Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

Ik bezoek gemiddeld vier speciaalzaken per week. Die box heb ik nergens te koop gezien. Ook de box van Swamp Thing is niet te koop in Gent of Antwerpen, wegens te weinig interesse in door de winkeliers.

Verder vond ik je taalgebruik bij mijn bericht (op facebook) over Swamp Thing lomp, brutaal en ongepast. Ik kan het niet helpen dat jij gefrustreerd bent.

Ik steun de speciaalzaak waar ik kan.

Link naar reactie
8 uren geleden, linthout zei:

Ik bezoek gemiddeld vier speciaalzaken per week. Die box heb ik nergens te koop gezien. Ook de box van Swamp Thing is niet te koop in Gent of Antwerpen, wegens te weinig interesse in door de winkeliers.

Verder vond ik je taalgebruik bij mijn bericht (op facebook) over Swamp Thing lomp, brutaal en ongepast. Ik kan het niet helpen dat jij gefrustreerd bent.

Ik steun de speciaalzaak waar ik kan.

Dank voor de hartelijke repliek. De aanval was niet naar de persoon Linthout, maar naar de opmerking van de recensent in de video. Noem het gefrustreerd, lomp of brutaal maar ik vind het totaal NIET ONGEPAST om mijn onmin te spuien jegens reviewers die als enige concrete aankoopmogelijkheid Amazon maar weer eens aandragen omdat ze voor een tientje goedkoper je boek beschadigd op de deurmat flikkeren. Het spijt me dat je na het bezoeken van maar liefst vier strip(speciaal)zaken voor beide titels nul op rekest krijgt. Het verbaast me ten zeerste dat geen van deze het de moeite vindt om Alan Moore's meesterstuk op stock te hebben. Dikke knuffel van Neat Stuff.

Link naar reactie

Ik had het over je taalgebruik dat uitermate ongepast was. Niet over de inhoud van wat je zei. Nogmaals: ik steun de stripspeciaalzaak waar ik kan, veel Vlaamse winkels kunnen dat bevestigen. Ik heb wel begrip voor je reactie. Alleen zal boos zijn je niet veel helpen. Misschien moesten de stripwinkeliers maar eens samen gaan zitten om te zien hoe ze de klant beter de weg kunnen wijzen naar de stripspeciaalzaak. Ik zal dat alleen maar toejuichen en steunen waar ik kan.

Link naar reactie
3 uren geleden, Neat Stuff zei:

Dank voor de hartelijke repliek. De aanval was niet naar de persoon Linthout, maar naar de opmerking van de recensent in de video. Noem het gefrustreerd, lomp of brutaal maar ik vind het totaal NIET ONGEPAST om mijn onmin te spuien jegens reviewers die als enige concrete aankoopmogelijkheid Amazon maar weer eens aandragen omdat ze voor een tientje goedkoper je boek beschadigd op de deurmat flikkeren. Het spijt me dat je na het bezoeken van maar liefst vier strip(speciaal)zaken voor beide titels nul op rekest krijgt. Het verbaast me ten zeerste dat geen van deze het de moeite vindt om Alan Moore's meesterstuk op stock te hebben. Dikke knuffel van Neat Stuff.

Dus feitelijk heb je een probleem met mij omdat ik een link plaats van Amazon? Helaas, en dat meen ik, ben ik voor mijn Engelstalige spul afhankelijk van webwinkels. Mijn Nederlandstalige koop ik altijd allemaal bij een SSZ, maar Engelstalig voert hij niet. Misschien moet je niet oordelen voordat  je weet wat de reden is waarom iemand iets doet of ergens koopt. Ik zou liever ook niet via internet shoppen. Daarnaast vind ik wel dat als ik eens in bijv Utrecht of Groningen bij de SSZ Engelstalig wil kopen het toch te zot is dat de prijs in Dollar één op één omgerekend wordt naar Euro en er dan nog 25% bij op komt?!?

Link naar reactie
2 minuten geleden, JPAR zei:

Dus feitelijk heb je een probleem met mij omdat ik een link plaats van Amazon? Helaas, en dat meen ik, ben ik voor mijn Engelstalige spul afhankelijk van webwinkels. Mijn Nederlandstalige koop ik altijd allemaal bij een SSZ, maar Engelstalig voert hij niet. Misschien moet je niet oordelen voordat  je weet wat de reden is waarom iemand iets doet of ergens koopt. Ik zou liever ook niet via internet shoppen. Daarnaast vind ik wel dat als ik eens in bijv Utrecht of Groningen bij de SSZ Engelstalig wil kopen het toch te zot is dat de prijs in Dollar één op één omgerekend wordt naar Euro en er dan nog 25% bij op komt?!?

