Ga naar inhoud

Brugse Stripbeurs (Zondag 28 September 2014)


Bonte

Recommended Posts

A Song Called City is inmiddels uitgegeven bij de V.O.S. uitgeverij, in het Nederlands! Deze zal ook gesigneerd worden op de Brugse stripbeurs.

 

 

tot daar!  Rik Willemen

 

Laat ik gelijk het hele signeerschema van Riks site op de reep gooien:

September 14 at Stripbeurs Aalst (Keizershallen, Aalst)

September 28 at Stripbeurs Brugge (Beurshal, Brugge)

October 4 at Signeersessie Het Besloten Land (Parijsstraat 16, Leuven)

October 5 at Opendeurdagen 't Vlaams Stripcentrum (Boomsesteenweg 333, Wilrijk)

October 11-12 at Stripfestival Breda (Chassé Theater, Breda)

October 18-19 at F.A.C.T.S. Gent (Flanders Expo, Gent) 

October 25 at Signeersessie De Poort (Nederkouter 137, Gent)

November ? at Boekenbeurs (Antwerp Expo)

November 16 at Stripbeurs Sint-Truiden (Tongersesteenweg 150, Sint-Truiden)

November 30 at Gentse Stripbeurs (Martelaarslaan 13, Gent)

Link naar reactie

Merci!

Voor zij die willen, er loopt een Thunderclap campagne voor de strip: https://www.thunderclap.it/projects/15987-lancering-der-eersten-boek

 

Het idee is dat je Thunderclap één post laat maken op je Facebook-profiel, promo voor A Song Called City. Doen! We moeten aan 100 man geraken, anders gaat 't niet door =)

 

Alvast bedankt, een mooie dedicace voor de steuners ;-)

Link naar reactie

Er volgt nog een mail volgende week maar de praktische zaken post ik hier toch ook ook even.
 
Voor standhouders en auteurs die met de auto komen
 
- Er is voor elke standhouder en auteur 1 parkeerplaats voorzien in de zaal zelf
- De zaal kan ingereden worden via de grote poort aan de parking, via de "sint-maartensbilk"
- Opzetten van de stand tussen 6u en 9u, later zullen er teveel mensen in de straten rond de zaal zijn vanwege de rommelmarkt die echt veel volk trekt
- zaal gaat open voor publiek om 10u
 
De stripbeurs is slechts een 120 meter, gelukkig staan er ook veel strips op de rommelmarkt dus je hebt sowieso veel te zien. De zaal is 1 km van het station en die route loopt recht door de rommelmarkt die 3 km standen heeft. 17 stripauteurs aanwezig maar er is ook een kleine boekenbeurs, de filmbeurs, cafetaria en persconferentie voor het filmfestival met verschillende auteurs aanwezig.

Met mijn uitgeverij breng ik ook m'n grootste lineup ooit op de markt, een box, 4 integrales en 4 losse albums

- De Lustige Kapoentjes (Tom Bouden)
- Per'Bat (Yncke)
- Ons Volkske 1945 (Marc Sleen)
- Zonndeland verhalen (Buth)
- De Moeraskerels (Buth)
- Bruxman bundeling 1-2 (Stan Lauryssens-Yurg)
- Slimmeke Slim 3 (Yaak-Yurg)
- Pits en Kaliber (Bob Mau)
- Kari Lente box deel 21-31 (Bob Mau)
 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Stripelmagazine is goed op dreef met een kort gesprek met Tom Bouden over De Lustige Kapoentjes bundeling en met Yncke over haar debuutalbum Per'Bat, Het Kristal van Argo. Beiden zijn aanwezig op de stripbeurs.

 

Tom Bouden

http://www.stripelmagazine.be/de-lustige-kapoentjes-zijn-een-beetje-van-iedereen/

 

Yncke

http://www.stripelmagazine.be/yncke-over-perbat-1/

Link naar reactie

anders00.jpg?w=640&h=905

 

De Stripgilde Uitgeverij is ook vertegenwoordigd op de beurs.

