Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

hij staat op de tweede plaats en heeft nog geen wedstrijd verloren. ok, slecht voetbal (hoor ik toch, want ik heb nog geen minuut gezien), maar toch.

 

Nu gooien ze hem buiten omdat ze al een voorakkoord hebben met preudhomme, anders mocht ie nog wat blijven. Het is nu maar te hopen dat ze niet naast preudhomme grijpen. Anders kan er weer een konijn uit de hoed getoverd worden.

 

edit: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20130919_012

 

ik liep achter.

 

 

Het voetbal was niet om aan te zien. Gelukkig pakten ze tegen de mindere ploegen wel de punten.

 

Met Preudhomme halen ze de beste mogelijke trainer binnen. Bij al zijn vorige clubs pakte hij prijzen ( Standard, Gent, Twente, Al-dinges ). Het feit gaat zijn hoe hij gaat spelen. Preudhomme speelt zwoegend (club)voetbal met een breker op het middenveld, terwijl het nu tikatikaspel is.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Brugge of Standard? Wie gaat het worden ?

 

mmm Standard heeft toch weer gewonnen van een PO1-deelnemer van vorig jaar. Ze blijven maar punten pakken. En Anderlecht heeft dit seizoen 3x verloren, en 3x tegen PO1 deelnemers. Ben benieuwd naar Anderlecht - Standard binnen enkele weken.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Zo...Ajax in vijf dagen tijd tweemaal met 4-0 op de kloten gekregen...mijn week kan niet meer stuk! :e007:  :e007:  :e007:  :e007:

 

 

Erik

 

nu zal dat waarschijnlijk wel aan mij liggen en aan mijn vertekende wereldbeeld, maar welk plezier haal je er nu uit dat een andere ploeg verliest? Ok, als dat tegen je eigen ploeg is en als dat op het laatste van de competitie is als je nog wat achter ligt en op die manier weer bovenaan kan komen. Dat kan ik snappen.

Maar je wil als supporter toch geen kampioen worden omdat de anderen beter zijn maar niet winnen? Je wil toch zelf gewoon de beste zijn?

 

ik vind dat altijd zo vreemd dat er een haat is/afkeur is voor een andere ploeg. Kijk toch gewoon naar jezelf en laat de anderen doen wat ze willen doen. Zo lees ik vaak van die achterlijke commentaren op sportkranten dat anderlecht of ajax de competitie koopt en de competitie vervalst en bevoordeeld worden door de scheids en dat ze dit en dat ... wie gelooft dat nou echt zelf. En sterker nog, als je dat dan gelooft, waarom blijf je dan in godsnaam supporter in een sport waar blijkbaar toch alles op voorhand beslist is, hoe eenzaam ben je dan zeg.

 

Maar misschien is dat omdat ik toch ook niet echt supporter voor één enkele ploeg dat ik dat niet kan begrijpen.

Link naar reactie

nu zal dat waarschijnlijk wel aan mij liggen en aan mijn vertekende wereldbeeld, maar welk plezier haal je er nu uit dat een andere ploeg verliest? Ok, als dat tegen je eigen ploeg is en als dat op het laatste van de competitie is als je nog wat achter ligt en op die manier weer bovenaan kan komen. Dat kan ik snappen.

Maar je wil als supporter toch geen kampioen worden omdat de anderen beter zijn maar niet winnen? Je wil toch zelf gewoon de beste zijn?

 

ik vind dat altijd zo vreemd dat er een haat is/afkeur is voor een andere ploeg. Kijk toch gewoon naar jezelf en laat de anderen doen wat ze willen doen. Zo lees ik vaak van die achterlijke commentaren op sportkranten dat anderlecht of ajax de competitie koopt en de competitie vervalst en bevoordeeld worden door de scheids en dat ze dit en dat ... wie gelooft dat nou echt zelf. En sterker nog, als je dat dan gelooft, waarom blijf je dan in godsnaam supporter in een sport waar blijkbaar toch alles op voorhand beslist is, hoe eenzaam ben je dan zeg.

