Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

2 uren geleden, BobFish zei:

Heeft er iemand zich al de nieuwe Daredevil By Frank Miller Box Set aangeschaft ?

Ik wil deze strips al lang lezen maar ik twijfel door de prijs en ik zit nog vol met vragen, hoe zit dat met kleuren en formaten bvb ?

Mensen met expertise aanwezig ?

https://www.previewsworld.com/Catalog/APR190944

De prijs op amazon is dus best redelijk. :) 

Ze hebben gekozen voor het paperback formaat. Voor paperbacks gebruiken ze een standaard papiersoort die je ook bij magazines terugziet. Redelijk dik, zuurvrij, wit etc. Maar dat is niet altijd bevordelijk voor de kwaliteit van het kleurwerk. Zelf heb ik al het werk uit deze set in losse bundels die vaak op vergelijkbaar papier zijn gedrukt. 

In het geval van Frank Miller heb je het geluk dat de kleuren zijn gedaan door Lynn Varley. Zij is beeldend kunstenaar en heeft een goed oog voor wat werkt. 

Ik verwacht problemen met zijn vroege werk in 
DAREDEVIL: MARKED FOR DEATH en natuurlijk ELEKTRA LIVES AGAIN wat oorspronkelijk is gemaakt voor een geheel andere papiersoort. Je zou kunnen twisten over Sienkiewicz zijn werk op ELEKTRA: ASSASSIN en LOVE AND WAR. 

Persoonlijk zou ik voor Born Again de voorkeur geven aan deze versie: Klik

Link naar reactie
4 hours ago, BobFish said:

Hoe zijn die ? Ik denk er ook aan om ze te kopen, al vind ik er weinig informatie over.
Zijn tekenstijl lonkt naar me en ik heb een zwak voor fumetti. Daarnaast haalt Tardi hem aan als één van zijn grote invloeden, reden genoeg dus.

 

 

 

Zeer mooie uitgaven, groot (Dark Horse Library edition formaat) met goede reproductie van het tekenwerk. In sommige verhalen kan je nog de potloodlijnen en de whiteout zien zitten. Het enige minpunt is de afgeronde hoeken van de hardcover, dat vind ik er een beetje raar uitzien maar dat is echt maar een miniem puntje.

Link naar reactie
25 minuten geleden, Aaltomuoto zei:

 

Zeer mooie uitgaven, groot (Dark Horse Library edition formaat) met goede reproductie van het tekenwerk. In sommige verhalen kan je nog de potloodlijnen en de whiteout zien zitten. Het enige minpunt is de afgeronde hoeken van de hardcover, dat vind ik er een beetje raar uitzien maar dat is echt maar een miniem puntje.

Bij deze besteld. 😊
 

1 uur terug, Retardi zei:

Ik verwacht problemen met zijn vroege werk in DAREDEVIL: MARKED FOR DEATH en natuurlijk ELEKTRA LIVES AGAIN wat oorspronkelijk is gemaakt voor een geheel andere papiersoort. Je zou kunnen twisten over Sienkiewicz zijn werk op ELEKTRA: ASSASSIN en LOVE AND WAR. 

Persoonlijk zou ik voor Born Again de voorkeur geven aan deze versie: Klik

Dank voor je info.

Hmm, aan de ene kant maakt een complete box set het heel gemakkelijk, aan de andere kant is het jammer dat niet alles tot zijn recht komt.
Misschien moet ik toch achter tweedehands edities gaan. Wie weet blijf ik zo zelfs nog onder de prijs van de box set.

Link naar reactie

Na het lezen en genieten v de fables GN Fairest in all the land, dat ik op Facts bij cheap comics had gekocht, kon ik aan hun sale v Fairest niet weerstaan. 

 

 

D0C3C545-7FDF-4DC5-9FD0-4DC8DFC8B6A3.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

DOC FRANKENSTEIN POST MODERN PROMETHEUS HC zou uitkomen vandaag.
maar helaas pindakaas! Gelukkig is het uitstel maar een paar weken

En echt... 1 van de beste comics ever!!

