Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

Mijn TPB's beginnen een beetje te verslijten en een kleine rekensom van het aantal pagina's zegt me dat er een hoop extra's zullen bijzitten.  :e002:

 

edit: gaat over de Planetary omnibus (zie vorige pagina)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Mijn TPB's beginnen een beetje te verslijten en een kleine rekensom van het aantal pagina's zegt me dat er een hoop extra's zullen bijzitten.  :e002:

 

edit: gaat over de Planetary omnibus (zie vorige pagina)

Ik wou ook zeker niet jouw beslissing kleineren. Ik heb nog 't geluk gehad (o.a. via eBay toen) om van de 5 boeken de standard-size HC versie te bemachtigen.

Vol 1 is ofwel gesigneerd door Cassaday ofwel bekrabbeld door een klein kind, maar kom. Die uitgaven waren ook stukken beter dan de DC-hardcovers van nu,

dus zullen wel nog even meegaan. De Omnibus (zeker van Planetary) zal ongetwijfeld de moeite zijn!

Link naar reactie

Daar ben je vroeg bij dan, die komt toch pas in 2014?

 

Idd, maar hij was al beschikbaar en dan kon ik er niet aan weerstaan. :)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik wou ook zeker niet jouw beslissing kleineren. Ik heb nog 't geluk gehad (o.a. via eBay toen) om van de 5 boeken de standard-size HC versie te bemachtigen.

Vol 1 is ofwel gesigneerd door Cassaday ofwel bekrabbeld door een klein kind, maar kom. Die uitgaven waren ook stukken beter dan de DC-hardcovers van nu,

dus zullen wel nog even meegaan. De Omnibus (zeker van Planetary) zal ongetwijfeld de moeite zijn!

 

Ik heb enkel deel 4 in HC en die absolutes vond ik toch iets te prijzig. Die omnibus kan er niet snel genoeg zijn. :)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Blijkbaar kun je Judge Anderson: Shamballa het gemakkelijkst kopen via de 2000AD site.

 

http://www.2000adonline.com/books/judge-anderson-shamballa.php

 

Als ik dan toch bezig ben, iemand nog aanraders die moeilijk te vinden zijn op BookDepo?

Geen idee hoe't met verkrijgbaarheid zit, maar: Leviathan, JD Case Files, Sinister Dexter 't schijnt ook niet slecht, en die pseudo-Russische epos Nikolai Dante.

Tevens normaliter not hard to come by, maar zeer de moeite: Kingdom, 2 volumes.Indigo Prime wou ik zelf ook nog eens proberen, en der was nog een titel of

2 in de laatste FCBD-editie, but I forget.

Link naar reactie

Waarover gaat 'Days of Bagnold Summer'?

 

Moeder en zoon relatie. En hoe een zomervakantie, die ze noodgedwongen samen moeten doorbrengen, te overleven. De moeder is een bibliothecaris en de zoon een heavy-metal fan. Alles is ogenschijnlijk opgezet voor 'harde' confrontaties, maar het zou juist leuk beschreven worden. Koen zal het wel vlug kunnen zeggen of dit klopt?

Link naar reactie

Klopt helemaal ! Moeder en zoon zijn "veroordeeld" om 6 weken met mekaar door te brengen in de zomervakantie. Beiden voelen zich slecht in hun vel : de zoon is een puber die zich leeg, onbegrepen en alleen voelt... eigenlijk voelt de moeder zich ook zo. 6 hoofdstukken voor 6 weken die waarschijnlijk gevuld zullen worden met verveling, onbegrip en frustraties.

Het is een prachtig boekje die 'het leven zoals het is' presenteert, soms pijnlijk maar soms ook grappig verstript door Joff Winterhart. Dit zou zijn debuut zijn... èwel die kerel is er één om in de gaten te houden. Soms deed het me denken aan Posy Simmonds, die madam kan ook rake observaties perfect in een strip gieten.