 

Maar misschien is dat omdat ik toch ook niet echt supporter voor één enkele ploeg dat ik dat niet kan begrijpen.

 

Ik ben altijd zeer blij wanneer Ajax verliest, dan zit ik om 18 uur 45 met het bord op schoot bij studio sport te genieten. Om 22 uur 20 gaat dan de buis weer aan om van "de mannen" van Studio voetbal te horen wat er nu weer met de godenzonen fout ging. De spreekwoordelijke arrogantie, het dedain en de twijfelachtige schreidsrechterlijke beslissingen (lucky ajax heet dat) zorgen voor een dermate weerzin van de Ajaxieden en hun aanhang dat ik met genoegen verliespartijen ma bekijken. 

Link naar reactie

Ik ben altijd zeer blij wanneer Ajax verliest, dan zit ik om 18 uur 45 met het bord op schoot bij studio sport te genieten. Om 22 uur 20 gaat dan de buis weer aan om van "de mannen" van Studio voetbal te horen wat er nu weer met de godenzonen fout ging. De spreekwoordelijke arrogantie, het dedain en de twijfelachtige schreidsrechterlijke beslissingen (lucky ajax heet dat) zorgen voor een dermate weerzin van de Ajaxieden en hun aanhang dat ik met genoegen verliespartijen ma bekijken. 

 

en waarom dan? Heb je dan zo weinig eigenwaarde in je eigen kluppie dat je leedvermaak moet hebben bij een andere club? Ik vind dat echt vreemd hoor. En dan die twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen, als iemand 9/11 of gsmstraling in de mond neemt, sta je al klaar om hem een aluminium hoedje aan te bieden, maar zulke fabeltjes geloof je dan wel? Je blijft me telkens weer verbazen :)

Link naar reactie

Tja Aap dat is het verschil tussen een voetballiefhebbert en een voetbal fan. De liefhebber ziet met genoegen fraaie voetbalacties, de fan is voor zijn clubbie. De liefhebber is steeds voor de sterkste, de fan is voor zijn clubbie. Waarom denk je dat er nog clubs als Fc Dordrecht, Cercle Brugge, Antwerp of Telstar zijn ? Echt niet om de sportieve prestaties.....

 

Ik heb in de Galgenwaard tientallen toppers zien spelen: van Rijkaard, Gullit en van Basten tot Bergkamp, Romario en Ronaldo. Ik heb ze vervloekt en uitgejouwd, Romario speelde zijn eerste uitwedstrijd tegen FC Utrecht, het was 10 graden maar hij droeg handschoenen en een maillot. Hij sliep een half uur, het hele stadion brulde: kope kope kope PSV miskoop. Toen legde hij er drie in een kwartiertje in.

 

Wat betreft dat ik tegen Ajax ben, Ajax is het Anderlecht van Nederland, arrogant, bevoordeeld door de scheids, altijd gematst door de bond en bijna alle journalisten zijn voor Ajax, Ze noemen zichzelf godenzonen. Wanneer je zoals ik in Den Haag geboren ben en opgegroeid in Utrecht en voetbal fan dan ben je tegen Ajax. Dat is een soort universele wet. Ik ben trouwens bij sportkijken altijd voor de een of ander, ik ben tegen Chelsea maar voor Arsenal, tegen Standard maar voor Club Brugge, tegen Engeland maar voor Wales (bij Rugby). Wanneer ik bij een sportwedstrijd niet voor (en/of) tegeneen team ben kijk ik niet. 

 

ps aap: ik vertel je maar niet hoe ik 10 jaar lang tenniscompetitie heb gespeeld.....

Link naar reactie

Tja Aap dat is het verschil tussen een voetballiefhebbert en een voetbal fan. De liefhebber ziet met genoegen fraaie voetbalacties, de fan is voor zijn clubbie. De liefhebber is steeds voor de sterkste, de fan is voor zijn clubbie. Waarom denk je dat er nog clubs als Fc Dordrecht, Cercle Brugge, Antwerp of Telstar zijn ? Echt niet om de sportieve prestaties.....

