Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

18 minuten geleden, Anthony zei:

Die heb ik best graag gelezen toentertijd. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Van een verzamelaar in de USA, geen dealer.

Dit is concept art uit 1992, dus nog voordat de comics verschenen - staat in het IDW boek 'Art of Jim Starlin'.  Het is geen pagina van Breed, die zijn bij mijn weten nooit te koop aangeboden. Starlin zal die zelf nog hebben.

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, sanderg zei:

Ik krijg zojuist een schets binnen van Erik Kriek voor een Commission op basis van zijn aankomende nieuwe album De Balling 😄 Het is nog maar een heel ruwe schets maar het ziet er veelbelovend uit (al zeg ik het zelf). Wat jullie?

thumbnail_runesteen schets.jpg

Mooi! Persoonlijk zou ik die pilaar (totempaal) in het midden liever laten weglaten en dan het schip meer naar het midden van het water verplaatsen (groter dus). 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, Rene said:

Mooi! Persoonlijk zou ik die pilaar (totempaal) in het midden liever laten weglaten en dan het schip meer naar het midden van het water verplaatsen (groter dus). 

 

Het zijn eigenlijk runenstenen maar dat is nog niet goed te zien op deze schets :-) 

Ik heb zojuist met Kriek besproken of het inderdaad wellicht mooier zou zijn om een breder beeld op de zee te krijgen. Ook kan de viking wat mij betreft minder vechtlustig en wat kleiner zodat t een (relatief) klein onderdeel wordt van een machtig landschap. 

 

k denk dat dit een nog mooier beeld op kan leveren. Ik wacht even zijn reactie af.. Ben zeer benieuwd naar t eindresultaat! 

Link naar reactie
2 hours ago, Ambreville said:

Ik ga er altijd van uit de tekenaar veel meer verstand en talent heeft van tekenen dan ik. Als dat echt storend zou worden zou hij het ook wel zien en oplossen.

Hoe liggen zijn tarieven?

daar ga ik ook wel vanuit idd.. werk van Kriek is zeker betaalbaar (denk aan n paar 100 e voor n uitgewerkte tekening, das toch andere koek dan werkjes van bijvoorbeeld Marini waarvoor je al snel meer dan 1000 e lichter bent). Kriek heeft echter n herseninfarct gehad waardoor hij halfzijdig verlamd is geraakt. echt afschuwelijk... ik weet niet hoe zijn herstel vordert en of het letsel blijvend is.. durfde m dat ook niet te vragen. Hij is langzaam aan weer bezig met werken maar hij doet t- begrijpelijkerwijs- momenteel heel rustig aan heb ik begrepen.. ik weet daarom niet of hij nieuw werk op korte termijn op kan pakken. 

Link naar reactie
11 minutes ago, Ambreville said:

Dat is inderdaad erg.  Overleven van dat is al een groot geluk op zich. Jammer voor hem dat het net komt als hij een internationale doorbraak aan het maken was. Ik hoop voor hem dat hij kan revalideren.

Heel erg inderdaad... en ook nog eens op n uiterst ongelukkig moment inderdaad.. ik hoop ook echt dat hij volledig herstelt. Gelukkig was De Balling al klaar. 

Link naar reactie
8 minutes ago, JJL said:

Wat een naar bericht over Erik Kriek. Hopelijk herstelt hij inderdaad volledig.

Naar mijn mening een van de meest talentvolle Nederlandse tekenaars van dit moment. Ik koester de drie tekeningen die ik van hem heb.

 

F8E735FB-0EB0-47A0-8CC4-E1A756BC2C54.jpeg

schitterend werk!! ook naar mijn mening een van de beste tekenaars in Nederland.  een origineel van hem stond al lang op mijn verlanglijstje..

Link naar reactie
Op 30/1/2019 om 17:30, JJL zei:

Wat een naar bericht over Erik Kriek. Hopelijk herstelt hij inderdaad volledig.

