Ga naar inhoud

Top 10 Van 2013 En Schurkentop 5


Gast Kontiki

Recommended Posts

De Joker is misschien wel de meest iconische schurk als je het mij vraagt.

Als je het mij vraagt is dat Hitler.

 

Mogen historische figuren eigenlijk wel?

Elke schurk en niet-deugd uit het verleden dondert vroeg of laat een strip binnen: Julius Caesar, Caligula, Nero, Hitler, Jack the Ripper... Dan krijg je op de duur een gschiedenislesje ipv een lijst stripfiguren.

En dan heb je nog de controversiële typen, zoals Bonaparte. Je moet niet tegen elke Fransman zeggen dat hij een dictator was.

 

Er is nog een categorie, zoals Moriarty. Fictie-schurken die buiten de strip ontstonden, en door stripversies in de strip kwamen. Mr. Hyde, Dr. Frankenstein...

Dan worden die manga-figuren een probleem: ze zijn soms buiten de manga ontstaan.

Ontstond Tetsuo uit Akira in de strip, of in de anime?

Asimov uit Cowboy Beebop: de anime of de strip?

Link naar reactie

De Kingpin! Vooral Spider-Man en Daredevil hebben veel met hem te maken, maar hij is geen typische schurk met superkrachten. Als een soort Tony Soprano staat hij aan de top van een misdaadsyndicaat. Meedogenloos, hard, kortom; een schurk. 

Link naar reactie

Als ik zo even door de striplijst van 2013 loop zie ik dat er niet echt albums op staan die er echt uit springen. Er zijn zeker goede albums verschenen, maar er is niets dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt. In 2013 heb ik iets meer strips in het Frans gelezen, en mijn favorieten zitten daar tussen: Come Prima, Souvenirs de l' empire de l' atome, Canicule...

In het Nederlands was ik vooral blij met heruitgaves en integrales: De kat van de Rabijn en al die Franquin-spullen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...