Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Een Major Bummer is het zeker niet! Misschien wel voor de protagonist Martin, Lou maar als lezer is deze trade pure pret.

 

De hoofdrol is weggelegd voor een 'slacker' die door een misplaatste komma (en de volledige stompzinnigheid van een alien) een superheld wordt met bijhorende krachten en natuurlijk ook met de bijhorende super-vijanden. Je zou kunnen denken dat de aliens Zinnak & Yoof één of ander hoog ideaal nastreven met hun experiment, maar helaas voor iedereen (behalve de lezer) gaat het eigenlijk over een schoolprojectje waarvoor ze geheid geflest zullen zijn.

 

De verschillende verhaallijnen in deze trade zijn even leuk als ze raar zijn, soms zie je in het tekenwerk wat haastwerk maar dat drukt de pret niet!

Soms heeft donnie gelijk, dit was zo'n keer.

 

Major-Bummer-page-09.jpg

Link naar reactie

solomon-grundy-kolins-johns-blackest-night.jpg

 

Dit is een zesdelige miniserie rond een van de klassieke monsters uit het DCU. Cyrus Gold krijgt de kans om voorgoed van zijn alter ego Solomon Grundy af te geraken. Hiervoor moet hij binnen de zeven dagen het wapen vinden waarmee hij destijds werd vermoord en de moordenaar opzoeken en hem vergeven.

Ik heb me best geamuseerd hiermee, 't is eens iets anders.

Link naar reactie

invincible: family matters

 

Ik had al veel goeds over invincible gehoord, en begon hier dus aan met hoge verwachtigen.

en ik moet zeggen dat deze verwachtingen ingelost werden. Superhero stuff, high school drama, family stuff

teenage angst en humor, deze comic doet al die dingen. En doet het nog goed ook. De tekeningen van Walker zijn ook

behoorlijk de moeite. Dit is echt een aanrader.

Link naar reactie

Ondertussen zijn het al 5 volumes van Fantastic Four by Hickman (iets anders dan waar ik het over had!*), het zesde volume is voor begin januari. Dat kan je perfect apart lezen (zo veel ervaring wat Fantastic Four betreft heb ik ook niet).

 

*FF staat voor Future Foundation en is een spin-off (ook door Hickman) die een tijdje na de start van Hickman's run op Fantastic Four begon. Ook erg goed, maar daar is het iets moeilijker om ze apart te lezen. 4 volumes en dan heb je de volledige run.

Grr. Argh.

Link naar reactie

8527_400x600.jpg

 

False Faces bestaat uit drie korte verhalen. In het eerste verhaal leren we de origine van een alter ego van Bruce/Batman om zich makkelijker in de onderwereld te infiltreren. In het tweede verhaal neemt Batman het op tegen een ontsnapte Mad Hatter en in het derde verhaal jaagt Clayface op Wonder Woman!

 

De stijl van deze verhalen is zeer animatie-achtig! Ik heb me hier zeker mee geamuseerd.

Link naar reactie

Kan je die Fantastic four albums 1-4 ook op zichzelf lezen Donnie ?

Die van Hickman bedoel ik eh , ik ben nog een beginneling op comicvlak :unsure:

 

Eigenlijk begint het verhaal al in Fantastic Four Dark Reign, ook van Hickman.

Wie het anders zegt, heeft Dark Reign niet goed gelezen. :)

En nee : Dark Reign is niet slecht.

 

Maar, om helemaal volledig te zijn : Hickman heeft het soms ook over dingen die in de twee bundels staan die door Millar zijn geschreven, en die zijn ook goed !

Link naar reactie

8754_400x600.jpg

 

Een jaar na de gebeurtenissen van Infinite Crisis is Diana nog steeds inactief als Wonder Woman. Haar zus Donna heeft de mantel overgenomen met de hulp van Cassie, maar wanneer oude vijanden van Wonder Woman erop staan dat ze met Diana geconfronteerd worden ziet ze zich verplicht zich met de zaak te gaan bemoeien. Maar dan wel niet op de klassieke manier...

 

Ik heb deze bundel in een ruk uitgelezen. Het verhaal was entertainend maar vooral de tekeningen van Terry Dodson waren om van te snoepen.

 

Nu direct overschakelen naar Love and Murder (helaas heb ik net gemerkt dat die bundel sporen van een breekmes bevat... domper op m'n humeur).

Link naar reactie

Empowered mijn 'guilty pleasure' noemen is niet helemaal juist, maar als ik aan stripleken probeer uit te leggen waarom ik dit lees komt het er op neer dat het een foute reeks lijkt te zijn.

Inderdaad, er zijn BBB's in overvloed (en prachtige potloodtekeningen) en voor de rest schijnbaar veel sex en geweld.

