Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

3 uren geleden, linthout zei:

Ik vind dat ook. Allemaal zeer leesbare boeken. Toch blijft die uitgeverij een beetje in de schaduw staan vind ik. Of heb ik dat mis?

 

Raar eigenlijk. Ze missen wel de Gold key karakters van de originele Valiant zoals Solar en Magnus, maar ze zijn ondertussen toch al heel wat jaren bezig met goede dingen. Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om je tussen de grote twee te wurmen.

 

 

 

Link naar reactie

Joker: Killer Smile (Lemire, Sorrentino). Dit duo heeft al enkele straffe titels op het palmares.

Voor DC Black Label hebben ze dit verhaal over de joker gemaakt. Het hoofdpersonage is de psychiater die de joker in behandeling neemt. Wordt hij langzaam tot waanzin gedreven of houdt hij de touwtjes in handen?

Qua verhaal zeker boeiend en door een twist ook verrassend, doch achteraf bekeken misschien wat te dunnetjes.

Vooral grafisch is dit boek de moeite. Mooie uitgave, heel sterke covers en fantastische art van Sorrentino. 

Graag gelezen.

 

joker-killer-smile-avis-critique-review-dans-les-meandres-esprit-torture-joker-extrait4.thumb.jpg.c684c0e18ef600335367f193c1a99735.jpg

Link naar reactie
Op 22/12/2020 om 08:21, Boris Valeo zei:

Nee, maar ven wel benieuwd 😁.. Heb je een referentie van internet, want ik vind niet direct terug wat ik moet kopen? Is er al een deluxe? 

Ik heb zelf de tpb, maar er is een deluxe van. 
 

https://www.amazon.nl/VALIANT-DLX-HC-Jeff-Lemire/dp/1939346916/ref=mp_s_a_1_1?keywords=valiant+lemire&qid=1608722250&sr=8-1


edit: zie nu pas dat je al een antwoord hebt gehad. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Reckless (Brubaker/Phillips)

Eerste v 3 OGN die op een jaar tijd worden uitgegeven rond Ethan Reckless, een soort v privé detective. Het verhaal staat er los van, maar zou gerust passen in het Criminal universum. Mooie HC uitgave ook. Als je van het werk v Brubaker/ Phillips houdt, ga je dit zeker ook goed vinden. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Five years - Terry Moore:

Moore heeft ervoor gekozen om zijn personages uit  SiP, Echo, Rachel Rising en Motor girl samen te laten komen in verdere verhalen. Op zich vind ik dat wat spijtig, temeer omdat heel wat van zijn vrouwelijke personages (hoe mooi ook getekend) wel erg op elkaar lijken en je dus soms moeilijk op het eerste zicht ziet wie wie is (buiten Katchoo, Tambi, Zoë, Francine). Kleur zou helpen (Rachel heeft rode ogen), maar z/w is nu net een sterkte van Moore’s comics.

Dit betekent ook dat je 5Ys niet echt los kan lezen zonder alle voorgaande strips gelezen te hebben (het kan op zich wel maar dan mis je toch heel wat als je de achtergrond van de personages niet kent).

Het verhaal dan: onze helden trachten de bouw van de Phi-bom te stoppen en dat loopt niet van een leien dakje. Goed verhaal (op

bepaald moment in 1 ruk uitgelezen dus wil zeggen dat het prima is), wel de indruk dat dit voortijdig afgebroken is terwijl er best nog wel wat meer uit te halen viel.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 3 months later...

Last Of The Independents: bij een bankoverval ontdekken boeven een stapel dollars die toebehoren aan een maffiabaas. Deze wil zijn geld natuurlijk terug. Waarna een clash volgt tussen maffiosi strak in het pak en onze cow boy overvallers. Fantastische titel en dito logo/lettering die direct aanspreekt. De titel heeft wel niet veel uitstaans met het straight forward noir/heist verhaal. Amusant, doch niet essentieel. 

 

independ.thumb.jpg.61fa9db2d90519955bfaab268f9c9e09.jpg

 

Pound For Pound: de uitgaven van TKO Studios vertonen een zekere regelmaat: bovengemiddeld goede avonturenverhalen zonder al te complexe verhaallijnen. Een MMA vechtster wint een kamp die ze eigenlijk moest verliezen. Als gevolg wordt haar zus ontvoerd als onderpand. Wat volgt is een gewelddadige zoektocht die een onverwerkt familietrauma weer naar boven brengt. Graag gelezen.

 

pound.thumb.png.01a8499b621768bf57ca763e584e3f9b.png

 

The Pull: wanneer de aarde op zes dagen van de totale vernietiging staat, wordt een aan lager wal geraakte superagent ingeschakeld om de mensheid alsnog te redden. Ik moest spontaan aan Remender's Fear Agent denken tijdens het lezen. Tamelijk geschift scifi end-of-the-world verhaal met bevredigend apocalyptisch einde. Uitstekende art. Fun! 

pull.thumb.png.ed0e92e1aefbb751c06115202438298a.png   

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

Daar ik altijd wat achterop hink met nieuwe trends heb ik pas onlangs de eerste uitgaves van TKO besteld. Sara van Ennis beviel zeer goed, er zitten nog twee boekjes in de post: 7 deadly sins en Goodnight Paradise.