Naar mijn mening een van de meest talentvolle Nederlandse tekenaars van dit moment. Ik koester de drie tekeningen die ik van hem heb.

 

F8E735FB-0EB0-47A0-8CC4-E1A756BC2C54.jpeg

Mooie selectie!  ps ik had van Marcel Ruijters gehoord dat hij aan de beterhand is.

Link naar reactie
17 uren geleden, sanderg zei:

Yes!!! Ik krijg net de einduitwerking van mijn Kriek commission via de email binnen!! 😄 

Ik vind het een prachtig werk en ben er al heel blij mee! 

Opmerking van Kriek:
De scan is niet zo mooi als het origineel. Het is een gewassen inkttekening geworden uiteindelijk. Normaliter werk ik voor een gedrukt eindresultaat en zou ik de grijstoon digitaal toevoegen, maar in dit geval kan dat 'live' natuurlijk.

Ik heb de keuze hieromtrent even bij hem gelaten- ik denk dat hij daar een beter oog voor heeft dan ik.. Wat zouden jullie doen?

thumbnail_Viking runesteen lo res.jpg

Ik zou geen grijstinten laten toevoegen. Nog meer wit weg, dan wordt het te donker denk ik. 

 

Als je een tekening plaatst en vraagt om commentaar krijg je dat ook - was door een ieder vast en zeker goed bedoeld! Ook mijn opmerking dat ik de steen zou weglaten en het schip groter meer naar het midden. Ik denk dat de tekening dan beter was geworden, maar goed - ieder zijn ding. Het is zeker een mooie tekening. Als je nog iets zou kunnen laten veranderen zou ik het hoofd van de Viking wat duidelijker laten maken. 

 

Link naar reactie
49 minutes ago, Nesse said:

Op mij gaf het iig geen verkeerde indruk Sander. Vond het leuk om te zien en te lezen. Dapper dat je juist om een mening vraagt. Helemaal op dit forum waar dat als een schot voor open doel wordt opgevat.

 

 

Goed om te horen dat gelukkig niet iedereen denkt dat ik een soort dubbele bodem heb in mijn toch echt onschuldig bedoelde posts :-)

 

De meningen op dit forum lijken inderdaad vaak een soort schot voor open doel en zijn veelal meedogenloos. Dessalniettemin spreekt de eerlijkheid daarvan mij wel aan.

Link naar reactie

Ik was niet zinnens om me in deze discussie te mengen, maar ik kan het toch niet laten.

 

Ten eerste vind ik je initiële vraag een beetje vreemd. Ik meen dat deze transactie erin bestaat dat je een werk bestelt bij een artiest waar je fan van bent. Persoonlijk, maar dit is enkel mijn mening en die heeft niet meer waarde dan dat, zou ik dan denken dat je eventueel zegt wat voor iets je ongeveer wilt (Wiske in haar bloot gat is blijkbaar populair als ik de verse viswinkel mag geloven), en dan verder de artiest zijn gang laat gaan. Het is immers een werk van hem of haar dat je bestelt. Persoonlijk heb ik teveel schroom om dan het werk een paar keer terug te sturen met pietluttigheden, tenzij het écht niet is wat je gevraagd hebt.

Ik zou me dan inderdaad ook verlaten op de expertise van Kriek in dit geval.

 

Voorts vind ik de compositie inderdaad ook wat vreemd, maar ik kijk er naar als een hobbyfotograaf en dan kom je al snel bij derderegels, zichtlijnen en gulden snedes uit. Ik ken het werk van Kriek niet, maar als ik naar de voorbeelden kijk die elders worden getoond in deze draad, trekt hij zich daar niet veel van aan. De logische vraag om die centrale steen te verplaatsen zou er dan toe leiden dat het werk niet meer van Kriek is, denk ik dan.

 

Het is duidelijk dat je zelf tevreden bent van het resultaat, aangezien je aangeeft uit te kijken naar het eindresultaat. Dat is  uiteindelijk de enige factor die er toe doet: of je zelf tevreden bent met het werk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...