Zoals hierboven al vermeld komt Rik Willemen de release van zijn debuut A Song Called City promoten.

Ik breng mijn nieuwste strip Anders mee.

 

Op de beurs zal er van Anders ook een speciale hardcover versie te koop zijn.

Alle info vind je hier: https://kristofspaey.wordpress.com/2014/09/25/signeersessies-brugge-27-en-28-september/

 

Kom dus zeker langs voor een gesigneerd exemplaar van Anders, of koop een setje Fake Vintage Book Covers!

 

promo1-9.jpg?w=640&h=937

 

Tot dan!

Link naar reactie

De beurs zit er op, s'morgens best volk gezien maar s'middags viel het zowat stil door het mooie weer, dat rot Belgisch weer ook. :) Al bij al een goeie beurs, weer veel bijgeleerd en als de organisatie van het filmfestival blijft meewerken doen we voort.

 

De mooie foto's zijn van Yves Declercq, fotograaf van dienst.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/110018929092573793173/albums/6064942978756799025

 

fotomontage brugse stripbeurs.jpg

Link naar reactie

Ha, leuke foto's, Bonte zelf in verhitte discussie met een druk gesticulerende heer, Tom Bouden de erbij staat alsoftie zijn laatste oortje heeft versnoept, sfeerbeelden van de parkeergarage en Yncke die olijk in de camera kijkt. Was het een goede beurs, was het druk bij het signeren ?

Enkel s'morgens was het goed, verzamelaars waren present en volk van de rommelmarkt. Het was niet al te druk bij de tekenaars, daar wil ik volgende keer toch aan werken maar dat hangt af van de promotiemogelijkheden.

 

Zeker eens kijken naar de rest van de foto's, het zijn er 30 in totaal.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/110018929092573793173/albums/6064942978756799025

 

fotomontage brugse stripbeurs.jpg

Link naar reactie

Ken je die uitdrukking niet ? Je kijkt verbouwereerd, een beetje ongelukkig.

 

Dat had ik dus nog nooit gehoord. Ik dacht eerst dat een oortje een of ander typisch Nederlands snoepje was, maar het gaat dus blijkbaar over een muntstuk. Een mens is nooit te oud om iets bij te leren.

Link naar reactie

Voor mij persoonlijk was het een goede beurs maar misschien moet je die koppeling met de rommelmarkt niet meer maken?

Het is een groot gebouw en lokatie waar wel iets mee te doen valt. Een mini-FACTS? 

 

Er valt zeker iets van te maken, het enige probleem is budget en dus ook promotie. We kunnen geen inkom vragen en willen dat ook zo houden, binnenkort bespreken we de volgende edities. Inderdaad niet samen met de rommelmarkt en meer standhouders, we komen er wel.

Link naar reactie

Je hebt heel wat flyers en affiches gedrukt, Peter, maar ik heb die werkelijk nergens gezien. Die speciale strip van Pits en Kaliber verscheen nauwelijks een week voor de beurs van start ging. En ofwel bezoek ik de juiste sites niet, maar ik heb nergens sporen gezien van aankondigingen, behalve hier wat weggestopt op een deelforum. Je had een banner kunnen alterneren met die Catawikibanners.

Link naar reactie

Ik kan hier niet zomaar reclame plaats inpikken zonder dat andere beurzen hetzelfde kunnen doen, het forum blijft zo neutraal mogelijk. Betreft posters en dergelijke is er veel mislopen denk ik, de samenwerking met Bryggias loopt nog niet echt optimaal maar we werken er aan. Volgend jaar zou al iets heel anders moeten zijn als Bryggias de datum maar niet verplaatst naar een weekend met andere stripbeurzen, die periode zit echt tjokvol heb ik de indruk.

 

De speciale uitgave moest vroeger verschijnen, die heeft nauwelijks effect gehad. Het warme weer lijkt me wel de grote dooddoener zijn geweest, op de laatste warme zondag van het jaar kom je moeilijk onder familie verplichtingen uit.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...