 

Ik heb in de Galgenwaard tientallen toppers zien spelen: van Rijkaard, Gullit en van Basten tot Bergkamp, Romario en Ronaldo. Ik heb ze vervloekt en uitgejouwd, Romario speelde zijn eerste uitwedstrijd tegen FC Utrecht, het was 10 graden maar hij droeg handschoenen en een maillot. Hij sliep een half uur, het hele stadion brulde: kope kope kope PSV miskoop. Toen legde hij er drie in een kwartiertje in.

 

Wat betreft dat ik tegen Ajax ben, Ajax is het Anderlecht van Nederland, arrogant, bevoordeeld door de scheids, altijd gematst door de bond en bijna alle journalisten zijn voor Ajax, Ze noemen zichzelf godenzonen. Wanneer je zoals ik in Den Haag geboren ben en opgegroeid in Utrecht en voetbal fan dan ben je tegen Ajax. Dat is een soort universele wet. Ik ben trouwens bij sportkijken altijd voor de een of ander, ik ben tegen Chelsea maar voor Arsenal, tegen Standard maar voor Club Brugge, tegen Engeland maar voor Wales (bij Rugby). Wanneer ik bij een sportwedstrijd niet voor (en/of) tegeneen team ben kijk ik niet. 

 

ps aap: ik vertel je maar niet hoe ik 10 jaar lang tenniscompetitie heb gespeld.....

 

100% mee eens....kan niet wachten tot het weer Utrecht - ajax is (kom zelf uit de buurt van Rotterdam, maar dit terzijde).

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Tja Aap dat is het verschil tussen een voetballiefhebbert en een voetbal fan. De liefhebber ziet met genoegen fraaie voetbalacties, de fan is voor zijn clubbie. De liefhebber is steeds voor de sterkste, de fan is voor zijn clubbie. Waarom denk je dat er nog clubs als Fc Dordrecht, Cercle Brugge, Antwerp of Telstar zijn ? Echt niet om de sportieve prestaties.....

 

Ik heb in de Galgenwaard tientallen toppers zien spelen: van Rijkaard, Gullit en van Basten tot Bergkamp, Romario en Ronaldo. Ik heb ze vervloekt en uitgejouwd, Romario speelde zijn eerste uitwedstrijd tegen FC Utrecht, het was 10 graden maar hij droeg handschoenen en een maillot. Hij sliep een half uur, het hele stadion brulde: kope kope kope PSV miskoop. Toen legde hij er drie in een kwartiertje in.

 

Wat betreft dat ik tegen Ajax ben, Ajax is het Anderlecht van Nederland, arrogant, bevoordeeld door de scheids, altijd gematst door de bond en bijna alle journalisten zijn voor Ajax, Ze noemen zichzelf godenzonen. Wanneer je zoals ik in Den Haag geboren ben en opgegroeid in Utrecht en voetbal fan dan ben je tegen Ajax. Dat is een soort universele wet. Ik ben trouwens bij sportkijken altijd voor de een of ander, ik ben tegen Chelsea maar voor Arsenal, tegen Standard maar voor Club Brugge, tegen Engeland maar voor Wales (bij Rugby). Wanneer ik bij een sportwedstrijd niet voor (en/of) tegeneen team ben kijk ik niet. 

 

ps aap: ik vertel je maar niet hoe ik 10 jaar lang tenniscompetitie heb gespeld.....

 

mja, je zal wel gelijk hebben. Als voetbalkijker begrijp ik zo'n dingen niet. Ik ben geen "fan".  Ik was destijds wel "fan" van germinal ekeren, maar nooit zo fanatiek dat ik naar wedstrijden ging kijken. 

