Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

Slechts Charleroi is meer  scabreus dan standard.

 

Dit seizoen supporter ik voor Club Brugge. Enerzijds omdat ik het KoolThing wel gun (eindelijk weer eens de titel !). Anderzijds omdat Club een vaste waarde is in het Belgisch voetbal als de volkse antagonist van het sjieke (lees arrogante) Anderlecht.... Zulke mastodonten verdienen af en toe de titel.

Link naar reactie

Indertijd waren er veel Limburgers supporter omdat alle goede spelers van Winterslag, Waterschei en Beringen bij Standard gingen spelen. Geen idee of Kudos Limburger is.

Ik ben maar 1 keer op Sclessin gaan kijken en dat was een van de weinige stadions waar ik mij nogal ongemakkelijk/onveilig voelde.

 

Dat heb ik ook wel eens gehad in het oude olympische stadion tijdens een europa match van Ajax (tegne Porto of HSV daar wil ik af zijn). Een te oud stadion, teveel mensen.....

 

Heb je veel belgische stadions gezien Zwendel ? Die oude half vervallen stadions vond ik altijd geweldig om te zien op tv: RWDM stadion, Rocourt, het Kiel, de Bosuil. Of achter de kazerne waar men van die rare tribunedeeltjes had aangebouwd.........

Link naar reactie

Als 5 jarige bezocht ik voor het eerst met mijn vader stadion Houtrust om Hollands sport te zien spelen, het stadion stond op 400 meter afstand van ons huis en was beroemd omdat daar in 1913 voor het eerst van den engelschman werd gewonnen. Later werden er ook schoolvoetbal toernooien en sportdagen gehouden voor de haagsche jeugd. 

 

 

HOLLA-17.jpg

 

Het oude Zuiderpark (ado) bezocht ik ook wel maar toch minder want dat was een ander slag mensen......

Link naar reactie

Zou eigenlijk graag supporter van ZulteWaregem willen zijn. Met schoon voetbal Anderlecht verslaan ( Anderlechts nieuwe spits is al na 1 helft een serieuze aanwinst... ). Dat zal er dit seizoen ook weer niet inzitten voor Club Brugge. Armtierig is het, en nu weer hommeles met Vadis en Gudjohnson. Wat is dat daar allemaal...

 

Nog een geluk dat ze het bod van 12 Mio € voor Lestienne naast zich hebben neergelegd, of het werden Standaard-Duchatelettoestanden bij Club. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik vind zo'n onderlinge strijd tussen Anderlecht en Club zo leuk. Het boertige, sterke mannen voetbal tegen de arrogante sterretjes.

 

 

 

Sterchele over Anderlecht

 

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/GT11LGHS6

 

Anderlecht over Club

 

https://www.facebook.com/pages/Club-Brugge-speelt-nooit-meer-kampioen/110764759087044

 

Het zal dit jaar wel weer Standard worden, triestige types.....

Link naar reactie

 

En om over Waalse ploegen te spreken, wanneer gaan ze daar hun verachtelijke Vlaamse voorzitter buitensjeezen? :e007:

 

 

vind ik dus echt schitterend. Al die eencelligen maar roepen dat Duchatelet buiten moest. Een paar weken later staan ze ongeslagen op kop en koopt hij hun publiekslieveling terug (die trouwens volgens mij helemaal gaat floppen). Eens zien of die roeperdjes nu nog staan te roepen dat ie buiten moet. Je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft een ploeg gekocht waar je europees iets mee kan gaan doen in de europaleague.

Link naar reactie

Jaja, 3 weken op rij ! :e005:

 

1)  9 punten Standard

2)  7 punten Club Brugge

3)  7 punten Lokeren

4)  7 punten Zulte Waregem

 

en jammer voor fluitmans...

5)  6 punten Anderlecht 

 

Penalty's trappen blijft blijkbaar een heikel punt... icon_cool.gif

 

Inmiddels 6 weken op rij !  :e005:

 

1) 18 punten Standard

2) 14 punten Zulte waregem

3) 14 punten Club Brugge

4) 13 punten Lokeren

5) 12 punten Anderlecht

Link naar reactie

Zijn moment van glorie

 

Inderdaad.

 

Standard heeft echter al meer dan één seizoen onregelmatig gepresteerd:

- aanvankelijk zeer sterk begonnen om naderhand weg te deemsteren uit de top ... 

