Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Gotham Central Omnibus van Rucka & Brubaker

 

Zeer goede story-telling wat we van de 2 gasten ook altijd kunnen verwachten. Op goodreads las ik dat we ons wat kunnen verwachten aan 'The Wire meets Een in de weg lopende batman en wat vilains'. Ijzersterke crime met een vleugje Batman. Het goede is dat het niet rond Batman draait maar eerder rond de detectives  die aan  het werk zijn. Karakters worden goed uigebouwd. Absolute aanrader voor wie van Crime houdt en voordeel is dat je geen kennis nodig hebt van het Batman Universe 🙂 

51uorJjF9ZL._SX352_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie

Aliens the Original Cimic Series

1554964384723348.jpg.8ed91eb0519e07a67427022864019005.jpg

 

Prachtige uitgaven met aan de buitenkant van de pagina's een donker blinkende glitter rand. Het gebruikte papier voelt is dik en top geprint. 

 

De verhalen van verheiden zijn niet altijd even kwaliteitsvol en te volgen. Maar wat voor mij telt is vooral de beleving. De tekeningen van Keith in Earths War zijn stunning. Overall toch een 3 sterren op 5 😁 

Link naar reactie
Op 10/4/2019 om 09:37, Boris Valeo zei:

Gotham Central Omnibus van Rucka & Brubaker

 

Zeer goede story-telling wat we van de 2 gasten ook altijd kunnen verwachten. Op goodreads las ik dat we ons wat kunnen verwachten aan 'The Wire meets Een in de weg lopende batman en wat vilains'. Ijzersterke crime met een vleugje Batman. Het goede is dat het niet rond Batman draait maar eerder rond de detectives  die aan  het werk zijn. Karakters worden goed uigebouwd. Absolute aanrader voor wie van Crime houdt en voordeel is dat je geen kennis nodig hebt van het Batman Universe 🙂 

51uorJjF9ZL._SX352_BO1,204,203,200_.jpg

Geweldige reeks was dit. Ik heb die al met plezier verschillende keren herlezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik had hem al een tijdje in mijn kast staan, maar eindelijk Batman: White Knight gelezen. Enorm van genoten. Dit jaar brengt Sean Murphy een vervolg uit. Afwachten of het even goed wordt.  

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 20/4/2019 om 09:26, mojo zei:

Ik had hem al een tijdje in mijn kast staan, maar eindelijk Batman: White Knight gelezen. Enorm van genoten. Dit jaar brengt Sean Murphy een vervolg uit. Afwachten of het even goed wordt.  

De stukjes die hij deelt via Twitter laten alleszins het beste vermoeden. Sean Murphy werkt met passie aan al zijn verhalen en heeft me tot nu toe nog nooit teleurgesteld ...

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bone Parish (tpb vol 1) : de opzet van dit verhaal is redelijk klassiek: rivaliserende drugbendes die elkaar uit de markt willen duwen. De interessante insteek in Bone Parish is evenwel de drugs waar alles om draait: the ash. Op basis van de as van dode personen wordt een bijzondere drug gemaakt die je toelaat om momenten uit het leven van de overledene te beleven alsof je er zelf bij was. De creatie van 'the ash' is in handen van een kleine familie. Deze krijgen zowel een vriendelijk als vijandig overnamebod met heel wat bloedvergieten tot gevolg. Ik heb best genoten van deze trade. Klassieke actie gecombineerd met het bovennatuurlijke waar nog maar heel weinig van prijsgegeven wordt na deel 1. De mooie art maakt het af. Deel 2 wordt een no brainer qua aankoop.

 

bone_parish_001_press_24.thumb.jpg.d7c13573727100b9de48ffcf41e1d648.jpg

 

The Magic Order (tpb vol 1) : een nieuw verhaal van Millar die traditiegetrouw een goede tekenaar weet te strikken. Het boek valt al op door de leuke cover. Reeds duizenden jaren wordt de aarde beschermd door 'magicians' die de kwade krachten onder controle houden. Wat dit juist betekent komen we niet te weten, want het verhaal splitst zich volledig toe op een interne strijd binnen the magic order. Na een opvolgingsdispuut is de tijd om af te rekenen immers aangevangen. Waarna we een spannend en goed verhaal krijgen waar je even zoet mee bent.

De opbouw van dit verhaal deed me heel erg denken aan het -eveneens- uitstekende eerste deel van Millar's 'Jupiters Legacy'. Nu maar hopen dat Millar het beter doet in het tweede deel, want bij Jupiters Legacy ging het nadien toch stijl bergaf. 