Oh, dat is de eerste cyclus. alks je iets hebt met het oude Vertigo dan gaat Goodnight Paradise je zeker bevallen. 

The Pull die @Bart 01 hierboven bespreekt was ook zeker de moeite. Al zou ik de associatie met Fear Agent negeren. 

Link naar reactie
13 uren geleden, Retardi zei:

 alks je iets hebt met het oude Vertigo dan gaat Goodnight Paradise je zeker bevallen. 
 

 

Vertigo was een openbaring toen ik 13 jaar geleden voor het eerst op de getekende reep aankwam. YTLM, Transmet, 100 Bullets...

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Tuki 1 (Jeff Smith): 

De pré-historie. Tuki loopt erin rond en komt kids tegen, een sjamaanachtige soort mensaap die wat kan toveren, eet “monkey oranges”, vecht met een reus etc.

Heel amusant allemaal. Z/w is tof en het oblongformaat is gedurfd.

Laat deel 2 maar komen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Jack Kirby: the epic life of the king of comics (Tom Scioli)

Aanrader als je meer wil weten over Jack Kirby maar ook als je meer van Marvel historie wil weten. Wel schokkend om te lezen hoe Stan Lee om is gegaan met Jack Kirby, al ben ik me ervan bewust dat hierin alleen Kirby’s perspectief beschreven is.

0EF8AE48-8F16-4AA9-BE10-C57C3E04A797.jpeg

Link naar reactie

Our Expanding Universe (Alex Robinson):

Dit gaat over een groep dertigers die voor een keuze staan om kinderen te nemen of niet, of de keuze al gemaakt hebben en hun leven daardoor flink veranderd zien worden. Herkenbaar voor mij als vrij jonge vader, maar vooral sterk vanwege de karakters die levensecht aanvoelen. Liefhebbers van indie comics en slice of life: lees Alex Robinson! (Bekend van het geweldige Box Office Poison)

9CE18F81-0946-4398-865D-CC04C8D37666.jpeg

Link naar reactie
On 10/19/2021 at 1:52 AM, laliB said:

Jack Kirby: the epic life of the king of comics (Tom Scioli)

Aanrader als je meer wil weten over Jack Kirby maar ook als je meer van Marvel historie wil weten. Wel schokkend om te lezen hoe Stan Lee om is gegaan met Jack Kirby, al ben ik me ervan bewust dat hierin alleen Kirby’s perspectief beschreven is.

0EF8AE48-8F16-4AA9-BE10-C57C3E04A797.jpeg

Ik zou dit ook geen biografie durven noemen. Tom Scioli Is een uitstekende stripmaker maar eveneens een fanboy.

 

 

Link naar reactie

G.I. Joe: Cobra (Christos Gage, Mike Costa)
Als ik de naam GI Joe zie denk ik niet van: dat moet ik lezen. Sterker nog, het doet mij niks. Als klein kind keek ik de cartoons maar al zeker 30 jaar heb ik er geen interesse meer in. Daarom verbaast het mij hoe goed dit is. Een zeer duister en hard verhaal over het infiltreren in terreurorganisaties. Hoe ver ga je om de missie te volbrengen? Verlies je onderweg je menselijkheid? Een afgerond verhaal bestaande uit 4 issues en een special.

Link naar reactie
17 minuten geleden, laliB zei:

G.I. Joe: Cobra (Christos Gage, Mike Costa)
Als ik de naam GI Joe zie denk ik niet van: dat moet ik lezen. Sterker nog, het doet mij niks. Als klein kind keek ik de cartoons maar al zeker 30 jaar heb ik er geen interesse meer in. Daarom verbaast het mij hoe goed dit is. Een zeer duister en hard verhaal over het infiltreren in terreurorganisaties. Hoe ver ga je om de missie te volbrengen? Verlies je onderweg je menselijkheid? Een afgerond verhaal bestaande uit 4 issues en een special.

 Die reeks heeft nog enkele vervolgen die ook de moeite zijn. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Superman: American Alien (geschreven door Max Landis en getekend door Jock, Joelle Jones, Francis Manapul, Nick Dragotta en nog meer).

 

Na jaren heb ik weer een sterke Superman-comic gelezen. Het verhaal bestaat uit 7 verschillende momenten in Supermans leven, 7 issues door 7 verschillende tekenaars. De eerste 6 gaan over Clark Kent voordat hij ontdekt en accepteert wie hij uiteindelijk zal worden. Mooie karakterschets maar ook mooie artwork, van de 7 hoofdstukken vind ik er 6 prachtig uitzien. Het is zowel voor de beginneling als voor de ervaren superman-lezer een genot.

Link naar reactie

Starlight (Mark Millar en Goran Parlov)

Heb niet zoveel van Millar gelezen maar wat een geweldige comic is Starlight. Lekker ouderwetse pulpy sci-fi met ‘a lot of heart’. Jammer dat het maar een miniserie is van 6 deeltjes. Trouwens, de artwork van Parlov is perfect. Doet soms aan Moebius denken vind ik.