 

Maar er zijn ook:

  • The Caged Demonwolf met zijn idioom typerend.
  • Véél humor, grafische & tekstuele spitsvondigheden.
  • Een aantal sterke en meeslepende verhaallijnen. I kinda like Mindf--k
  • Soms ziet het er een beetje slordig uit (vooral als je geïnkte tekeningen gewoon bent) maar dat is maar schijn. Van individuele tekening tot volledige pagina, doorgaans zijn ze goed doordacht en prachtig uitgevoerd.
  • O ja, sex & geweld. ;)

 

emp-7.jpg

Link naar reactie

Ik ben nu zelf ook terug begonnen met DMZ vanaf 0 te lezen. Ik was gestopt bij vol 8 omdat ik wou wachten tot de rest van de reeks in TPB uit kwam. Ze liggen hier nu al een tijdje te wachten om gelezen te worden maar ik wil van het begin terug starten zodat ik perfect met alles mee kan volgen. Echt een topper van Brian Wood en dan nog eens super mooi getekend ook, de sfeer zit enorm goed.

Link naar reactie

3 Story - The Secret History of the Giant Man, van Matt Kindt, is een goed boekje over een man die steeds maar groter en groter wordt, en ook voor de CIA werkte. Het verhaal wordt verteld door de drie vrouwen in zijn leven. Poëtisch, beetje geflipt verhaal, getekend in Kindts losse stijl... ja, ik heb dit graag gelezen.

Link naar reactie

Heren, ik ben een totale nono op comicgebied, maar heb een vraagje.

Ik wil graag de comic The Walking dead issue 106 kopen (dus geen gebundelde versie, maar het originele).

Bij mijn SSZ verkopen ze dat niet en op internet zie ik het ook nergens (een shop met 5 euro verzend en 3 weken levertijd), iemand misschien een tip.

Link naar reactie

Uit nieuwsgierigheid ben ik eens aan Hawkeye begonnen en wow! Heel goed geschreven door Matt Fraction, ik ken enkel de standaard dingen over avengers en s.h.i.e.l.d. maar je kan als beginner zonder problemen mee volgen. Ook wel aangenaam dat de issues tot nu toe relatief los staan van elkaar (met uitzondering van "the tape") en dat je niet, zoals het vaak bij DC het geval is, direct al in een verhaal gesleurd wordt dat je kort op elkaar moet volgen. Dat is ook het probleem dat ik soms heb met single issues, je moet meestal een maand wachten op het vervolg en dan kan je niet alles even goed herinneren maar bij Hawkeye lijkt dat niet direct een probleem te zijn (hoewel ik ze nu wel direct achter elkaar gelezen heb). De verhalen zijn niet super origineel maar wel enorm goed uitgevoerd waardoor het echt één van de betere comics van dit moment lijkt te zijn

De tekeningen en lay-out van David Aja vind ik gewoonweg s-u-b-l-i-e-m! Met zijn bladindeling kan hij een verhaal pas echt interessant brengen en wordt enorm goed ondersteund door de inkleuring van een zorgvuldig gekozen kleurenpalet. Vanaf issue 4 neemt Javier Pulido jammer genoeg de plaats in van David Aja. Gelukkig is het niet een al te grote stijlbreuk met de voorgaande issues maar Pulido is geen Aja

 

Een aanrader voor mensen die graag een ietwat alternatieve kijk op superhero comics willen lezen

Link naar reactie

Blankets en Habibi (en Bone) liggen nog steeds ongelezen in mijn boekenkast...Schandalig, ik kijk er al heel lang naar uit maar telkens kies ik voor de minder dikke boekjes. Luiheid, gemakzucht, ik weet het niet. Aan de andere kant heb ik in ieder geval iets liggen waarvan ik zeer waarschijnlijk zal genieten.

Link naar reactie

Ooit zal ik alle toppers van Vertigo in mijn kastje hebben, ooit... Heb nu alleen Preacher compleet, 100 Bullets bijna compleet en ben net begonnen aan Scalped. Nu Vertigo roemloos ten onder lijkt te gaan hoop ik de komende jaren Transmetropolitan, Sandman, DMZ en Hellblazer bij elkaar te kopen. Fables trekt mij niet op een of andere manier. DMZ leek mij al interessant en nu jouw stukjes gelezen te hebben, weet ik het zeker.

Link naar reactie

DMZ-HM.jpg

 

Matty is al lang niet meer de Matty van Vol. 1 en ik kan me voorstellen dat dit mensen teleurstelt. Wood is dan in zijn missie geslaagd : realistische verslaggeving over oorlog en hoe het mensen en relaties verkloot. Chapeau, Mr. Wood.

 

Matty wordt vervelend (vind ik) als hij op een zeker moment kritiekloos als loopjongen van de plaatselijke politicus gaat werken. Ik ben even kwijt in welk deel dat gebeurt en hoe die politicus ook al weer heet. Ik heb de serie inmiddels compleet in huis en ga 'm binnenkort in z'n geheel herlezen.

