) bomen op en af lopen. Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Groene specht. Bij mij ook. Prachtige vogel! Quote marcelherms.nl Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Ik geloof het niet! Quote marcelherms.nl Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Houtduif, is dat hetzelfde al een bosduif? Zo hebben we er ook een paar. Die schijten echt alles vol. Quote Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Houtduif, is dat hetzelfde al een bosduif? Zo hebben we er ook een paar. Die schijten echt alles vol. Akelige beesten, groot, dik en grijs. Vroeger joegen de katten op die vogels, konden ze dagen van eten. De karkassen verborgen ze in de struiken..... Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Ik woon aan de rand van de stad. Tegen het platteland aan. En ik heb mijn tuin vogelvriendelijk ingericht. Ik ben zeker geen vogelkenner maar wel een liefhebber. Er loopt en vliegt hier ook nog wel eens wat anders rond: vleermuizen, egel, konijnen en ik heb al wel eens een haas door de tuin zien rennen. En aan het eind van de straat zit een stukje groen waar reeën lopen. En, geloof het of niet, maar terwijl ik dit zit te typen zie ik voor het eerst een felgekleurde goudvink zitten. Tot nu toe alleen "gewone" vinken. Vleermuizen hebben we ook in onze tuin, en als het donker is, en de vogels hebben niet alles opgegeten, zitten er soms egels de restjes op te peuzelen. De konijnen zitten bij ons in de velden, die komen niet in het dorp. Vorig jaar heb ik nog een vos gevangen in mijn koplampen. Gelukkig kon ik remmen, anders had ik 'm misschien geraakt. Quote Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 We hebben wel eens puttertjes in de tuin gehad, dat zijn aardige beestjes. Helaas al een tijd niet meer gezien....... Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 In de buurt van het station in Leuven heb ik op een morgen vanuit de trein ook eens een vos zien lopen. Dat had ik daar toch helemaal niet verwacht. Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 We hebben wel eens puttertjes in de tuin gehad, dat zijn aardige beestjes. Helaas al een tijd niet meer gezien....... Heb ik één keer in de buurt gezien en daarna helaas nooit meer. Quote marcelherms.nl Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 In de buurt van het station in Leuven heb ik op een morgen vanuit de trein ook eens een vos zien lopen. Dat had ik daar toch helemaal niet verwacht. In Engeland zijn stadsvossen al vele jaren bekend en in eerste instantie werd gedacht dat dit uniek was voor Groot Brittannië. Uit een artikel in de laatste editie van het wetenschappelijke tijdschrift LUTRA van de Zoogdiervereniging VZZ, blijkt dat de laatste 30 jaar dit beeld zich nu ook vormt in veel Europese steden. Quote marcelherms.nl Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Al fietsend door het groene hart menig vliegbeest gezien: zilverreigers, kievieten, futen, diverse soorten ganzen en veel verschillende roofvogels die ik met mijn beperkte ornithologische kennis niet kan duiden. De fuut is toch wel mijn favoriet, die kunnen goed zwemmen, ze komen altijd op een andere plek boven dan waar je ze verwacht en dan lekker drijven met de jongen op de rug ! Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Overigens dreigt jouw "leuke dingen draadje" nu wel een "natuur in en rond de stad draadje" te worden hè Retep... Quote marcelherms.nl Link to comment
retep Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 Zolang het van brigadier koen mag ! Quote Link to comment
156 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Jamaar bij ons is het op de buiten hoor. Temidden de fruitplantages. Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Dr. Benways bericht over stadsvossen kan ik niet quoten, maar in de tijd toen we hier auntie Beeb nog konden zien, heb ik daar schone docu's over gezien. De mensen lieten zelfs eten na in de tuin : af te kluiven botten en dergelijke. Mooie reportages waren dat, het engelse landschap, pitoreske stadjes... Quote Link to comment
niemand Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 We hebben wel eens puttertjes in de tuin gehad, dat zijn aardige beestjes. Helaas al een tijd niet meer gezien....... Zwaluwen zien we hier niet veel meer in de zomer, jammer genoeg. En de mussen zijn ook weg. Ik bedoel, er zitten er weer een stuk of acht in de tuin, gelukkig, maar ik weet nog dat toen ik klein was, de straat vol zat met mussen, en als je met je fiets kwam afgestoven, er hele zwermen wegvlogen. Quote Link to comment
Dr. Benway Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Zwaluwen zien we hier niet veel meer in de zomer, jammer genoeg. En de mussen zijn ook weg. Ik bedoel, er zitten er weer een stuk of acht in de tuin, gelukkig, maar ik weet nog dat toen ik klein was, de straat vol zat met mussen, en als je met je fiets kwam afgestoven, er hele zwermen wegvlogen. Veel (brood-)kruimels in je tuin gooien. En zorgen voor nestelgelegenheid (hagen). Dan komen die mussen wellicht weer terug. Ik heb de indruk dat het er bij bij namelijk weer steeds meer worden. Quote marcelherms.nl Link to comment
Recommended Posts