- soms matig gepresteerd in het begin om nadien de pannen van het dak te spelen

  en op 't einde een paar schamele puntjes te kort te schieten... :e011:

 

't Kan alle kanten uit.

 

Zolang het blijft duren...  :e007:

Link naar reactie

En niét alleen in de Jupiler Pro League...

In de play-offronde van de Europa League heeft Standard 't Wit Russische FC Minsk (0-2 en 3-1) opzij gezet.

 

Het wordt nog een drukke agenda:

in Groep C van de E. L. neemt Standard het nu op tegen 't Oostenrijkse Salzburg, 't Zweedse Elfsborg en 't Deense Esbjerg.

 

19/09/13   Standard - Esbjerg

 

03/10/13   IF Elfsborg - Standard

 

24/10/13   Red Bull Salzburg - Standard

 

07/11/13   Standard - Red Bull Salzburg

 

28/11/13   Esbjerg - Standard

 

12/12/13   Standard - IF Elfsborg

 

 

Op 't eerste zicht een haalbare loting maar tegen Salzburg heb ik toch mijn twijfels.

 

Afwachten!

Link naar reactie

Inmiddels 6 weken op rij !  :e005:

 

1) 18 punten Standard

2) 14 punten Zulte waregem

3) 14 punten Club Brugge

4) 13 punten Lokeren

5) 12 punten Anderlecht

 

Mooi zo, alle ploegen hebben hun puntentotaal verdubbeld. Het gaat nog leuk worden.

 

En bij Club rommelt het weer... Garrido lijkt nu door niemand meer gesteund te worden zowel van boven niet, als van onderen niet.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Opnieuw?? Het was toch maar tegen Andorra?

 

Het was slecht, heel slecht. 2-0 winst door een paar mooie bewegingen van van Persie. Ik zou niet weten wat Oranje moet doen op het WK, anders dan in de eerste ronde eruit vliegen. We hebben Robben en van Persie, een heel wankele verdediging, een onzekere keeper, een matig middenveld........

Link naar reactie

Ligt het aan Van Gaal of aan de motivatie ? Een echt zware poule was het nu ook niet waar jullie in zaten.

 

Misschien tijd voor een nieuw oefenmatchke tegen de zuiderburen  :e007: 

 

Nee, we zitten in nederland tussen twee generaties: de oudjes Kuijt, vd Vaart en Sneijder(29-30 jaar maar toch al heel lang bij oranje) zitten er een beetje doorheen. De jonkies (Maher, de Vrij, Willems, Martins Indie) zijn te jong. Geen goede keeper (Stekelenburg is minder geworden). Je kan geen heel elftal ophangen aan Robben en van Persie......

Link naar reactie

:lol: Wat een feest in Belgie...............na 12 jaar geen knikker te hebben geraakt, zouden ze alleen van Persie misschien wel willen hebben, bedankt voor het compliment zal van Persie denken ;) .......misschien mag Robben de schoenen van Lukoki poetsen :e009: en Strootman de shirtjes wassen.

 

Een prima generatie voetballers, dat is zeker zo, maar hoogmoed komt vaak voor de val.

Zou dat dan het grote gevaar vormen voor Belgie..........dat is het leuke van voetbal, je kan het niet vaak voorspellen, volgend jaar weten we het.

 

Belgie heeft op papier zeker betere voetballers, maar nog geen absolute internationale top als Robben en van Persie (special one's, die wedstrijden alleen kunnen beslissen).

 

Al mijn belgische voetbal reepvrienden gun ik het beste en ik zou graag zien dat Belgie zilver haalt (je mag raden wie goud... :e005:  :e005: ), maar dat kleuterige gewijs naar Nederland in de belgische pers begrijp ik niet, volgens mij zijn Nederland en Italie degene die zich als eerst hebben geplaatst voor het WK.

En ik geloof zeker niet dat Turkije en Roemenie slechter zijn dan Kroatie, Wales en consorten.

 

Verder heeft Oranje inderdaad een probleem, we hebben twee toppers, een paar subtoppers en dan veel nationale top (en die is niet goed genoeg op dit moment). Maar er is nog een jaar te gaan, blessures, verrassingen......van Gaal zal nu een eenheid moeten creeren en een vaste keeper moeten aanstellen. Vorm deed het dramatisch in Estland, twee houdbae ballen.