Maar inderdaad is daarmee de missie geslaagd. En het feit dat ik me echt aan Matty zat te ergeren geeft wel aan dat het verhaal me niet onbewogen liet.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Dat is Parco Delgado dat je bedoelt. Hearts and Minds was ook de laatste volume die ik gelezen had toen ik een pauze inlaste om te wachten tot de reeks compleet op de markt was. Ondertussen heb ik alles terug herlezen en ga nu aan volume 9 M.I.A. beginnen.

Je hebt wel gelijk, de jaren die hij in DMZ heeft gezeten heeft Matty verandert, hij lijkt niet meer dezelfde idealen te hebben maar dat maakt het dan ook weer net realistisch vind ik. In Hearts and Minds maakt Matty ook een zeer verkeerde beslissing die hij voor altijd op zijn geweten zal hebben dus hoewel hij effectief zoals je zegt vervelender is geworden ben ik wel zeer benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

Link naar reactie

Had ik alleen deel 1 gelezen, ik had net hetzelfde geschreven. Maar deel 1 is ook maar een parodie op de jaren '90 bad girl comics.

Moore weet dat ook. Vanaf deel 2 is het helemaal iets anders.

 

Wie deze reeks niet verder leest dan deel 1, mist iets prachtigs, wonderbaarlijks, grappigs, ontroerends. In de pockets zitten drie bundels, dus dan heb je een beter beeld van wat je kan verwachten.

 

Zie de vorige reep. http://www.stripdata...92c5e6b82a47845

 

Er zijn drie hoofdpersonages : Francine, Katchoo en David, en enkele bijrollen.

Katchoo en Francine zijn roommates en beste vriendinnen.

Katchoo is de kwade, maar toch sympathieke blonde,

Francine is de met gewichtsproblemen kampende zwarte. Ze heeft een laag zelfbeeld, maar anders is het best een lief, en soms een beetje naïf meisje. Haar familie is knotsgek (haar woorden), en ik heb goed gelachen met de verhalen die haar moeder vertelde, toen die op bezoek kwam, en met haar zatte oom.

Katchoo is verliefd op Francine, maar Francie heeft dat niet door.

David is verliefd op Katchoo, maar Katchoo ziet dat helemaal niet zitten.

En Francine heeft niets dan problemen met mannen, en verlatingsangst.

In een notedop.

Het lijkt dus eerder een goed geschreven humoristische en romantische soap (op het eerste zicht).

Ik heb hard gelachen en ik ben ontroerd geweest.

 

Bundel 1 was de ‘first try’ van Moore. Het was eerder een reactie op de povere kwaliteit van de Bad-Girl-Comix uit die tijd (1993-1994), dan de echte start van het verhaal. Een beetje over-the-top, maar wel HEEL leuk.

In Bundel 2 laat Moore zien tot wat ie in staat is. Naast de steengoeie en grappige soap, begint hier ook de thriller. Want Katchoo is in het verleden ‘niet zo braaf’ geweest, en sleurt enkele zware geheimen met zich mee. Een geldkwestie, een geheimzinnige vriendin die aan aids lijdt, een privé-detective die haar volgt, een goed getrainde moordenares die ten tonele verschijnt… Een goed geschreven mysterie dus, terwijl de soap al maar verder gaat.

Bundel 3 is een beetje de ‘aftermath’ van bundel 2, uiterst grappig, maar zonder de thriller elementen. Die zijn dan weer voor volgende bundels.

 

david_134.jpg

 

francine_168.jpg

Link naar reactie

Ik moet 100B ook dringend eens volledig na elkaar kunnen lezen. Na verloop van tijd sluipt er een overall story arc in de reeks, en de intriges werden op den duur zo ingewikkeld, dat ik niet meer mee was, met al die tijd ;) tussen de verschillende trades. Maar het was wel steeds zeer goed, alhoewel er een deel tussen zit waar de dialecten te veel overheersten (een verhaal dat zich in de gevangenis afspeelt).

Link naar reactie

100Bullets1.jpg

 

Gelezen en fantastisch bevonden. Zonder enige voorkennis aan begonnen. Origineel concept die op het eind van de bundel een zeer interessante, verrassende verhaalwending voorschotelt. Ik popel om het vervolg te lezen.

Er wordt heftig met dialecten en verwijzingen naar Amerikaanse popcultuur gewerkt, iets waar sommige Nederlandstalige lezers het misschien wat moeilijk mee zullen hebben. Deze dialogen geven de strip in combinatie met het sterke verhaal en de schone prentjes die extra bruis.

 

Had jij dat nog niet gelezen?

Grr. Argh.

Link naar reactie

100 bullets, scalped, DMZ, bprd en ex machina zijn de series die ik hoop dit jaar te vervolledigen en te herlezen, maar ik betwijfel of dat voor allemaal gaat lukken. Maar als ik Koen zijn enthousiasme dan lees, weet ik amper waar te beginnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...