Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Lazarus x+66 Singles 4-5. Voor diegenen die twijfelen om deze spin off te kopen, niet doen. Tot nu toe 5 interessante one shots die absoluut bijdragen aan de wereld van Lazarus. 

 

Sherlock Frankenstein single 2 (Lemire). De zoektocht van Lucy Weber naar haar vader, Black Hammer gaat verder. Dit speelt zich af tijdens Black Hammer Tpb 1. Goed zonder meer, maar ik vermoed dat er nog een plottwist aan komt. 

 

En dan nog een kleine rant ivm DC/Marvel. Ik mag echt geen single issues van die uitgeverijen meer kopen. Ik erger me mateloos aan die reclame tussen in. 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
6 minuten geleden, kuzuri zei:

 

Niet doen als in: niet kopen, 

of als in: niet twijfelen? 

 

;)

Absoluut niet twijfelen om te kopen. 😄

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 uren geleden, shiraz zei:

Ik ging juist vragen of de reeks was afgelopen na TPB 5. Niet dus?

Als je het hebt over Lazarus, dit is niet afgelopen na tpb 5. Momenteel neemt Lark een ‘pauze’, die wordt opgevuld met die (niet te missen) spin off, maar volgend jaar verschijnen er nieuwe delen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Bloodshot Reborn vol 3 en 4.

 

Het niveau van de eerste twee delen haalt Lemire niet meer. Toch blijft dit zeker nog de moeite om te volgen. Deel 3 is een overgangsverhaal waar heel wat andere Vaillant personages bij komen kijken. Hierdoor wat moeilijk volgens soms zonder voorkennis. De art van Lewis Larosa is de moeite. In deel 4 wordt bloodshot losgelaten op een testeiland samen met andere afgeschreven bloodshots. Hier worden ze dagelijks afgemaakt door een nieuw superwapen. De obligate levensverhalen van de andere bloodshots mochten van mij achterwege blijven, maar los daarvan een rollercoaster van actie dit deel.

 

Back To Brooklyn (Ennis, Palmiotti).

 

De nummer twee van een maffiaorganisatie wil zijn broer en de volledige organisatie aangeven bij de FBI. Wanneer zijn vrouw en kind in handen valt van zijn broer moet hij het heft in eigen handen nemen. 

Nog eens een oude Ennis gekocht omdat ik die gewoon heel graag lees. En dit afgerond verhaal vormt hier geen uitzondering op. Brute actie, droge dialogen, plot twists en dat overgoten met de Britse humor van Ennis. Geen echte topper, wel veel amusement.

Link naar reactie

The Last Days of American Crime (Remender, Tocchini) 

 

lastdays1_int_4-536x800.thumb.jpg.b4a55d38c151b1ca285392e90235242f.jpg

 

Deze trade werd een paar maanden terug opnieuw uitgebracht. De Amerikaanse overheid heeft een 'mind control systeem' ontwikkeld waarmee het burgers onmogelijk wordt om nog iets illegaal te doen. Twee journalisten hebben dit twee weken voor de inwerkingtreding openbaar gemaakt. Hiermee is de chaos uitgebroken. Midden deze chaos wil één iemand nog een laatste klus voor elkaar krijgen. Heel leuke insteek van dit verhaal dat uiteindelijk uitmondt in een klassiek hustle verhaal met obligate twist op het einde. Weliswaar met de nodige nevenintriges waardoor je wel bij de les moet blijven. De art is fantastisch maar 'vuil' te noemen, wat perfect past bij de chaos in het verhaal. Aanrader dit.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Save the best for last. In de laatste dagen van het jaar heel wat straffe comics gelezen.

 

Jeff Lemire - Royal City vol 1 (tp 1)

Tja, dit is hier al omschreven als boek van het jaar en meesterwerk. Daar valt weinig aan toe te voegen. Eén van de weinige boeken waar je droeviger wordt bij elk blad dat je omdraait. Niet alleen omdat Lemire je onophoudelijk meesleurt in deze donkere familietragedie, maar omdat je tijdens het lezen volop beseft hoe goed dit wel is en je het einde alleen maar wil uitstellen. Dit verhaal is in elk geval nog lang niet uitverteld.

 

lemire.thumb.jpg.d5754ffac6c2cd90d16b696ad516728f.jpg

 

The Old Guard vol 1 - Rucka & Fernandez

Als er Leandro Fernandez op de cover staat, weet je al zeker dat de art de moeite is. Het verhaal is op zich niet bijster origineel, maar wordt op een geweldige manier gebracht. Andy, Book, Joe en Nicky zijn vier onsterfelijken. Maar toch ook weer niet. Eens komt het moment dat ook hun tijd gekomen is, maar wanneer weet niemand. De oudste loopt hier al zesduizend jaar rond en vocht mee in honderen oorlogen, de jongste is slechts een paar honderd jaar oud. Ze worstelen duidelijk met de snel draaiende wereld die het hun moeilijk maakt hun geheim te bewaren. Net op het moment dat ze in een zeer penibele situatie terechtkomen ontdekken ze een vijfde persoon met dezelfde gave. Wat volgt is een stroom van actie, gekruid met intrige, verraad en hoop. Het verhaal wordt mooi afgerond in één trade. Ik heb dit zeer graag gelezen.