 

Kortom, moest ik geld inzetten zou ik het eerder op Belgie doen, maar niet overdrijven ;)

Link naar reactie

:lol: Wat een feest in Belgie...............na 12 jaar geen knikker te hebben geraakt, zouden ze alleen van Persie misschien wel willen hebben, bedankt voor het compliment zal van Persie denken ;) .......misschien mag Robben de schoenen van Lukoki poetsen :e009: en Strootman de shirtjes wassen.

 

Een prima generatie voetballers, dat is zeker zo, maar hoogmoed komt vaak voor de val.

Zou dat dan het grote gevaar vormen voor Belgie..........dat is het leuke van voetbal, je kan het niet vaak voorspellen, volgend jaar weten we het.

 

Belgie heeft op papier zeker betere voetballers, maar nog geen absolute internationale top als Robben en van Persie (special one's, die wedstrijden alleen kunnen beslissen).

 

Al mijn belgische voetbal reepvrienden gun ik het beste en ik zou graag zien dat Belgie zilver haalt (je mag raden wie goud... :e005:  :e005: ), maar dat kleuterige gewijs naar Nederland in de belgische pers begrijp ik niet, 

Tja de Belgen hebben voor het eerst in 25 jaar een leuk elftal, dank komt al die opgekropte jaloersigheid tav oranje als een slecht gevallen maaltijd naar boven.  Een beetje hetzelfde als hoe wij tegen de duitschers aankeken, ach laat ze maar..... Ik moet het nog allemaal zien in Brazilie, Nederland haalt met moeite de tweede ronde en Belgie wellicht ietsje verder maar dat zal het hoogst bereikbare wezen.

Link naar reactie

Ik veronderstel dat Lecram en retep hln lezen (ik bekijk dat ook regelmatig bij mijn ouders). Dat staat inderdaad vol van dat geleuter.

Meer nog: elke dag 4 a 5 bladzijden over het Belgisch voetbal. En dan enkel over de eerste klasse en enkel over Brugge Genk en Anderlecht. Wie leest dat fgs elke dag hetzelfde.

Gelukkig is er de jongste tijd ook wat aandacht voor hockey, volleybal, basketbal etc.

 

En mekaar wat jennen, Nederlanders doen dat niet zeker :P

Zolang het maar leuk blijft.

Link naar reactie

Het zal wel aan mij liggen maar ik proef, ook bij de iets meer doordenkende vlamingen, een bepaald ressentiment jegens Nederland. Dat mag best hoor maar het valt me op en ik vraag me dan af hoe dat zo is gegroeid. In Nederland bestond een soortgelijke negatieve tendens, tot het begin van deze eeuw, gericht tegen de duitsers. Aanleidingen waren makkelijk te ontdekken: wereldoorlog 2, WK finale 1974 en het irritante gedrag van Lothar Mattheus en zijn vrindjes.

Link naar reactie

oh, ik schat dat je supportert voor Benfica omdat ze:

 

-tegen RSCA spelen;

-dat benenbrekende smeerlapje van een Witsel enige tijd onder contact hadden staan ?

- hierdoor het zelfvertrouwen van A'lecht een klein knauwtje kreeg en zo Club Brugge misschien dit weekend een puntje mee kan graaien, dat ze dan toch weer gaan verliezen bij Standard Luik

- De Zeeuw aast op een transfer naar Standard

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Standard wint wel gewoon alles, dat wordt weer een vervelend voetbaljaar in Belgie.....

 

Maar neen, Standard speelt echt niet goed, en ik moet nog eens zien hoe die trainer het zal doen als de hel er ginds uitbreekt. En blijft het kalm dan zal Duchatelet wel weer iets doen om het vuur er in te krijgen. Geen paniek.  

 

Anderlecht is met hun nieuwe spits wel enorm versterkt. Aan de andere kant zijn er nog een aantal ploegen in groeiende vorm, zoals RC Genk en verrassend genoeg ook Waregem.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

hij staat op de tweede plaats en heeft nog geen wedstrijd verloren. ok, slecht voetbal (hoor ik toch, want ik heb nog geen minuut gezien), maar toch.

 

Nu gooien ze hem buiten omdat ze al een voorakkoord hebben met preudhomme, anders mocht ie nog wat blijven. Het is nu maar te hopen dat ze niet naast preudhomme grijpen. Anders kan er weer een konijn uit de hoed getoverd worden.

 

edit: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20130919_012

 

ik liep achter.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...