Nee. Er wordt wederom of slecht gelezen of naar believen geïnterpreteerd.  Ik heb er een probleem mee dat degenen die het door ons allen zo gekoesterde medium aanprijzen veelal suggereren dat de megalomane internetkolossen de enige opties zijn voor een fatsoenlijke aanschaf. Ik ben als liefhebber en verkoper net zo gepassioneerd van het product dat ik verkoop als de klant die het bij me aanschaft. Het doet me pijn om te zien dat er aangeraden wordt bij Amazon te kopen terwijl ik écht mijn nek uitsteek dezelfde producten in mijn winkel aan te bieden. Het is je gegund te kiezen voor een aanbieder die respectloos je product slecht verpakt in een veel te grote doos pleurt, maar jullie verzuimen het keer op keer om de stripwinkelier te vermelden als optie bij de aanschaf van een nieuwe strip. Ik vind dat erg jammer. Voor iemand die in staat is om online de beste deals te sluiten, is je keuze in stripspeciaalzaken overigens dan wat ongelukkig. In Den Bosch schijnt een winkeltje te zitten dat gewoon een omrekenkoers van 1 op 1 hanteert. En wel op ALLE import.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Nee. Er wordt wederom of slecht gelezen of naar believen geïnterpreteerd.  Ik heb er een probleem mee dat degenen die het door ons allen zo gekoesterde medium aanprijzen veelal suggereren dat de megalomane internetkolossen de enige opties zijn voor een fatsoenlijke aanschaf. Ik ben als liefhebber en verkoper net zo gepassioneerd van het product dat ik verkoop als de klant die het bij me aanschaft. Het doet me pijn om te zien dat er aangeraden wordt bij Amazon te kopen terwijl ik écht mijn nek uitsteek dezelfde producten in mijn winkel aan te bieden. Het is je gegund te kiezen voor een aanbieder die respectloos je product slecht verpakt in een veel te grote doos pleurt, maar jullie verzuimen het keer op keer om de stripwinkelier te vermelden als optie bij de aanschaf van een nieuwe strip. Ik vind dat erg jammer. Voor iemand die in staat is om online de beste deals te sluiten, is je keuze in stripspeciaalzaken overigens dan wat ongelukkig. In Den Bosch schijnt een winkeltje te zitten dat gewoon een omrekenkoers van 1 op 1 hanteert. En wel op ALLE import.

Ik woon helaas wat ver weg, in Leeuwarden.

Link naar reactie

In Belgie rekent niemand meer dan 1 op 1. En er zijn ook wel klantenkaarten waardoor je nog korting krijgt.

Je hebt in Nederland ook Cheap Comics. Die is ook heel redelijk met zijn prijzen en verpakt alles zeer goed. Vraag is of die voor Neat Stuff onder  stripspeciaalzaak valt...Geen idee of hij ook een winkel heeft. Hij staat wel ook op beurzen. Ik heb er een paar keer wat gekocht en dat was prima.

Link naar reactie
8 minuten geleden, linthout zei:

Ha...Dan is hij toch zo 'cheap' niet als hij laat uitschijnen!

Nou, ik zou soms willen dat ik met z'n prijzen mee kon. Hij is veelal 'cheaper'. En nogmaals; zijn aanbiedingen zijn voordeliger dan de prijzen die de stripinkoper bij de groothandel krijgt. Da's knap. (... en natuurlijk tegelijkertijd frustrerend voor een klagende stripverkoper. Ik heb hier immers wel een reputatie als zanik hoog te houden.)

Link naar reactie
45 minuten geleden, JPAR zei:

Daarnaast vind ik wel dat als ik eens in bijv Utrecht of Groningen bij de SSZ Engelstalig wil kopen het toch te zot is dat de prijs in Dollar één op één omgerekend wordt naar Euro en er dan nog 25% bij op komt?!?

Eens. Toch hebben deze winkels hun kosten. Ik begrijp ze wel. De marges zijn minimaal en zelfs Cheap-Comics komt nu qua prijzen dichter en dichter bij de normale winkels gekropen. 

