Rataplan Posted July 30 Share Posted July 30 Op 7/3/2024 om 08:23, cinco zei: Hij gaat het gros van die klassieke strips als problematisch beschouwen. Meestal zijn het oudere nonkelfiguren op reis met minderjarigen naar streken waar ze de Westerse redder kunnen uithangen. Een boel van die AI software zal politiek correct geprogrammeerd zijn. Dus het weergeven van figuren die mogelijks behoren tot minderheidsgroepen en op een ietwat ludieke manier vormgegeven werden zal inderdaad problematisch worden. AI is momenteel niet neutraal. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted July 30 Share Posted July 30 Comics of manga is zo geen probleem. Maar zeggen dat ik strips lees, dan word je toch vreemd bekeken want dat is meteen Suske en Wiske, Jommeke.... P3TJQ 1 Quote Link to comment
Rataplan Posted July 30 Share Posted July 30 Je zou meteen moeten zeggen dat je strips voor volwassenen leest... P3TJQ 1 Quote Link to comment
cinco Posted July 30 Share Posted July 30 3 minuten geleden, Rataplan zei: Je zou meteen moeten zeggen dat je strips voor volwassenen leest... Dan denken sommige mensen dat je strips à la Rooie Oortjes bedoelt. P3TJQ 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 30 Share Posted July 30 4 uren geleden, P3TJQ zei: Nee, ik heb me nog nooit geschaamd dat ik strips lees en verzamel. Alleen dan krijg je standaard de vraag wat je verzamel, Kuifje of Suske en Wiske? Meer kennen de meeste mensen helaas niet. Mja, dat is wat je als sf-liefhebber ook altijd hoort: Star Wars of Star Trek? P3TJQ 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Rataplan Posted July 30 Share Posted July 30 57 minuten geleden, cinco zei: Dan denken sommige mensen dat je strips à la Rooie Oortjes bedoelt. Dus dat betekent dan dat die mensen die geen strips lezen wel weten wat strips voor volwassenen zijn en wat voor soort strips Rooie Oortjes zijn...? Quote Link to comment
cinco Posted July 30 Share Posted July 30 1 minuut geleden, Rataplan zei: Dus dat betekent dan dat die mensen die geen strips lezen wel weten wat strips voor volwassenen zijn en wat voor soort strips Rooie Oortjes zijn...? Er was een periode dat Rooie Oortjes heel bekend was, ook bij het niet-striplezend publiek. En inderdaad... ik merkte toen dat er mensen waren die volwassenenstrips daarmee associeerden. Quote Link to comment
Recommended Posts