Ga naar inhoud

Fête De La Bd À Courcelles - 9 Maart 2014


Suske

Recommended Posts

post-75-0-69078400-1393543258_thumb.jpgpost-75-0-48244500-1393543280_thumb.jpg

 

Dimanche 9 mars 2014 de 10h00 à 18h00 à la salle "Miaucourt"
rue Paul Pastur 115 à Courcelles (Belgique).
Au programme : Bourse B.D. d’occasion et de collection, séances de dédicaces,
exposition “Dent d’ours”.
L'entrée est fixée à 1 euro pour les +de 12 ans et gratuite pour les autres.
Renseignements : Organisation : Centre Culturel de Courcelles “La Posterie” a.s.b.l.
avec la collaboration de Tropica B.D. Charleroi, http://laposterie.be
 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

de tekenaars beginnen daar om 3 uur maar moet je daar van s'morgens al zijn voor tickets  weet iemand dat

Het is volgens mij de eerste editie van dit festivalletje, dus onbekend.

Op de Foire du Livre werd er wel wat over gesproken onder de Franstalige festivalgangers, dus ik denk wel dat er wat volk zal zijn. Veiligheidshalve dus best vroeg genoeg gaan.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

de tekenaars beginnen daar om 3 uur maar moet je daar van s'morgens al zijn voor tickets weet iemand dat

Gewoon rond 15 uur binnenwandelen, boek kopen, lootje pakket en dan naar huis terug. Vroeger komen zal niet nodig zijn.

Link naar reactie

Lotje kopen was zelf om 9u30 (half uur voor opening) niet meer mogelijk.

Het wordt zo te zien georganiseerd door een winkelier en deze heeft bijna al de ticketten al verkocht in zijn winkel.

 

Hoe is dit mogelijk en hoe moesten wij dit weten.

Wel: op de affiche stond er een telefoonnummer dat we moesten bellen. Dan kregen we een wachtwoord en dan???

 

Ik doe nu al lang beurzen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. 80-90% van de tickets waren al uitgedeeld voor het openingsuur en het gaat niet over kleine aantallen (25-30 per tekenaar).

 

Ik blijf hier nu wel omdat ik nog een ticket heb van bedu en toch ga proberen bij lambil maar had me toch een andere dag voorzien. Een ticket heeft naast een nummer ook een uur waarop je voorzien wordt aanwezig te zijn. Wie zie wel hoe dit loopt.

 

Hopelijk keren we toch nog tevreden terug en leert de winkelier uit deze wantoestanden.

Link naar reactie

awel uiteindelijk mogen we aan het einde van de dag nog heel tevreden zijn net zoals de andere vlamingen.

 

Rond 13u kwam er een waalse verzamelaar binnen die ook tickets wou hebben maar ook teleurgesteld was. Dus wij keken ook naar hem en zeiden "Ja, hé" (verwonderend kijken).

Maar opeens vroeg hij ook naar Lambil en zei de uitbater "er is nog plaats". Laurens en ik waren natuurlijk verwonderd toen we dit hoorden en zijn dan eens gaan kijken.

Zo te zien waren er 2 mensen die afgebeld hadden en waren er dus 2 plaatsen vrij. Een was dus al ingenomen door een andere verzamelaar en ik heb de 2e mogen nemen van Laurens. Dus ik natuurlijk blij, maar natuurlijk ook wat teleurgesteld aangezien wij onze vraag al om 9-10u gesteld hadden aan de uitbater en we gans de tijd in de zaal hebben zitten wachten. En tijdens gans deze tijd heeft hij ons niks gezegd. Dus toch wel een kleine irritatie.

 

Maar ik ben dus aangekomen op de beurs en Bédu & Henriet (& Usagi) kunnen bemachtigen en na 3u extra wachten ook een ticket voor Lambil. Dus dat moment was een geruststelling.

Ondertussen hebben we met de uitbater ook kunnen afspreken dat als er tickethouders niet op het gevraagde moment aanwezig zijn Laurens en zijn collega de plaats kunnen innemen en toen begon het.

 

Om 15u begon Lambil met signeren en gelukkig was nr 3 & 4 er niet. We stonden allemaal in de rij en zeiden natuurlijk onmiddellijk "schuif maar aan, want straks kan het misschien niet meer" en daardoor hebben Laurens en collega ook Lambil bemachtigd. Ik had nr. 10 en wou dus toen nog niet "voorsteken" op de volgorde van nummers.

Dan in de rij staan wachten bij Bédu en daarna Henriet met inkleuring van Usagi. Maar als afsluiter dan ook nog al mijn boeken die ik mee had bij Cauvin kunnen signeren.

 

Dus uiteindelijk was ik heel tevreden, maar of het voor herhaling vatbaar weet ik niet. Als de lijst volgend jaar terug goed genoeg is dan bel ik wel eens voor het wachtwoord, maar nu vraag ik me nog steeds af of we vandaag gewoon niet ontzettend veel geluk gehad hebben.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...