Link naar reactie

Ik ben nu bezig met de Batwoman Omnibus van J.H. Williams III

 

Leest lekker weg, niet vergelijkbaar met Batman, meer bovennatuurlijk met geesten en weerwolven etc. Maar ook al vind je Batwoman of de verhalen helemaal niks, dan nog is het haast verplichte kost vanwege de adembenemende art van JH Williams, mijn god wat is die gast fantastisch goed. Enige wat een beetje jammer is, is dat de binding nogal strak is waardoor de vele splashpages niet volledig tot hun recht komen.

 

Maar die art, wauw in het kwadraat

450a1d5cb73dc033-600x338.jpg

Link naar reactie
13 uren geleden, Helstar zei:

Ik ben nu bezig met de Batwoman Omnibus van J.H. Williams III

 

Leest lekker weg, niet vergelijkbaar met Batman, meer bovennatuurlijk met geesten en weerwolven etc. Maar ook al vind je Batwoman of de verhalen helemaal niks, dan nog is het haast verplichte kost vanwege de adembenemende art van JH Williams, mijn god wat is die gast fantastisch goed. Enige wat een beetje jammer is, is dat de binding nogal strak is waardoor de vele splashpages niet volledig tot hun recht komen.

 

Maar die art, wauw in het kwadraat

450a1d5cb73dc033-600x338.jpg

Is dat recent werk? Of oude verhalen? Ik ben gestopt de reeks te volgen toen JH Williams ze niet meer tekende en heb hem sindsdien nergens meer als tekenaar zien opduiken. (zijn catawiki pagina vermeldt niets meer na 2015)

Link naar reactie
6 uren geleden, TDPB zei:

Is dat recent werk? Of oude verhalen? Ik ben gestopt de reeks te volgen toen JH Williams ze niet meer tekende en heb hem sindsdien nergens meer als tekenaar zien opduiken. (zijn catawiki pagina vermeldt niets meer na 2015)

 

De omni bevat deze delen:

Detective Comics #854-863, Batwoman #0 (New 52), Batwoman #0-24, and Batwoman Annual #1

 

 

Link naar reactie

Rock Candy Mountain (Kyle Starks, Chris Schweizer)

Een hobo die op zoek is naar hobo-hemel 'Rock Candy Mountain'. Helaas voor hem zit de duivel hem achterna nadat onze hobo zijn ziel aan de duivel heeft verkocht. Liefhebbers van het geweldige 'O, brother where art thou?' zullen dit weten te waarderen. De cartoony stijl contrasteert af en toe met de gewelddadige uitspattingen maar het is vooral een grappig avontuur in een interessante periode in de Amerikaanse geschiedenis.

Link naar reactie
11 uren geleden, TDPB zei:

Is dat recent werk? Of oude verhalen? Ik ben gestopt de reeks te volgen toen JH Williams ze niet meer tekende en heb hem sindsdien nergens meer als tekenaar zien opduiken. (zijn catawiki pagina vermeldt niets meer na 2015)

Hij heeft na Batwoman Neil Gaiman's Sandman: Overture gemaakt en is momenteel bezig aan de reeks Echolands bij uitgeverij Image.

 

image.thumb.png.7a6d51aa803002467375c9875d94bb9b.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Daredevil door Chip Zdarsky tpb 6

Het begint met een slechte symbiont crossover en herstelt zich amper daarna. Binnenkort is er een ‘einde’ en begint er een ander crossover event. Ik vermoed dat het voor mij ook een eindpunt gaat zijn, ook al heb ik van de rest v Zdarsky zijn run wel genoten. 
 

Strange Adventures (King/Gerards/Shaner)

Adam Strange red zijn geadopteerde thuisplaneet Ran van een alien invasie en schrijft er een boek over. Maar is alles wel wat het lijkt? Sterk en knap getekend verhaal over de ambigue waarheid van een oorlog met een verrassend donker kantje. Doc Shaner neemt de oorlog op Ran voor zijn rekening terwijl Mitch Gerards de huidige verhaallijn op aarde tekent. Ook al zijn hun stijlen verschillend, toch passen ze mooi samen

 

Rorschach (King/Fornes)

Een Rorschach figuur en zijn handlanger worden neergeschoten terwijl ze een rechtse presidentskandidaat willen vermoorden. Een privé detective wordt ingehuurd om hen te onderzoeken. Zeer donker verhaal waarbij Tom King zich duidelijk liet inspireren door jaren 70 paranoia thrillers. De link met Watchmen is eerder bijzaak. Ik ben een fan van Jorge Fornes zijn werk en hij stelt niet teleur. 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
On 10/22/2021 at 11:18 PM, Neat Stuff said:

Hij heeft na Batwoman Neil Gaiman's Sandman: Overture gemaakt en is momenteel bezig aan de reeks Echolands bij uitgeverij Image.

 

image.thumb.png.7a6d51aa803002467375c9875d94bb9b.png

Echolands lijkt me wel vreselijk goed te worden!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...