Ik ben zelf klant bij Neat Stuff en je kan en mag wat vinden van zijn cynisme. (In het echt klinkt dat allemaal veel milder ;) , ) Je kunt ook veel zeggen van de manier waarop hij zijn winkel runt (en ik mag dat graag doen). Maar zijn koersen zijn redelijk en hij heeft het mij gegund om eens te zien hoe dat er financieel uitziet. En dat is geen vetpot. 

Zelf ben ik ook geen dief van mijn portemonnee. Toch koop ik ook niets bij Amazon. Maar dat is meer omdat ik postbode ben en al genoeg van hun pakketjes in handen krijg .  

 

19 minuten geleden, linthout zei:

In Belgie rekent niemand meer dan 1 op 1. En er zijn ook wel klantenkaarten waardoor je nog korting krijgt.

Dat vind ik knap. Dan zouden deze winkels hun geheim eens moeten verpatsen aan wat noorderburen. Iets doen ze dan heel goed. 

Link naar reactie
42 minuten geleden, Retardi zei:
42 minuten geleden, Retardi zei:

In Belgie rekent niemand meer dan 1 op 1. En er zijn ook wel klantenkaarten waardoor je nog korting krijgt.

 

42 minuten geleden, Retardi zei:

Dat vind ik knap. Dan zouden deze winkels hun geheim eens moeten verpatsen aan wat noorderburen. Iets doen ze dan heel goed. 

 

Met een marge op je product dat door de band genomen zo'n 30% is, moet het haast wel zo zijn dat deze winkels geen huurlasten aan hun pand hebben. Maar veel blijft er na 10% extra korting niet over. Je moet immers ook nog je BTW erover afdragen. Nu is dat in België slechts 6% tegenover onze 9%, maar toch... Je moet alsnog een hoop boekjes verkopen om een boterham te verdienen, laat staan een gezin ervan onderhouden...

 

Link naar reactie

Ik weet dat bijvoorbeeld World's End in Gent en Mekanik in Antwerpen enorm veel comics verzetten.  ALs de omzet groot is krijgen ze wellicht meer korting, ook meer korting op shipping. Ik weet ook dat bijvoorbeeld Jens van Mekanik elke woensdag zelf naar de luchthaven rijdt om de nieuwe comics af te halen. Dat scheelt op vervoer. Die twee winkels zijn zeer groot en er komen massa's kopers.

Link naar reactie
14 uren geleden, Neat Stuff zei:

Met een marge op je product dat door de band genomen zo'n 30% is, moet het haast wel zo zijn dat deze winkels geen huurlasten aan hun pand hebben. Maar veel blijft er na 10% extra korting niet over. Je moet immers ook nog je BTW erover afdragen. Nu is dat in België slechts 6% tegenover onze 9%, maar toch... Je moet alsnog een hoop boekjes verkopen om een boterham te verdienen, laat staan een gezin ervan onderhouden...

 

 

Hoe het bij Mekanik zit, weet ik niet, maar Worlds End huurt het pand. 
Maar WEC verkoopt naast comics, manga en wat merchandise ook bordspelen, en er is veel plaats om die daar ook te spelen, je kan ze nl huren ook. Daarvoor hebben ze er dan maar een bar ook bij genomen, je kan er dus iets drinken en een kleinigheid eten. De openingsuren zijn ook aangepast, en dat mocht dankzij die bar. 

 

Openingsuren

Di-Do 10.30 - 24.00
Vr-Za 10.30 - 01.00
Zo 11.30 - 24.00

 

https://www.worldsendcomics.com/nl/over

De spelers blijven lang hangen, en wij, de stripkopers, hebben dat dan maar overgenomen ;) Santé

Door die openingsuren, hebben ze natuurlijk wel een heel team nodig, dat kost ook. Maar de winkel doet het goed, en dat zal natuurlijk voor een stuk ook dankzij de bar zijn. En zoals Willy al zei: ze verkopen dagelijks pakken comics en manga. 