 

Net zoals die apen die hier in Antwerpen staan te schelden op elkaar. Eerst was Beerschot blij dat antwerpen zakte en niet meer naar eerste kwam, nu zijn ze bij rafc antwerp blij dat beerschot failliet is. Ik kan daar met mijn kleine verstand toch niet bij. Een derby is toch het mooiste wat er is. Sportieve rivaliteit is toch juist het hele doel van de sport. Je moet leedvermaak hebben als je wint van je rivaal. Nu is er geen leedvermaak meer, want ze zijn alle twee rijp voor de slacht. Een derby zal er niet meer van komen de eerste jaren. Dat een mens daar dan blij mee kan zijn. De dove is blij dat de blinde tegen een paal loopt.

 

Ik begrijp best dat je dolgelukkig kan zijn als je provincieclubje eens wint van een echte topclub (of dat nou psv, ajax, anderlecht of standard is maakt niet uit) maar dat je dan blij kan zijn dat de topclub ook verliest van een andere ploeg, vind ik toch raar. Beetje zurig zelfs. Zou ik eerder bij van die tandloze types met een kale schedel verwachten, die de ploeg staan op te wachten als ze verloren hebben omdat ze vinden dat het kopen van een ticket hen het recht verschaft om mensen eens te vertellen dat ze harder moeten werken. ja ja.

 

Nu durf ik al wel eens via internet naar van die praatprogramma's over voetbal kijken. Ik vind het dan hilarisch om zo'n lui te horen staan balken dat het geen off side was, geen rode kaart, geen penalty, geen schwalbe. Zo'n selectieve blindheid vind ik echt grappig. En dan dezelfde beelden bekijken en maar lullen dat je benadeelt wordt. Maar helemaal de top vind ik de heren die dan scheidsrechters gaan betichten van partijdigheid. Beelden er bij om te bewijzen. Waar dan juist helemaal niets op te zien is. Geweldig vind ik dat. En dan zeggen ze met uitgestreken gezicht dat zulke emotie thuis hoort bij het voetbal. Vind ik leuker dan de wedstrijden zelf. 

 

Dat is sociaal psychologisch een fantastisch fenomeen waar ik wekelijks weer van kan smullen. Op dat vlak ga ik met preudhomme weer een leuke tijd tegemoet. is zo selectief blind dat zelfs de mollen er gegeneerd van worden.

Link naar reactie

Tja, het is moeilijk uit te leggen, nu moet ik zeggen dat het leedvermaak bij mij beperkt blijft tot een dagje gnuiven. In Utrecht is Ajax thuis de wedstrijd van het jaar, dan speelt natuurlijk wat provinciaalse benepenheid mee maar het is ook een botsing van speelwijzen en opvattingen die door te trekken zijn naar een ander niveau. FC Utrecht speelt op inzet, kracht opportunisme, Ajax leunt op bluf, techniek en arrogantie. Dat is water en vuur....

 

lees Desmond Morris er op na, wellicht gedateerd maar nog zeer actueel.

Link naar reactie

nonkel Desmond is zeer goed gekende bij de naakte natte aap.

 

Maar dat je dolgelukkig bent als je club tegen Ajax wint en je dan de andere supporters jent, daar ben ik het volkomen met je eens. En dat je bvb liever groningen (ik zeg maar wat) ziet winnen dan Ajax, kan ik ook helemaal volgen. Je vindt die club sympathieker dan ajax, de underdog is geen Vlaams alleenrecht, mensen zien graag verrassingen. Daar kan ik helemaal inkomen. Maar dat je dan naast de blijdschap voor dat groningen ook nog eens helemaal blij wordt omdat ajax verliest, dat vind ik dan vreemd.

 

alhoewel ... ik heb het ook zo niet met bepaalde spelers. Die wankele portugezen die meer op de grond liggen dan dat ze op hun voeten staan bvb. Als zo'n onsportieve ploeg dan verliest vind ik dat wel weer gerechtigheid. Of van die schoppende Italianen die een 1-0 verdedigen door de tegenstander onder de zoden te schoppen. Maar dan moet ik de match al aan het bekijken zijn en dan heb je inderdaad een favoriet en een ploeg die je liever ziet verliezen. maar als ik nou op internet zou lezen dat de italianen of portugezen verloren hebben, word ik daar nou ook niet speciaal blij van.