5a44c357ef77f_oldguard2.jpg.fe036d4b8b063a6e23fe34a1729927ee.jpg

 

5a44c359eb324_oldguard.thumb.png.f5913952d2a73894ec8bee54b0672094.png

 

God Country (mini serie gebundeld in één trade) - Geoff Shaw & Donny Cates

Deze mini serie zal de liefhebbers van het onvolprezen Rumble zeker aanspreken. Een groot zwaard, duistere creaturen en fantastische gevechten met goden.

Emmet Quinlan is een dementerende oude man die geen enkel besef van de wereld meer heeft. Zijn zoon is met de familie terug naar Texas verhuisd om voor hem te zorgen, wat voor spanningen zorgt. Plots daalt een tornado neer die naast een kwaadaardige demon ook de moeder aller zwaarden met zich meebrengt: valofax. De demon wordt snel vernietigd wanneer Emmet het zwaard in handen krijgt. Samen met het zwaard krijgt Emmet zijn geheugen en kracht terug. Alles lijkt goed te gaan tot een imposante oorlogsgod zijn zwaard terug komt opeisen. Epische gevechten worden afgewisseld met Emmet's persoonlijke tweestrijd. Aan absurde humor geen gebrek in dit verhaal. Graag gelezen.

 

 5a44c3527fa69_godcountry.thumb.jpg.e9a73b82789e1411ff64243ce400805b.jpg

 

5a44c353b96ff_godcountry2.thumb.jpg.eecfc89f6ded25315ff583c872da98db.jpg

 

The Last Contract (mini serie gebundeld in één trade) - Brisson & Estherren

Noir verhaal over een 80 jarige seriemoordenaar wiens verleden hem terug komt opzoeken. Onderhoudend met knappe art en ruimte voor donkere humor. De pointe wordt misschien wat te snel duidelijk, maar voorts zeker van genoten.

 

5a44c354cabc0_lastcontract.thumb.jpg.0d687153e6e4c057799633de2a0fe6ec.jpg

 

5a44c3563a196_lastcontract2.thumb.jpg.06455210598faa63ec8404db56a826dc.jpg

 

Rashomon - Victor Santos

Zeventien euro voor een prachtige hardback uitgave van Dark Horse met meer dan 160 pagina's visueel plezier: als dat geen middelvinger uitsteken is naar de Europese hardcovers van 18 € met 48 pagina's! 

Dit boek bevat twee verhalen die op elkaar volgen. In het feodale Japan wordt een samurai vermoord langs de kant van de weg. Commissaris Kobayashi onderzoekt de zaak die al snel complexer wordt dan hij zelf dacht. Wat volgt is een zuiver detective verhaal waarin af en toe wel wat tekst te verwerken valt. In het tweede deel wordt een paar jaar verder een hoge magistraat vermoord. Diens echtgenote was de vrouw van de eerder overleden samurai. Uiteindelijk komt het tot een spannende ontknoping. Er is al bij al wel wat tekst te verwerken, maar Santos gaat visueel zo verbluffend te werk dat dit heel vlot leesbaar is. De art is werkelijk oogverblindend. Zelden gezien.

 

rashomon.png.787451e0d2d7f1c99b89ba227ed019cd.png

 

rashomon2.jpg.b01e3f2f4d21373414c1e1d059daf123.jpg

 

rashomon3.thumb.jpg.e949372182ec548f8c07b9163f4466d0.jpg

 

rashomon4.jpg.1398f6a427f35f826dfa2afe3adcb3e3.jpg

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
1 uur geleden, kuzuri zei:

Deze week gelezen: 

Descender vol. 5: en dat is minder goed dan vroeger, hopelijk is het een kort dipje

 

Volgens Lemire komt er nog 1 trade om de huidige verhaallijn af te ronden en daarna een soort 'doorstart' waar nog een beetje geheimzinnig over gedaan wordt. Descender is 1 vd reeksen die ik in singles koop, maar ik betwijfel of ik  die 'doorstart' ga volgen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 13-2-2018 om 10:25, linthout zei:

Absolute aanrader van ons Bo, maar ook van mezelf! Veruit het beste wat ik afgelopen jaar gelezen heb. 'The prince and the dressmaker'!

En waarom die afbeelding er twee keer opstaat is mij een raadsel.

 

De vorige boeken van Jen Wang vond ik ook bijzonder geslaagd. Ik wist niet dat er nieuw werk verschenen was. Bedankt om het te melden, Willy! :e005:

Link naar reactie

Plastic (afgeronde mini serie): Edwyn was vroeger een seriemoordenaar die zijn slachtoffers nogal gruwelijk om het leven bracht. Dat alles verandert wanneer Virginia in zijn leven komt. Zij brengt hem tot rust en Edwyn zwerft samen met Virginia en zijn ma tien jaar vreedzaam door het land. Wanneer een lokaal rijkeluiszoontje Virginia beledigt wordt deze vakkundig in elkaar geslagen door Edwyn. Pa rijkeluis kan dit niet over hem laten gaan en ontvoert Virginia met alle gevolgen van dien. Oh ja, Virginia is een sexpop.

