Ga naar inhoud

Concile À Bulles 5/6 April


shakeitupguy

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Gast Sssneraul

De site geeft nog steeds geen info. Ben benieuwd hoe e.e.a. zal verlopen maar de wandeltocht door Brussel lijkt me best leuk.

 

 

Al hoop ik meer op wat leuke dedi's bij de happening zelf. :-)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben just terug van Brussel. Het was inderdaad wat " speciaal ". Het viel mij op dat de meeste medewerkers vrij jong waren.

Bij aankomst vanmorgen stonden er maar een handvol bezoekers te wachten. Toen we naar binnen mochten ging iedereen direct naar het stripwinkeltje dat in het museum gevestigd was. De aankondiging van de tekenaars was gewoon in het winkeltje met potlood op een A4 blad geschreven. Gewoon alle namen onder elkaar. Nergens stond een aanvangsuur of iets dergelijks bij. De mevrouw van het winkeltje wist in het begin niet hoe en wat. Wel jammer dat er amper Nederlandstalige titels te vinden was.

In het museum is het nu eenmaal donker om de museumstukken te accentueren, dus moesten de signeertafels met kleine ikealichtjes bijgelicht worden.

Iemand van de organisatie heeft dan op dat blad met potlood bij iedereen een aanvangsuur genoteerd.

Het was wel raar dat veel auteurs zich niet aan het aanvangsuur hielden die de organisatie vooropgesteld hadden. Bvb tussen 12 a 15 uur viel er niet veel te beleven.

Ik moet er wel bijzeggen dat oa Stuf en Dan eerst iedereen afgewerkt hebben vooraleer ze in middagpauze gingen.

 

Uiteindelijk was er zodanig weinig volk dat het eigenlijk geen probleem was om zo goed als iedereen die je wou zien te laten signeren.

Aangezien bijna alle auteurs Franstalig waren en ik amper Frans kan :) heb ik enkel met Charel cambré een praatje kunnen maken.

Enkel bij Batem van masupilami stond er zodanig veel volk dat ik vreesde dat het niet meer ging lukken en ik heb dan maar besloten om naar huis te keren.

 

Ondanks dat de organisatie niet zo gesmeerd liep dan op de paar andere beurzen/ festivals dat ik maar bezocht heb, ben ik toch best tevreden, mede omdat er amper wachtrijen waren. Uiteindelijk is het ook de eerste keer dat ze dit inrichten en alle begin is moeilijk.

Ik hoop voor de organisatie dat ze uit de kosten zijn kunnen komen en er volgend jaar een nieuwe editie kan komen.

Link naar reactie

Ik ben er vandaag ook geweest en het viel me niet tegen. Een flinke oogst aan tekeningen. Het was vrij rustig bij de meeste tekenaars, alleen Dan, Janry en Batem waren continu bezig.

 

Voor mij als buitenstaander was er weinig op de organisatie aan te merken. Wat ik wel zag was dat de medewerkers erg jong waren en ik ze eigenlijk vooral 's middags gezien heb. 's morgens kan ik me niet herinneren dat ze er toen ook rondliepen. Ik heb eigenlijk niet iemand gezien die duidelijk de leiding had en waarvan je zou kunnen vermoeden dat hij al een aantal stripfestivals gezien heeft.

 

Voor de organisatie denk ik dat de kosten het probleem niet zijn. Ik denk eerder dat het een probleem is dat er zo weinig publiek is gekomen, al snap ik niet waarom. 

Link naar reactie

Tweetie..., mbt publiek:

 

Ronde van Vlaanderen.... Heel, maar ook heel mannelijk Belgie kijkt naar de Ronde van Vlaanderen. En strips zijn nog steeds een mannelijke aangelegenheid. Ik had vandaag een groot klantenevenement in een pretpark. Het waren allemaal vrouwen met kinderen, én 40% minder inschrijvingen dan andere jaren.

 

Het was bovendien een typisch kindgeoriënteerde tekenaars festival. Wat was er voor die kinderen waardoor moeders met die kinderen zich naar de hoofdstad zouden willen begeven. Nochtans was het vandaag echt weer om een beurs te bezoeken,...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

 

Voor de organisatie denk ik dat de kosten het probleem niet zijn. Ik denk eerder dat het een probleem is dat er zo weinig publiek is gekomen, al snap ik niet waarom.

 

Het viel zeker niet tegen, ik,denk dat ik nooit meer zoveel tekenaars op een korte tijdspanne zal kunnen doen!

 

Ik denk dat de grootste reden een gebrek aan publiciteit is. Iemand van de organisatie zei me dat er zaterdag ook weinig volk was. Dat kan toch niet allemaal met Ieper te maken hebben?

Link naar reactie

Wel jammer dat er amper Nederlandstalige titels te vinden was.

Hier ben ik het totaal mee oneens. 

 

Van de meeste auteurs waren Nederlandstalige softcovers aanwezig. Er lagen albums voor Janry/Dan, Stuf, Batem, Ghihef, Paques, Cambre, Krings, etc.. Eigenlijk voor iedereen die recente Nederlandstalige albums heeft uitgebracht. 

 

Meestal is er in Brussel & Wallonië alleen Frans werk te vinden; dat was hier een stuk beter.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...