Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

2 uren geleden, Spawn999 zei:

Mwah 2002 ;) toen was het een booming tijd voor Templesmith. Elke week verscheen wel iets van hem. :) In tegenstelling tot nu...

 

Hij antwoordt zelfs niet op de mails van WEC die een heel pak Blood Songs HC's bestelde, oa voor jou en mij. 
Dat boek is al een hele tijd uit, maar hij verstuurt ze niet, en antwoordt niet op vragen. 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, kuzuri zei:

 

Hij antwoordt zelfs niet op de mails van WEC die een heel pak Blood Songs HC's bestelde, oa voor jou en mij. 
Dat boek is al een hele tijd uit, maar hij verstuurt ze niet, en antwoordt niet op vragen. 

 

Zal ik een mail sturen naar Ben met het verzoek de boekies te versturen anders.........anders.....zeggen we er wat van.....

Link naar reactie

Edit: oh de quoute stond in de vorige post (was eerst dubbel, en toen veranderde ik die naar Doom Patrol). 

 

ivm Blood Songs dus: 

 

Op zijn kickstarter staat nog steeds dat het boek klaar is, en dat het wordt verstuurd bij einde fundraising. Dat was eind vorig jaar. 
Overal staat bij estimated shipping FEB 2017.

 

Nu ja, de algemene klacht is: hij laat niks weten. 
Kan mij het schelen dat het boek véél te laat is. Maar dat hij daar dan iets over schrijft op Kickstarter, of gelijk waar. Van mij moet hij al die mails niet beantwoorden. Maar blijkbaar laat hij dus helemaal niks weten. 

 

Link naar reactie

Black Road Vol 1 & 2 (Brian Wood/Garry Brown). Na Starve en Briggs Land heb ik mij puur op de cover en een korte omschrijving aan Black Road van Wood gewaagd. Het verhaal speelt zich af bij de Vikingen die massaal op de meest gruwelijke manier bekeerd worden tot het christendom. Magnus the black is een geducht krijger die momenteel de kost verdient als huurling voor (meestal) de christenen. Wanneer één van zijn opdrachten fout loopt wil hij wraak, samen met de protegé van zijn gedode opdrachtgever. Er wordt in dit verhaal menig arrogante christen geslacht. Maar het plezier dat dit meebrengt voor de lezer weegt toch niet op tegen de vele tekortkomingen in het verhaal. Er zat veel meer in sommige karakters en het geheel leest rommelig. De tekeningen zijn heel duister, wat voor een perfecte sfeer zorgt, maar bij veel close ups staat de smoel van prins Charles van Wales rechter dan die van de personages in dit boek. Al bij al hooguit een leuk tussendoortje.

 

 59b159ef1a2e4_Foto7-09-17163107.thumb.jpg.200123ddc83ea1beb142c296a909339c.jpg

 

59b159ed110db_Foto7-09-17163239.thumb.jpg.5dfa87aa2bb14643411112d76d00b45c.jpg

Link naar reactie
5 uren geleden, Timhardt zei:

Die Welgeldner

 

Van de schrijver van Blade of the immortal. Weer wraak, maar toch totaal iets anders. Een eiland dat leeft van seks. Veel geweld en gore. heel intrigerend verhaal. Waanzinnige tekeningen. Supergoede start!

Die Wergelder heb ik ook gelezen. Vond dat erg goed.

Zit er een tweede deel in de pijplijn?

Link naar reactie
15 uren geleden, Bart 01 zei:

Black Road Vol 1 & 2 (Brian Wood/Garry Brown). Na Starve en Briggs Land heb ik mij puur op de cover en een korte omschrijving aan Black Road van Wood gewaagd. Het verhaal speelt zich af bij de Vikingen die massaal op de meest gruwelijke manier bekeerd worden tot het christendom. Magnus the black is een geducht krijger die momenteel de kost verdient als huurling voor (meestal) de christenen. Wanneer één van zijn opdrachten fout loopt wil hij wraak, samen met de protegé van zijn gedode opdrachtgever. Er wordt in dit verhaal menig arrogante christen geslacht. Maar het plezier dat dit meebrengt voor de lezer weegt toch niet op tegen de vele tekortkomingen in het verhaal. Er zat veel meer in sommige karakters en het geheel leest rommelig. De tekeningen zijn heel duister, wat voor een perfecte sfeer zorgt, maar bij veel close ups staat de smoel van prins Charles van Wales rechter dan die van de personages in dit boek. Al bij al hooguit een leuk tussendoortje.

 

 59b159ef1a2e4_Foto7-09-17163107.thumb.jpg.200123ddc83ea1beb142c296a909339c.jpg

 

59b159ed110db_Foto7-09-17163239.thumb.jpg.5dfa87aa2bb14643411112d76d00b45c.jpg

 

Northlanders is ook zeer de moeite ;)

Link naar reactie
6 uren geleden, Lav zei:

Chimi, als je genoot van Doom Patrol "moet" je ook Shade, the changing girl lezen...enfin, shade the changing man ook maar je snapt wat ik bedoel :P

Shade, the changing man is zowat het beste wat ik ooit gelezen heb.