Absurde dialogen en een overvloed aan bruut geweld, dit boek heeft een beetje weg van een Tarantino film. Zeer amusant.

 

Plastic_01-1.thumb.png.baab41a9c4200e967d1b57de37a882c7.png

 

4 kids walk into an bank (afgeronde mini serie): hoe komen vier tienjarige nerds er bij om een bank te overvallen? Heerlijk rustig opgebouwd verhaal hoe Paige en haar vrienden er van overtuigd geraken dat een bankoverval de best mogelijke oplossing is om haar vader uit de problemen te halen wanneer vier oude vrienden plots voor de deur staan. De art maakt dit boek bijzonder. Gedetailleerde personages met af en toe een Chris Ware achtige aanpak.  Afzonderlijke vermelding voor de cover waarvoor een speciaal materiaal gebruikt is waardoor het boek heel anders aanvoelt. 

 

4-Kids-Walk-Into-Bank-gang.thumb.jpg.bdcaab7bfb681b12ff469f8b6c35111a.jpg

 

4-kids-walk-into-bank-bedtime.thumb.jpg.dd14068657ecfddb7bc7f75375ba8739.jpg

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Punisher Vol 3 King of the New York streets: het laatste deel in de run van Cloonan. Blijkbaar was de inspiratie volledig op bij Cloonan. Een paar korte verhaaltjes en een dood gewaande schurk uit deel twee die in gemuteerde vorm terugkomt. Onbegrijpelijk waarom aan een (al bij al goed) afgewerkt verhaal nog zo een nutteloos deel aangebreid wordt. Nu is het vooral uitkijken naar de nieuwe trade 'Platoon' van Ennis en Parlov die binnenkort verschijnt. Wat Ennis met dit personage heeft gedaan staat op onbereikbare hoogte voor de Cloonan's van deze wereld. That's for sure.

 

Deadly Class vol 6: er wordt hier te weinig gezegd hoe verschrikkelijk goed deze reeks is. De eerste fantastische verhaallijn werd na het vierde deel afgerond. Dan is het toch altijd afwachten of de tweede cyclus even goed blijft, maar Remender grijpt je direct terug vast. Eén van mijn favoriete reeksen.

Link naar reactie

Hola, bedankt om me de aandacht te vestigen op The Punisher: The Platoon. Dat koop ik natuurlijk om bij mijn andere Punisher Max trades van Ennis te leggen. We willen wel onze collectie wel compleet houden natuurlijk. 
En ik zal het graag lezen ook! 

 

En Deadly Class is zeer goed. (dat heb ik hier toch ook al verschillende keren gezegd) :)

Ik zou je post willen quoten, maar telkens gaat iets fout. Dus mensen moeten maar even naar de vorige post gaan kijken ook. 

Link naar reactie
14 minuten geleden, kuzuri zei:

En Deadly Class is zeer goed. (dat heb ik hier toch ook al verschillende keren gezegd) :) 

Inderdaad! Dankzij jou heb ik de reeks destijds leren kennen. Kudos for that :e005: 

 

De nieuwe writer van The Punisher hoofdreeks wordt nu blijkbaar Matthew Rosenberg, wiens 4 kids walk into an bank zeker niet slecht was. Ik was best benieuwd, maar als ik de samenvatting lees van die trade die binnenkort verschijnt ... Pfffff. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

The Lotery (Myles Hyman) : één keer per jaar vindt in een dorpje een loterij plaats. Vandaag is het die dag. We zijn getuige van het klaarzetten van de loterij, het verzamelen van de dorpsbewoners en dan begint de trekking. Tot de winnaar bekend wordt op de voorlaatste bladzijde is het dat zo een beetje. Ik wist dat ik dit mocht verwachten en kan zo een verhalen best appreciëren. Geduldige opbouw naar een apotheose boordevol sfeerschepping. Of dat is tenminste wat ik er van verwacht had. Vooraf worden de karakters voorgesteld met hun naam. Maar meer komen we helaas niet te weten over deze mensen. Het is moeilijk meeleven met iemand waar je niets van kent. Hier had ik meer van verwacht.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

1401277314.thumb.jpg.55706bf790cdd66020a957db2cc010ca.jpg

Dit boekje is zo ongelofelijk goed... kippenvel. En ik bedoel niet: goed in zijn genre, of goed voor een superhero strip, nee: gewoon zéér goed. Bats + Cats = vuurwerk. :hartje:
It's a love story, with leather ;)

Tom King rules on Batman.

Ik was niet meteen bij vol. 1 verkocht, maar de reeks wordt steeds maar beter en beter.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...