Ga naar inhoud

Ales Kot


Recommended Posts

ZERO vol. 1 “An Emergency“ vind ik geweldig ! AANRADER. Ik vermijd dat woord zoveel mogelijk, maar nu herhaal ik het nog eens : aanrader !

Ik zal proberen er deze week wat meer over te zeggen, want nu raak ik niet uit mijn woorden. ;)

Eén ding is zeker : op basis van dit eerste deel, ga ik Ales Kot van nabij volgen. ‘t Is geleden van Hickman, ook bij Image, dat ik dat nog besloten heb. Een mens kan niet alles volgen ;)

Ieder hoofdstuk is door iemand anders getekend, maar de tekeningen passen telkens perfect bij die bepaalde comic.

ZERO vol 1. Image. $ 9.99. Aanrader. :)

 

 

Om misverstanden te vermijden : Ales Kot is geen Hickman-kloon. ZERO is eerder Rucka, zoals in Queen & Country, maar dan met wat Hickman-SF bij, en een intrigerend plot en mysterie dat helemaal origineel is. Nu ja, alles is al wel eens gedaan, zegt men, maar het is nog nooit door Ales Kot gedaan :)

 

Ps : ik vond dit een aanrader.

kuch

 

ZERO001-CompRev05med-1-1-70507-5158c.jpg

(niet de cover van de TPB)

Link naar reactie

Hopla :

 

Ook ZERO vol. 1 gisteren opnieuw gelezen, en ik had beloofd om er nog wat meer over te schrijven, maar ik raak niet verder dan ONGELOFELIJK SUBLIEM en WEL HEEL ERG GOED ! :)

 

ZERO gaat over een spion die reeds van kindsbeen af werd getraind, geconditioneerd, gedrogeerd enz. SF/avontuur van de bovenste plank, vind ik.

Sterk. 

 

interview :

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=50923

Link naar reactie

That thing about life flashing in front of your eyes?

Horseshit. But the stars... I just love the view here.

 

Dit noem ik nu eens poezie! Een comic beginnen op zo'n manier en je hebt mijn aandacht. Dit bovenstaande citaat komt uit THE DARKNESS VICIOUS TRADITIONS #ONE, geschreven door niemand minder dan ALES KOT! :)

 

Ik geef toe, hij heeft dus wel iets, die Kot.

 

Het tekenwerk van Dean Ormston is trouwens ook de moeite.

 

De cover van deze one-shot en wat Dean Ormston...

post-503-0-87741700-1394144792_thumb.jpeg

post-503-0-63049800-1394146347_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Love. Are we but mirrors to one another? I'll be your mirror. And you can be mine. It's the nature of this world, I see my damage in your damage. And maybe that's some of the true measure of love - the kindness we give to those who are too damaged to even perceive it. Not falling in love, but staying in it. Regardless of what comes.

 

Komt uit DISCIPLINE AND PUNISH een vierdelig Suicide Squad verhaal geschreven door Ales Kot. Vind ik toch mooi...

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Love. Are we but mirrors to one another? I'll be your mirror. And you can be mine. It's the nature of this world, I see my damage in your damage. And maybe that's some of the true measure of love - the kindness we give to those who are too damaged to even perceive it. Not falling in love, but staying in it. Regardless of what comes.

 

Komt uit DISCIPLINE AND PUNISH een vierdelig Suicide Squad verhaal geschreven door Ales Kot. Vind ik toch mooi...

inderdaad mooi.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Zero vol. 3 : Tenderness of Wolves TP weer zeer graag gelezen. Is heel vlug uit. Wreed weinig tekst. Met de nadruk op wreed. Ik heb dan maar wat langer naar de tekeningen gekeken. Niet voor gevoelige zieltjes. ;)

 

Soundtrack : Toxic Holocaust – Chemistry of Consciousness. Metal Punk heet het genre (dat staat zo op de cover). Was heel passend bij de strip.

 

Zero-14-2015-Page-21.jpg

 

 

 

Achteraan in de strip staan enkele reeksen waar Kot nu aan bezig is. Ik moet die onthouden! :)

Link naar reactie

Surface_01.jpg

 

What would happen if Moebius and District 9 had a baby? Maybe THE SURFACE!

Welcome to Africa. Ebola is no longer a problem. The West and the East are moving in—and three hacker lovers are searching Tanzania for the place that can change everything: THE SURFACE!

The first issue of a mind-bending action SF epic drawn by the esteemed LANGDON FOSS (Get Jiro!, Winter Soldier) and colored by the Eisner-winning JORDIE BELLAIRE (everything)! THE SURFACE!

 

Material_01a.jpg

 

A man comes home from Guantanamo Bay, irrevocably changed.

An actress receives an offer that can revive her career.
A boy survives a riot and becomes embedded within a revolutionary movement.
A philosopher is contacted by a being that dismantles his beliefs.

Look around you. Everything is material.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...