 

magic.thumb.jpg.745e9c7f962f2318a5f7fd0831836c2d.jpg 

 

 

Link naar reactie

The Legend of Korra - Ruins of an Empire.

Tja, ik ben fan van da meiske, al vraag ik me soms af waarom.
De televisieserie heeft bijna nooit opgeleefd naar het potentieel dat ze had. "Turf Wars" speelde net iets te hard in op de fanbase van Tumblr en "Ruins of an Empire" is... Lastig. Niet dat het verhaal moeilijk is maar de hoofdpersonages werken op strippagina niet zo goed (te weinig uitgesproken karakters) terwijl de maffe, meer cartooneske figuren zoals Wu en Varrick wel goed uit de verf komen. 
En zouden die boeken wat dikker mogen? Nu ging het verhaal aan een ongelooflijke rotvaart maar ik had graag wat pagina's gehad, een beetje meer interactie, betere uitwerking en een wat rustiger tempo.
Soit, weinig klagen voor de rest. Het ziet er goed uit, het is beter dan de A:TLA-strips en het vorige verhaal.

Link naar reactie
  • 1 month later...

House of X 1, 2

Powers of X 1

 

Hickman zijn plannen met de X-men zijn duidelijk heel ambitieus. Zonder al te veel in details te treden, wordt de hele geschiedenis en toekomst vd X-men in een nieuw daglicht geplaatst. Het is knap gedaan, maar hetgeen we tot nu toe weten lijkt slechts het tipje vd ijsberg te zijn. 

 

Hickman gebruikt dezelfde technieken als in de Black Monday Murders om zijn versie vh x-men universum te creëren. Enkele comic paginas, afgewisseld met teksten, tijdlijnen, definities,...  Je hebt wel wat leeswerk. 

 

Ik weet nog niet of ik de X-men na deze 2 mini-series ga blijven volgen, maar het is in ieder geval de moeite om te zien wat Hickman van plan is. 

 

 

 

36C490CD-29CA-4A21-B96C-DF3AF5341B33.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
7 uren geleden, Marinelli zei:

Het is eigenlijk voor het eerst dat ik interesse heb in X-Men. Op basis van de reviews en bovenstaande post is dat volledig te danken aan de ambitie van Jonathan Hickman. Ik wacht nog even af, maar ik vermoed dat ik de trades van House of X en Powers of X wel eens zal proberen ...

Ik ga voor één keer niet wachten op de trades. Van het moment dat de HC in de previews staat, bestel ik 'm. Ik verwacht een one volume HC. 
Als ze er toch twee van maken, het zijn immers dikke comics, dan hoop ik dat ze ze bundelen in volgorde van uitkomen, dus de twee reeksen door elkaar, want je moet ze zo lezen. 

 

Eindelijk kan ik X opnieuw gaan lezen. Ik was gestopt na Death of X, maar had het eigenlijk al veel te lang vol gehouden, Bendis had het serieus om zeep geholpen, maar hij niet alleen, het was al enkele jaren bezig. 
Twee redenen waarom ik X opnieuw zo gaan lezen waren, ofwel een reboot, ofwel een run van Hickman. Nu krijg ik de beide in één. 

Link naar reactie

Ik had zelf al in geen jaren nog x-men gekocht/gelezen, enkel de films gezien. Die run van Hickman komt net op het goede moment, want ik heb er wel zin in. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Fear Agent vol 1 - 6 : een hele tijd terug was ik aan deze reeks begonnen, maar op het einde van het tweede deel ben ik gestopt. De vele tijdssprongen zorgden er voor dat ik niet meer kon volgen en ik had het opgegeven. Uiteindelijk een nieuwe kans gegeven en op één week tijd alle delen herlezen.

 

Een aantal jaar terug was de aarde het strijdtoneel van een oorlog tussen twee buitenaardse rassen waarbij de wereldbevolking gedecimeerd werd. De fear agents waren de eersten die openlijk beide strijdende partijen aanvielen wat later resulteerde in de bevrijding van de aarde. Zoveel jaar later maken we kennis met Heath Huston, een aan lager wal geraakte fear agent. Wanneer deze bij een opdracht in de val gelokt wordt, maakt hij een tijdssprong. Kan Huston zijn fouten uit het verleden nu rechtzetten? 

Het verhaal verder proberen uitleggen is onbegonnen werk. Na verloop van tijd heb ik het opgegeven alles te willen begrijpen wat toch noodzakelijk was om het leesplezier bij deze reeks niet te vergallen. In ruil krijg je wel spetterende actiescenes en een maf verhaal met veel hilarische knipogen. Uiteindelijk worden alle eindjes wel min of meer aan elkaar geknoopt, maar de bokkensprongen in de verhaallijn zijn niet te tellen. Ik heb meer dan eens aan 'De Metabaronnen' van Jodo moeten denken.