Maar ik denk dat die comics niet meer gemakkelijk te vinden zijn...

Er is, voor zover ik weet, één bundeling verschenen

Link naar reactie
42 minuten geleden, linthout zei:

Shade, the changing man is zowat het beste wat ik ooit gelezen heb.

Maar ik denk dat die comics niet meer gemakkelijk te vinden zijn...

Er is, voor zover ik weet, één bundeling verschenen

Jaren later hebben ze nog twee bundels uitgegeven, die de eerste grote story arc afronden. Zeer graag gelezen.

Ben nu Milligans Elektra run aan't lezen. Ook goed :)

Link naar reactie
19 uren geleden, Chimi zei:

Doom Patrol TP 1 (Nick Derington, Gerard Way)

 

Ik heb geen idee wat er precies gebeurde, maar ik heb me wel heel hard geamuseerd. Toch eens die Grant Morrisson-run lezen...

 

Screenshot-195-600x244.png

 

img_8355-1.jpg

 

Danny-Burgers.png

 

Screenshot-60-600x229.png

Er ligt een dikke laag stof op de run van Morrison. Het is fijn sentiment wanneer je de vroege jaren negentig hebt meegemaakt maar het heeft de tand des tijds niet overleefd. 

Link naar reactie

Die reeksen zijn (je kan de vergelijking ook met reboots van oude franchises vergelijken) voor een bepaald publiek automatisch al gedoemd om te falen omdat ze steeds vergeleken worden met het voorbestaande werk die als (los van het hoog en tijdloos niveau) cultclassics onthaald worden. De nieuwe doompatrol is vreemd en fun net zoals de meeste andere young animals reeksen. 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Lav zei:

Die reeksen zijn (je kan de vergelijking ook met reboots van oude franchises vergelijken) voor een bepaald publiek automatisch al gedoemd om te falen omdat ze steeds vergeleken worden met het voorbestaande werk die als (los van het hoog en tijdloos niveau) cultclassics onthaald worden. De nieuwe doompatrol is vreemd en fun net zoals de meeste andere young animals reeksen. 

Dit dus. 

 

Maar het is moeilijk om een ander geluid te laten horen als de helft van het publiek bij het horen van de combinatie 'Grant Morrison en Doom Patrol' al naar de kledingkast rent om schoon ondergoed aan te trekken. 

Link naar reactie
48 minuten geleden, carioca zei:

Dit dus. 

 

Maar het is moeilijk om een ander geluid te laten horen als de helft van het publiek bij het horen van de combinatie 'Grant Morrison en Doom Patrol' al naar de kledingkast rent om schoon ondergoed aan te trekken. 

 

Dus als ik dat gelezen heb, en geniaal vind, dan mag ik dat niet zeggen, of dan komt er neerbuigend commentaar genre 'schoon ondergoed aantrekken' (wat in humo-taal waarschijnlijk grappig is).


En dan vraag ik me soms af waarom ik de Reep steeds meer links laat liggen.

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

Je ander geluid is zeker welkom. :hartje: Nu vlug een propere onderbroek aan doen. :e012:

giphy.gif
 

 

33 minuten geleden, kuzuri zei:

Dus als ik dat gelezen heb, en geniaal vind, dan mag ik dat niet zeggen, of dan komt er neerbuigend commentaar genre 'schoon ondergoed aantrekken' (wat in humo-taal waarschijnlijk grappig is).

Met een gemiddelde van tegen de twee posts per dag zou ik nu niet zeggen dat je de reep links laat liggen. 

Het staat je vrij om Morrison's Doom Patrol goed te vinden. Verwacht alleen niet dat iedereen daarin mee gaat. Bovendien is het nogal een Pavlov reactie om meteen geniaal te roepen. Waarom is het geniaal? 

Morrison heeft betere dingen gemaakt. Dit is nog echt de poseur die wil laten zien welke boeken hij heeft gelezen en hiermee als een pauw loopt te pronken. (En dan laat ik de wijze waarop het tekenwerk van Case wordt geslacht door diverse inkters nog achterwege. )

 

Na zijn dertigste komt  hij met werken die ik persoonlijk goed zou willen noemen. Maar dat is misschien een andere discussie. 

Link naar reactie

Ik noemde Morrison's Doom Patrol geniaal omdat ik dat echt vind, niet omdat ik dat van de goegemeente (of de Morrison cult) moet zeggen.

Dat anderen dan plots niet meer durven zeggen dat zij het toch niet zo goed vonden is eerder hun probleem. Smaken verschillen weet je. Ik dwing niemand om dat goed te vinden. Kleurrijke uitspraken van mij en anderen worden hier heel vaak verkeerd begrepen.

Link naar reactie

For the record, mijn opmerking was geen commentaar dat je dat niet mag zeggen. Gewoon, sommige dingen zijn zeer moeilijk om niet te vergelijken met voorgaand werk en zijn daardoor (indien het vorige werk dus zo goed is) bijna gedoemd om nooit écht even goed gevonden te worden. 

Ik zei dit gewoon omdat er soms een sfeer hangt dat je een nieuwe interpretatie van een klassieker al bijna automatisch niet goed mág vinden

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...