 

Ik heb hem nog niet besteld omdat ik bezorgd was over de verhouding tekst-tekening (te veel van het eerste en te weinig van het tweede) maar je korte bespreking overtuigt me wel! Bedankt!

Link naar reactie

Gekocht :

 

Wolvin 3 : Het Rijk v/d Chaos

Na deel 1 vond ik dat al de minste van alle Thorgal reeksen, de tweede was gelukkig beter, maar de derde trekt weer op niet veel. Wat ze met Aaricia uitspoken is ronduit belachelijk.

 

Star Wars Legacy vol. 1 HC

Nog niet aan begonnen, maar vroeger al enkele TP's van gelezen, en in vond dat zéér goed. Ik ben blij met deze mooie HC uitgave.

 

Batman and Robin vol. 2 HC : Pearl

Weer zeer graag gelezen. De twee Batman reeksen die Morrs verhaallijn verder uitbouwen, zijn wat mij betreft de beste van heel den hoop. Nog één Batman Inc. en één Batman and Robin te gaan.

 

Lovestruck 

Zeer goed. Na de eerste Cable and X-Force, ook geschreven door Dennis Hopeless, nam ik me voor deze scenarist te blijven volgen. En ook Lovestruck vind ik dus een schot in de roos (pun!) (voor wie het boekje las).

Link naar reactie

http://www.ign.com/articles/2013/05/16/images-burn-the-orphanage-channels-streets-of-rage

 

http://www.brainfreeze.be/2013/06/14/back-to-the-90s-met-burn-the-orphanage/

 

 

Burn the orphanage later dit jaar bij Image. Als het goed is zal het uit drie comics bestaan en is het geïnspireerd door de 16bit-beat 'em up games uit de jaren 90 zoals Streets of Rage, Double Dragon etc.

 

Can't wait!!!

Link naar reactie

Niet om't een of 't ander, maar waarom kan je niet wachten? Double Dragon vond ik indertijd immens, maar de aantrekkingskracht van een comic voel ik niet bepaald...

 

Het verhaal trekt mij wel aan en I'm a sucker for everything 90's! 

Link naar reactie

Ik lees wel dat Jason Pearson nogal... bezig is.

 

Hij is momenteel zijn oudere artwork aan het vernietigen. Niet verkopen, niet weggeven aan charity.... echt shredderen!

Waarom?
 

I'm completely sick of your concern. I'm destroying artwork to release me from you.

ok... sure. Tijd voor je medicijnen?

Waarom niet gewoon verkopen en de opbrengst aan een kinderziekenhuis geven? Waarom het niet naar mij opsturen?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik lees wel dat Jason Pearson nogal... bezig is.

 

Hij is momenteel zijn oudere artwork aan het vernietigen. Niet verkopen, niet weggeven aan charity.... echt shredderen!

Waarom?

 

ok... sure. Tijd voor je medicijnen?

Waarom niet gewoon verkopen en de opbrengst aan een kinderziekenhuis geven? Waarom het niet naar mij opsturen?

He's an artiste, you simply don't understand.

 

Als'm niet zo... moeilijk in elkaar zat, we hadden wellicht al VEEL meer Pearson-comics.

Link naar reactie

Nu ik er aan denk... Vandeweek Sweet Tooth vol. 6 en volgende week de laatste Hellblazer.

En Hellblazer is de laatste lopende Vertigo reeks die ik volg. Nog één bundel dus. En dan is het gedaan

Het is ooit anders geweest. Vertigo heeft me nu bijna vijftien jaar geleden doen overschakelen van voornamelijk europese strips naar voornamelijk (tot bijna uitsluitend) comics. En het grootste deel van die reeksen, in den beginne, waren Vertigo reeksen.

Het einde van een tijdperk ?  :(

Ja, er zullen nog wel GN's en mini reeksen zijn van Vertigo die ik koop. Maar als er niks verandert, dan zitten lopende reeksen er niet meer in. jammer. héél jammer.