Link naar reactie
14 uren geleden, JPAR zei:

Dus feitelijk heb je een probleem met mij omdat ik een link plaats van Amazon? Helaas, en dat meen ik, ben ik voor mijn Engelstalige spul afhankelijk van webwinkels. Mijn Nederlandstalige koop ik altijd allemaal bij een SSZ, maar Engelstalig voert hij niet. Misschien moet je niet oordelen voordat  je weet wat de reden is waarom iemand iets doet of ergens koopt. Ik zou liever ook niet via internet shoppen.

Als je dat dan toch moet doen, dan Archonia of Cheap-Comics maar proberen.
Die weten tenminste dat goed inpakken essentieel is!

 

Quote

Daarnaast vind ik wel dat als ik eens in bijv Utrecht of Groningen bij de SSZ Engelstalig wil kopen het toch te zot is dat de prijs in Dollar één op één omgerekend wordt naar Euro en er dan nog 25% bij op komt?!?

Dat zijn volgens mij uitzonderingen?
Alhoewel... Eppo en Comicasa zitten er ook iets (geen 25%!!) bovenop, maar met een abo kom je gewoon op 1/1 uit.

 

14 uren geleden, linthout zei:

Geen idee of hij ook een winkel heeft. Hij staat wel ook op beurzen. Ik heb er een paar keer wat gekocht en dat was prima.

nee, hij staat enkel op beurzen met zijn webshop. Prima gast!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

WEC rekent trouwens niet 1 op 1, dacht ik. Ze rekenen aan een koers, of zoiets. 
Bijv: Star Wars vol. 12 kost 14.84 euro https://www.worldsendcomics.com/EN/products/trade-paperbacks/1056384/star-wars-tp-vol-12-rebels-and-rogues
en volgens de previews kost die 15.99 dollar https://www.previewsworld.com/NewReleases?cat=3&releaseDate=11/20/2019

 

Of bedoelen jullie iets anders met 1 op 1?

 

En om de tien aankopen zit ik aan een mooi bedrag om te spenderen, dankzij mijn getrouwheidskaart. Min 5%, max 15%, wie meer en vlugger spendeert, krijgt een mooier procent. Ik zit meestal aan 15% :) 

Link naar reactie

Dit is een van de boeken die me enorm hebben beïnvloed om de Big2 grotendeels te dumpen en nooit meer terug te kijken!
Dit 12-comic verhaal is nu verzameld in één enorme verzameling en voor mij is het alsof de zon doorbreekt na een donkere lange winter!! .
Ik kan alleen maar iedereen aansporen om deze verzameling te kopen en te lezen, in te ademen, alles op te eten! Beter nog om 2 exemplaren te bestellen omdat je deze blijft lezen tot de pagina's eraf vallen !!

YESSSSS het is zo goed! NEEEEE Ik maak geen grapje !!!

misschien kwijlt Neat Stuff Stripspeciaalzaak over Alan Moore's Swamp Thing (en hij heeft zeker een punt!) maar deze verzameling van Dan Schaffer's krankzinnigheid laat je zeker op en neer springen!

DOGWITCH is voor mij een (elke) titel van Mark Millar en Bendis en Hickman gecombineerd!

 

Bestel hem in de DEC Previews aub!!

 

1956339409_dogwitchomni.thumb.jpg.3419a6db0564672136964908f91c3aa9.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, boomvavavoom zei:

misschien kwijlt Neat Stuff Stripspeciaalzaak over Alan Moore's Swamp Thing (en hij heeft zeker een punt!) maar deze verzameling van Dan Schaffer's krankzinnigheid laat je zeker op en neer springen!

DOGWITCH is voor mij een (elke) titel van Mark Millar en Bendis en Hickman gecombineerd!

:D

Ik bewonder je enthousiasme. Hij gaat op het lijstje. Maar als het niks is dan ga ik je allemaal boze dm's sturen. ;)

Link naar reactie
1 minuut geleden, Retardi zei:

Maar als het niks is dan ga ik je allemaal boze dm's sturen

challenge accepted :)
Je kan ook wat voorproberen  hier  http://danschaffer.storenvy.com/collections/1316922-dogwitch-issue-7

 

maar het is eigenlijk een 12-issue trip, dus je krijgt niet de full experience :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Retardi zei:

Toch ga ik voor dit soort meisjes liever naar suicidegirls.com

daar is ook een comic van trouwens. Met artwork van Cameron Stewart (of Steward?) en best gaaf ook nog!

 

Maar nee... er is toch wel een fiks verschil tussen beide franchisen moet ik zeggen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...