Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

(Misschien een beetje off topic)

Laatst Tardi De fantastische avonturen van Isabelle Avondrood gelezen. Die kwam ik voor weinig tegen in de kringloop. Zijn stijl doet me een beetje denken aan Mignola en Kevin O'Neill. Alhoewel het in het Nederlands is (wat ik geen fijne taal vind om te lezen), toch nog graag gelezen. De film is daarentegen heeeeeel anders.

 

isabelle-avondrood-isabelle-en-het-monster-tardi-55309530.jpg.3142664f47fe03b7c7b253175e37fe06.jpg

 

469_IsabelleAvondrood1_PR.thumb.jpg.918e0e8ac85b5271c425464e2159fad4.jpg

Link naar reactie

Altijd fijn om onder de indruk te zijn. 

 

Gisteren las ik 'The End of Summer' van Tillie Walden (Avery Hill Publishing). Walden maakte dit boek op haar zestiende, het was haar debuut. Als ik kijk wat ik deed op mijn zestiende, was het alleszins niet het maken van prachtige, breekbare graphic novels als deze. In een gigantisch paleis sluit een koninklijke familie zich voor de winter (die drie jaar duurt) op. Lars is één van de kinderen en lijdt aan een ziekte. In een heel beklemmende stijl sluit Walden pagina na pagina het net rond de familie. Elk lid heeft wel zijn gebreken en Walden speelt die schitterend tegen elkaar uit. Het is geen evidente lectuur, maar alleszins iets helemaal anders dan wat ik al kende. Waldens productieritme ligt ook erg hoog, zo verscheen recent haar vierde boek Spinning (nu ze 20 jaar is) ... Ik bestelde alleszins meteen haar tweede , 'I Love a Part'. Dikke aanrader!

 

 

endofsummer.jpg

tillie-walden5.w529.h352.jpg

Eosp1_0915.jpg

Link naar reactie

 'Rijk' ben ik niet, maar ik besteed wel veel van mijn inkomen aan strips. Dat is zeker zo.

Ik leef van en voor strips.

Urbanus is een moeilijke reeks om echt 'rijk' van te worden.

Er zijn verschillende mensen die recht hebben op een deel van de opbrengst.

Uiteraard Urbanus zelf, Steven de Rie (mijn gewaardeerde assistent), Sabine Cromheecke (kleur)...

Ik krijg sedert juli pensioen, dus ik heb nu wel een ander inkomen...Ik zou dus kunnen stoppen

moest ik dat willen.

Ik beleef al 35 jaar plezier aan het maken van de Urbanusstrip. Ook dat telt mee. Ik doe nog even verder.

Link naar reactie
Op 27-9-2017 om 12:28, linthout zei:

Voor iemand van 16 is dit subliem getekend.

Alleen hou ik er geen rekening mee hoe oud de auteur is als ik iets koop.

Het kan mij niet schelen of hij 16 of 66 is.

Ik wil gewoon een mooi, grappig of spannend  boek lezen.

Ik heb dit geprobeerd . Voor mij is dit geen goed boek.

 

 

Voor mij is leeftijd soms toch een aspect dat ik mee in rekening breng (lang niet altijd hoor). Ik vond het echter ook zonder die leeftijdsissue zeker een mooi boek. Voor mij deed haar stijl niet meteen aan anderen denken, wat ik ook wel fijn vind. Het was een verfrissende ervaring. Zeker en vast geen tijdloze klassieker, maar wel een héél straf debuut. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Chimi zei:

Ik snap niet hoe Lemire dat tempo volhoudt. Onlangs kondigde hij alweer een nieuwe serie aan.

En niet lang na dit statement zie ik deze ankondiging op twitter...

 

http://www.cbr.com/jeff-lemire-keith-giffen-dc-inferior-five/

 

Over Royal City zelf, als ik hem zie liggen op Facts zal ik 'm zeker kopen.

Link naar reactie

Eclipse vol 1 + 2. De eerste comic van schrijver Zack Kaplan. Een aantal jaren geleden is er een zonnegloed geweest, sindsdien is de mens gedwongen om 's nachts te leven gezien ze verbranden bij rechtstreeks contact met de zon. De wereld past zich langzaam maar zeker aan en in New York zwaait de ex brandweerchef de plak. Opeens duiken er mensen op die toch het zonlicht kunnen weerstaan. Wat volgt zijn verschillende complotten die langzaam naar boven komen. Een verhaal in detective stijl, gekruid met heel veel actie. Makkelijk te volgen en mooie art. Meer moet dat niet zijn. Aanrader. De extra's zijn voor een keer ook de moeite, gezien Kaplan een uitgebreide inkijk geeft hoe de script tot stand komt van zijn allereerste comic.  

Eclipse_vol02-1.png.20526649d36c16be26da0ffc6a741a0c.png

 

eclipse-6-02.thumb.jpg.aade0e77fa48abedd9280af2189b3ed4.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voor de fans van Black Hammer (Lemire), de spin of serie Sherlock Frankenstein and the Legion of Evil lijkt me na 1 deeltje al vrij essentieel om de hoofdreeks te blijven volgen. Los daarvan, is het ook een geweldige comic.

 

unnamed-6-600x923.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Afterlife with Archie (volume 1)

 

59f5f989ce469_afterlifewitharchie.jpg.0ba950f52cc7c106c60ef0e1f6c691c7.jpg

 

Met Halloween in het vooruitzicht is dit de ideale strip om te lezen.
Entainende rit doorheen een zombie apocalypse, die hier en daar mijn aandacht verloor. Francesco Francavilla heeft een geweldige stijl en weet heel goed hoe je een verhaal in beeld moet brengen, maar soms vallen zijn tekeningen wat vlak uit en ze neigen zelfs naar haastwerk. Maar verre van de cash grab die de premisse doet vermoeden. En nu is het wachten op volume 2 die al een eeuwigheid is uitgesteld (deze trade verscheen in 2014)...

Link naar reactie

The Punisher Max - Complete Collection 1->6:

TOP entertainment terwijl we meeleven met een getorpereerd karakter. Door alle issues heen is er een rode draad en van de 90 % heb ik zeer graag gelezen. Ook de kortverhaaltjes die niet van Ennis hand waren, waren duidelijk verschillend maar ook zeer leuk en origineel.

 

Vette aanrader voor wie houdt van lekker veel actie.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 15-11-2017 om 06:39, JJL zei:

Iemand bekend met de serie Puta Madre (of Mutafukaz) door Run en Neyef, en zo ja, is het de moeite waard?

 

588FDCA6-C208-4A27-A8B0-4082F3BA6748.jpeg

Is een van oorsprong Franse serie, uitgekomen bij Ankama. Puta Madre is een spin-off van de hoofdreeks Mutafukaz. De hoofdreeks is helemaal van de hand van Run, voor de spin-off deed Neyef de tekeningen. Zowel Puta Madre als Mutafukaz verschijnen één dezer dagen in integrale editie (in t Frans). 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...