 

Ik vond het triest dat Anderlecht en standard verloren in Europa. Niet omdat ik supporter voor een van beide ploegen, maar omdat ik het graag aan Nederlandse en Belgische clubs gun in europa. Ik kan niet blij worden van een verliesmatch van BeNeclub in europa.

Link naar reactie

Anderlecht en Standard zijn het ergste kwaad.

 

 

Maar waarom dan? Omdat ze meer geld hebben? Omdat ze meer winnen? Als ze tegen je club spelen, ok, dan zijn ze de duivel zelve en moeten ze er aan, maar als ze nou gewoon lekker ballen met een totaal andere club, wat maakt het dan uit?

 

Of ga jij ook mee doen met die conspiracy onzin over bevoordelen van die clubs.

Link naar reactie

Maar waarom dan? Omdat ze meer geld hebben? Omdat ze meer winnen? Als ze tegen je club spelen, ok, dan zijn ze de duivel zelve en moeten ze er aan, maar als ze nou gewoon lekker ballen met een totaal andere club, wat maakt het dan uit?

 

Of ga jij ook mee doen met die conspiracy onzin over bevoordelen van die clubs.

Neen het is gewoon zo. Supporter zijn is niet rationeel.

 

Maar het moet wel beschaafd blijven.

Link naar reactie

Maar waarom dan? Omdat ze meer geld hebben? Omdat ze meer winnen? Als ze tegen je club spelen, ok, dan zijn ze de duivel zelve en moeten ze er aan, maar als ze nou gewoon lekker ballen met een totaal andere club, wat maakt het dan uit?

 

Of ga jij ook mee doen met die conspiracy onzin over bevoordelen van die clubs.

 

Je snapt het niet, het is gewoon zo. Fc Utrecht is een leuke club die een keer in 1958 kampioen is geworden, nog nooit uit de eerste klasse is gedegradeerd en heel af en toe een beker wint. Ze spelen zoals de mensen het hier graag zien: vol overgave, werklust, op het randje en vol lef. Ajax staat voor hoofdstedelijke arrogantie, PSV voor provinciale lampenboeren en Feyenoord voor boeren op zuid. Het is gewoon zo, dit zijn oeroude wetten die van vader op zoon worden doorgegeven.......... Als je daar dan heel rationeel naar gaat kijken verbaas je je maar schiet je nergens mee op......

 

Anderlecht is het Ajax van Belgie en Standard is een bende onbehouwen arrogante bottenbrekende ruziezoekende opsnijders. Dat weet toch iedereen, zelfs deze ollander weet het.

Link naar reactie

blijkbaar :D

 

nu ja, het is je gegund hoor. Zo lang je elkaars schedel niet inslaat doe je wat je wil.

 

Ik heb vandaag mijn anderlecht collega ook effe mogen jennen en mijn brugge collega weer zien stralen :)

Link naar reactie

Maar neen, Standard speelt echt niet goed, en ik moet nog eens zien hoe die trainer het zal doen als de hel er ginds uitbreekt. En blijft het kalm dan zal Duchatelet wel weer iets doen om het vuur er in te krijgen. Geen paniek.  

 

 

 

http://www.hln.be/hln/nl/1325/Standard/article/detail/1715349/2013/10/02/Duchatelet-wil-Standard-nog-steeds-verkopen.dhtml  :e007:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zap ik even naar 2BE. 0-3

Belgische ploegen zijn gewoon derderangs.

 

ik zou als tegenstander geen enkele angst hebben om eentje van anderlecht onderuit te duwen in de zestien. Blijkbaar is het onmogelijk om in anderlecht shirt twee penalty's achter elkaar te maken.

ik heb gelezen dat ze goed gespeeld hebben, zal best wel, maar een wedstrijd winnen is ook een kwaliteit en verdorie eentje die je nodig hebt om ... eh ... een wedstrijd te winnen :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...