Al bij al is deze reeks toch een aanrader. Je krijgt heel veel leesplezier voor je geld en Heath Huston is een fantastisch hoofdpersonage in een prachtig vormgegeven wereld.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Momenteel bezig met het (her)lezen v Sandman Mystery Theatre. Heel toffe serie. Aan de ene kant de donkere misdaad verhalen, aan de andere kant het melodrama vd relatie tussen de hoofdpersonages Wesley Dodds en Dian Belmont. Zou volgens mij perfect kunnen als tv serie. 

 

Ik heb net tpb 6 gelezen, maar helaas is niet alles verzameld. Ik heb een deel vd niet-verzamelde single issues ondertussen al wel gevonden, maar ik vrees dat het nog wel even zal duren voor ik alles kan lezen. 

 

 

A4BEFB19-CF10-49BC-BCE8-486D639E5901.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik denk dat er een trade of 8 van is verschenen (ben nu niet thuis om het te controleren). Op een bepaald moment is vertigo begonnen met SMT te verzamelen in die omnibus edities, maar blijkbaar is dat volledig stil gevallen. Ik zal binnenkort op Facts en later dit jaar in Melbourne eens zoeken naar mijn ontbrekende issues. 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Bad Weekend (Brubaker, Phillips): must read voor alle beursbezoekers. Over een tekenaar die al lang over zijn top is die uitgenodigd wordt op een beurs voor een lifetime-achievement award maar daar geen zin in heeft. Tegelijk gaat hij op zoek naar de dief van één van zijn originelen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Fables GN: Fairest in all the land 

Cinderella moet enkele moorden oplossen. Het verhaal wordt verteld door de magische spiegel uit Sneeuwwitje en bevat deels tekst en deels kortverhaaltjes door verschillende tekenaars. 
 

Ik heb er enorm van genoten, niet omdat het de beste strip ooit is (wel een heel leuke), maar vooral omdat ik die Fables wereld miste. Ik heb enkel de hoofdserie gevolgd, mss toch eens die spin off series bekijken. 
 

 

ED594FE5-E23C-4C0A-87DA-034198DCD5DF.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
On 10/21/2019 at 1:46 PM, mojo said:

Fables GN: Fairest in all the land 

Cinderella moet enkele moorden oplossen. Het verhaal wordt verteld door de magische spiegel uit Sneeuwwitje en bevat deels tekst en deels kortverhaaltjes door verschillende tekenaars. 
 

Ik heb er enorm van genoten, niet omdat het de beste strip ooit is (wel een heel leuke), maar vooral omdat ik die Fables wereld miste. Ik heb enkel de hoofdserie gevolgd, mss toch eens die spin off series bekijken. 
 

 

ED594FE5-E23C-4C0A-87DA-034198DCD5DF.jpeg

Rest van Fairest (5 tpb’s) is ook goed! 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
7 uren geleden, SPeeDy zei:

Rest van Fairest (5 tpb’s) is ook goed! 

Heb ik ondertussen gekocht via cheap comics. Blijkbaar is de GN Fairest in all the land een vervolg op die serie. Achteraf gezien, ook absoluut de moeite om Fairest te lezen naast de hoofdserie. Er zitten toch wel enkele belangrijke zaken in. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
17 uren geleden, Boris Valeo zei:

Goodnight Paradise By Joshua Dysart: storytelling over het leven van daklozen in het zonnige Venice Beach. Verhaal is meeslepend (ik was compleet hooked) en sterk gebracht door dysart. 

 

NS_GP_1_1296x.png?v=1571727985

Ik vind dat ook een goeie. Er is wel niks meer te horen of te lezen over die uitgeverij...Er zouden nog boeken komen...Maar of dat effectief gebeurt????

Link naar reactie
23 minuten geleden, Bart 01 zei:

Mij lijken veel boeken van TKO de moeite, maar waar koop je die hier? Rechtstreeks bij hen bestellen is mogelijk, maar kost wel wat en moet voorbij de douane dan. En deze zomer in NY in drie comic shops geweest maar niets beschikbaar van TKO.

Ik plaats de link niet voor niets. Worlds end en Archonia. Neat Stuff in Nederland.

Link naar reactie

Ik heb er 1 bij Mekanik kunnen bestellen, maar heeft weken geduurd. Hun distributie lijkt me nog niet helemaal op punt te staan. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...