Ga naar inhoud

Wil Je Graag Een Nieuwe Gilles De Geus?


Marinelli

Recommended Posts

Twee maandjes voor dat bedrag. Ik doe mijn deel, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik mijn geld zal terugkrijgen. Iemand anders opperde om de beloning per bedrag op te schuiven zodat je als donateur meer terugkrijgt. En voor 1000 euro een originele plaat ipv een schets.

Link naar reactie

Enorme fan van Gilles De Geus, maar ik stap hierin niet mee. Te duur.

 

Was het 1000€ voor een originele plaat, en pakweg 300€ voor de geschetste plaat dan wel.

 

Bij Sandawe kan je met opeenvolgende bedragen tot een bepaald bedrag komen, hier lijkt het alsof je ineens die 1000 euro moet neertellen. Wie kan dat zomaar neertellen?

Link naar reactie

Geeft wel 'ns een goed idee over hoeveel het maken van een strip eigenlijk kost als je er ook nog iets aan over wil houden.

50€ SC is idd wat veel van het goede. Die oorkonde is gewoonweg belachelijk.

En wat is "gesigneerd"? Enkel handtekening? Als ze er nu zouden bij zetten met ingekleurde dédicase of zo dan wordt het al iets interessanter. Los daarvan: ken de reeks niet, dus doe zeker niet mee. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Tsja, de terugkeer van Gilles is fantastisch nieuws. Ik heb de reeks in hardcover, dus dat wordt 100 euro investeren?

 

Als het album gerealiseerd wordt, is het daarna toch ook gewoon te koop onder de 20 Euro (toch?).

 

De extraatjes zijn inderdaad minimaal, een oorkonde... Bij die documentaire over Martin Lodewijk was het beter dacht ik.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Wat een vreemde beloningen.

 

Als er nu een optie bij was van

"10 euro = softcover + verzending", dan denk ik dat ze sneller en meer volk zouden kunnen bereiken.

 

Of ze nu van 1 iemand 38 000 krijgen of van 3800 personen 10 euro, maakt dat voor de eindbalans toch niet uit? 

 

En dan kan je eventueel nog luxe dingskes bijsteken als 25 voor een hardcover, 100 voor een luxe, 300 voor een superdeluxe met halve plaat* bij ofzo.

 

* Zodra er digitaal geinkt wordt, is die plaat natuurlijk enkel nog maar de potloodschets.

Link naar reactie

De teller staat op nog 57 dagen te gaan. Er zitten nog 26 dagen in deze maand en 31 in de maand maart, dus over 58 dagen is het 1 april. Op zich kan ik de grap als het een grap is wel waarderen en anders is de sluitingsdatum van de crowdfunding wel heel ongelukkig gekozen...

 

Dat is een dag als alle anderen.

Denk je nu echt dat ze op 1 april iets gaan zeggen in de trant van: "bedankt aan al onze fans die geld hebben gestort, maar het was allemaal maar om te lachen"?

Link naar reactie

Het is in Nederland toch wel een traditie om 1 april grappen te verzinnen. Ik weet niet in hoeverre er al geld zal worden afgeschreven/dient te worden betaald voordat de termijn is afgelopen, maar ik kan me uit een interview met Hanco Kolk herinneren dat hij klaar was met Gilles de Geus. Hoe leuk ik de strips ook vind, ik vertrouw de datum niet en zal er dan ook niet aan meedoen.

Link naar reactie

Ik wil Theoak wel volgen in deze, maar weet het niet helemaal zeker. Met de 'grap' zouden ze een statement kunnen maken hoe moeilijk het is voor stripmakers om een album te publiceren. Op FB doen de usual suspects Mars Gremmen, Gerard Leever en Gerben (Elsje) Valkema in ieder geval goed mee aan het project te hypen.

Link naar reactie

Ik wil Theoak wel volgen in deze, maar weet het niet helemaal zeker. Met de 'grap' zouden ze een statement kunnen maken hoe moeilijk het is voor stripmakers om een album te publiceren. Op FB doen de usual suspects Mars Gremmen, Gerard Leever en Gerben (Elsje) Valkema in ieder geval goed mee aan het project te hypen.

 

Is het zo moeilijk dan? Met de gekozen prijzen en wat daar tegenover staat wel. Ik zou het zo doen:

 

88 personen a € 250 krijgen een (dossier) HC met halve originele pagina

300 mensen a € 35 een (dossier) HC met handtekeningen en dedicace (eventueel persoonlijk)

 

Dan heb je al € 32.500. Nog een paar softcovers er bij en de voorplaat verkopen en klaar ben je...

 

Toch?

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Is het zo moeilijk dan? Met de gekozen prijzen en wat daar tegenover staat wel. Ik zou het zo doen:

 

88 personen a € 250 krijgen een (dossier) HC met halve originele pagina

300 mensen a € 35 een (dossier) HC met handtekeningen en dedicace (eventueel persoonlijk)

 

Dan heb je al € 32.500. Nog een paar softcovers er bij en de voorplaat verkopen en klaar ben je...

 

Toch?

 

Erik

 

Mee eens. De geboden prijzen zijn te karig en dus zal het niet lukken om het doel te

bereiken.

 

Mijn voorkeur zou zijn:

2500 euro - Superluxe + de cover

  500         - Superluxe + een hele pagina

  250         - Superluxe + een halve pagina

  100         - hardcover met dossier met ingetekende cover

    50         - blanco hardcover met dossier met handtekeningen

    25         - gewone hardcover met handtekeningen

    10         - softcover met handtekeningen

met een cover en 46 paginas haal je dan al 2500 + 4.600 * 500 = 25.500 op.

met de rest haal je vast wel 12.500 op, waarschijnlijk meer.

Link naar reactie

De teller staat op nog 57 dagen te gaan. Er zitten nog 26 dagen in deze maand en 31 in de maand maart, dus over 58 dagen is het 1 april. Op zich kan ik de grap als het een grap is wel waarderen en anders is de sluitingsdatum van de crowdfunding wel heel ongelukkig gekozen...

 

clever :)

Link naar reactie

Het zou misschien commercieel interessanter zijn om voor 1000 euro de man een boekje op 30 exemplaren te maken met een originele pagina voor iedere sponsor, maar als ze alle dertig een ander personage willen wordt dat lastig.

 

wat ben je toch een luie vent hé, dertig mannekes tekenen is mijnheer te veel voor 38.000 euro. Nu was ik eigenlijk wel van plan om die 38.000 euro te storten, maar als je zo begint, laat dan maar :D

Link naar reactie

Ik vermoed dat crowdfunding even een tijdelijke hype is. Binnen drie jaar horen we daar niks meer van. Voor GdG doe ik in elk geval niet mee. Ik vond/vind dat een leuke reeks en wil daar best een normaal bedrag voor een SC aan besteden, maar deze bedragen gaan mijn budget voorbij.

 

Maar iets zegt me dat ze toch hun tijd ver vooruit zijn. Over vijf jaar zal die 50 euro de prijs zijn per stripalbum, schat ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...