De HC maakt het Burlyman-verhaal van Skroce keurig af met exrra 64 pages geloof ik. Heerlijk!

 

2019-11-06_15-27-26.thumb.jpg.19127966f1f81a75b598f5129eb5b5e3.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

GARGANTUAN #4 (OF 5) (MR)  > yay for big monsters!            
RIDE BURNING DESIRE #5 (OF 5) >  yay for 12Gauge!!
HARLEEN #2 (OF 3) > yay for Stjepan... only reason I buy DC :)  
FIVE YEARS #5 > come on, Terry Moore!!
BONE CODA 25TH ANNIVERSARY TP > new story? HELL YESSSS
DISSENSION WAR ETERNAL #5 > I think I missed this one
HARLEY QUINNS GANG OF HARLEYS TP > yay for Mauricet teaming up with Jimmy/Amanda!
WHITE WIDOW #3 TYNDAL FOIL > I love foil covers and love Tyndal :)

1900082062_score2019111.thumb.jpg.dcc0eafaf522b6efd025e2a124671800.jpg

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Retardi zei:

Sjesis, lees je nu ook al Italiaans? 

 

Nu moet je echt ophouden hoor. :)

 

Leuk dat je Mattioli hebt genomen. Ik verdenk Gerrit de Jager er altijd van dat hij vrij goed naar deze man heeft gekeken.

Ik heb een jaar in Rome gestudeerd en vind fumetti vaak makkelijker te lezen dan franse bd. Ben ook gigantische fan van de Italiaanse cinema en literatuur. De taal ligt me bijgevolg nauw aan het hart.
 

Gerrit de Jager ken ik totaal niet, is ie de moeite ? Mattioli ziet er super uit, zeer geïnspireerd door jaren 30-40-50 cartoons, o.a. Tex Avery 😋.

Link naar reactie
22 uren geleden, BobFish zei:


 

Gerrit de Jager ken ik totaal niet, is ie de moeite ? Mattioli ziet er super uit, zeer geïnspireerd door jaren 30-40-50 cartoons, o.a. Tex Avery 😋.

Mocht je eens oude nummers van het Nederlandse blad Gummi tegenkomen, wellicht leuk om eens te lezen, o.a Gerrit de

Jager met "prutswerk", Aloys Oosterwijk, Peter Pontiac, typisch underground met de sfeer van ( Amsterdamse ) anarchie

jaren 78/79 onder leiding van Ger van Wulften.

Op de Lambiek site staat hierover wat verdere informatie, leuk dat je zo openstaat voor verschillende stijlen dito tekenaars

ik herken me daar wel in.

 

 

 

Link naar reactie

Ik zou Gerrit de Jager toch zeker geen underground willen noemen. Prutswerk was samen met Wim Stevenhagen; die laatste zat veel meer in de underground hoek.

Ze zijn juist uit elkaar gegaan omdat Gerrit de Jager veel commercieler wilde gaan - bij de boedelscheiding heeft hij Familie Doorzon meegekregen (meegenomen), en die strip is toen inderdaad veel commercieler geworden - het werd een van de meest populaire strips in Nederland.

Nieuwe Revu (weekblad) plaatste toen iedere week een pagina Doorzon, een pagina Klepzeiker (Schreurs) en een pagina Hein de Kort.

Familie Doorzon is en blijft een fantastische strip! Alleen werd hij later wel wat uitgemolken. Niet nagekeken, maar ik meen dat alleen album 1 (misschien 2 ook?) met Stevenhagen is. Tot ongeveer album 12 zijn wel de sterkste denk ik. Ik heb de eerste 20 maar ben toen gestopt. 

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, Rene zei:

Ik zou Gerrit de Jager toch zeker geen underground willen noemen. Prutswerk was samen met Wim Stevenhagen; die laatste zat veel meer in de underground hoek.