Link naar reactie

Nu ik er aan denk... Vandeweek Sweet Tooth vol. 6 en volgende week de laatste Hellblazer.

En Hellblazer is de laatste lopende Vertigo reeks die ik volg. Nog één bundel dus. En dan is het gedaan

Het is ooit anders geweest. Vertigo heeft me nu bijna vijftien jaar geleden doen overschakelen van voornamelijk europese strips naar voornamelijk (tot bijna uitsluitend) comics. En het grootste deel van die reeksen, in den beginne, waren Vertigo reeksen.

Het einde van een tijdperk ?  :(

Ja, er zullen nog wel GN's en mini reeksen zijn van Vertigo die ik koop. Maar als er niks verandert, dan zitten lopende reeksen er niet meer in. jammer. héél jammer.

 

Trieste tijden inderdaad.

Saucer Country was ik niet echt enthousiast over, en is alweer gecancelled. Fables is van lang vervlogen tijden, ook al ziet die aangekondigde OGN er wel goed uit, ik denk dat ik 't oversla. Collider, Wake en nog hier en daar iets zijn allemaal minis (van Spaceman horen we wellicht niets meer). Sandman Zero...

Misschien werkt Vertigo aan een relaunch (you never know). Astro City is nu een Vertigo reeks...

De creators die je toen volgde, werken tenminste zo goed als allemaal nog. Nu is't Image, IDW en een beetje Avatar. Misschien zelfs DE voor Ennis war-books.

Link naar reactie

Interessante preview: Templar

 

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=16975

 

Iemand info over de makers? Want ik ben geen grote kenner van het comicswereldje...

Inderdaad interessant. Als ik die namen bekijk zou ik bijna denken dat het een vertaling is, i.e. dat het in elk geval geen (gekende) Amerikaanse auteurs zijn...

De tekenstijl doet me wat aan animatie denken: Fillbach Brothers, Scott Morse, die gasten, maar de namen zeggen me niks.

Link naar reactie

Image is voor mij de nieuwe Vertigo, wat vernieuwende, kwalitatieve titels betreft (niet dat alles van Image zo grandioos is).

Dat is dan ook appels en peren: Vertigo is/was een imprint met een redelijk doorgedreven visie (zie de commentaren van Brian Wood ten tijde van DMZ & Northlanders over editorial input) terwijl Image een uitgeverij is met quasi geen editorial interference, maar wel enkele afgelijnde studio's of imprints (Top Cow, McFarlane, Shadowline, ...)

 

En ik zou bekanst Dark Horse vergeten, die zichzelf precies toch ook wel aan't heruitvinden zijn en bijvoorbeeld Brian Wood (voor een stuk) uitgeven. Let's also not forget the ever-entertaining Mignola-verse.

't Is allemaal niet helemaal Vertigo, maar de geest ervan is tenminste zeker niet morsdood.

Link naar reactie

Als't beste dat ze bij Max kunnen vinden, NOG een Wolverine-titel is, niet echt.

ICON... als die ster-creators niet te druk bezig waren met al die double-shipping Marvel titles, misschien, maar da's duidelijk niet voor subiet.

 

Trouwens, der zijn er precies veel die DH durven vergeten. Ik vergeet die uitgever nu wel soms eens te vermelden, maar ze krijgen toch elke maand geld van mij.

 

Der zijn er zelfs mensen (if yer into that stuff) die 't niet kunnen hebben dat DH een eigen digitaal platform heeft. Maar bij hen zal je tenminste nooit moeten vrezen dat er zonder boe of ba content gecensureerd wordt door PRA*. Again, als je je daarmee bezighoudt Ik niet wegens: Die opeenvolgende horror-verhalen, mijn blijvende ongemak met het lezen op scherm, ik heb en wil geen tablet en andere 'dude, you're old'-stijl weerspannigheden.

 

*People's Republic of Apple. I just thought of that now. I crack me up.

 

Unexpected rant end.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...