Ze zijn juist uit elkaar gegaan omdat Gerrit de Jager veel commercieler wilde gaan - bij de boedelscheiding heeft hij Familie Doorzon meegekregen (meegenomen), en die strip is toen inderdaad veel commercieler geworden - het werd een van de meest populaire strips in Nederland.

Nieuwe Revu (weekblad) plaatste toen iedere week een pagina Doorzon, een pagina Klepzeiker (Schreurs) en een pagina Hein de Kort.

Familie Doorzon is en blijft een fantastische strip! Alleen werd hij later wel wat uitgemolken. Niet nagekeken, maar ik meen dat alleen album 1 (misschien 2 ook?) met Stevenhagen is. Tot ongeveer album 12 zijn wel de sterkste denk ik. Ik heb de eerste 20 maar ben toen gestopt. 

 

Ach, ik geef het beestje ook maar een naam, underground in de juiste context was een subcultuur niet bestemd voor het grote publiek.

Ger van Wulften wist toen al dat als de juiste groep groot genoeg was, een financieel succes binnen handbereik was,  of dat ook voor

de tekenaars gold was ten tweede.

Heb je trouwens ook " Door zonder familie" gelezen?, moet ik nog steeds eens doen.

 

Link naar reactie

Van alle vermelde namen ken ik enkel Pontiac, en daar ben ik grote fan van !
Heb alvast wat zitten lezen op lambiek.net over Gummi etc., super site btw.

Dat "prutswerk" lijkt me wel iets om eens uit te testen. Zijn er eigenlijk mooie verzamelboeken van de Nederlandse underground strip, Tante Leny Presenteert en dergelijke ?

Rhythm van Pontiac wou ik heel graag maar die is uitverkocht en de heruitgave door Scratch is afgelast 😭.

Link naar reactie
10 uren geleden, bouncer zei:

Heb je trouwens ook " Door zonder familie" gelezen?, moet ik nog steeds eens doen.

Leuk boek. Ik kreeg wel zin om die eerste Doorzon vakantieboeken eens op te snorren. De exemplaren waar Theo van Gogh ook een handje in hand. 

 

Dat ga je pas snappen als je dit boek hebt gelezen. :D

 

27 minuten geleden, BobFish zei:

Dat "prutswerk" lijkt me wel iets om eens uit te testen. Zijn er eigenlijk mooie verzamelboeken van de Nederlandse underground strip, Tante Leny Presenteert en dergelijke ?

Neen. Al zullen er hier en daar wel liefhebbers zien die hun tijdschriften hebben ingebonden.

Link naar reactie
1 uur terug, BobFish zei:

Van alle vermelde namen ken ik enkel Pontiac, en daar ben ik grote fan van !
Heb alvast wat zitten lezen op lambiek.net over Gummi etc., super site btw.

Dat "prutswerk" lijkt me wel iets om eens uit te testen. Zijn er eigenlijk mooie verzamelboeken van de Nederlandse underground strip, Tante Leny Presenteert en dergelijke ?

Rhythm van Pontiac wou ik heel graag maar die is uitverkocht en de heruitgave door Scratch is afgelast 😭.

Tante Leny is niet in te binden, die bladen hadden verschillende formaten.

Modern Papier is ook zo'n blad. Ik vind dat allemaal zeer mooi. Ik heb ze allemaal gekocht bij verschijnen. Daar is nu niet makkelijk meer aan te komen denk ik.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Amai, ik wist niet dat er een box van bestaat! Erg mooi!!!!

Ik vind er wel iets van terug, maar nergens vind ik die box te koop....Wil dat ook wel hebben.

Wat leuk om jouw interesses hier allemaal te mogen zien, BobFish!

Veel heb ik veertig jaar geleden gelezen... Je brengt nostalgie in mijn leven!

@linthoutMoet je hem nu snel bestellen: https://www.amazon.de/dp/1606999427/ref=sr_1_1?keywords=neat+stuff&qid=1574451172&sr=8-1

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...