Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Kriek blijft toch wel een interessante kandidaat voor de originelenportefeuille. Ik blijf vooral ook een zwak hebben voor zijn werk voor de VPRO-gids, waar hij de ongekende luxe had dubbele omslagen te mogen ontwerpen, zoals deze:

 

brimstone-erik-kriek-cover.jpg

 

Film zelf (Brimstone) kon me niet bekoren (ik zie niet graag hoe een tong wordt uitgerukt om iemand het zwijgen op te leggen 🤪), maar als die originelen ooit nog eens op de markt komen... 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Dirk Jan zei:

Dat was niet de kwestie! Natuurlijk is een striptekenaar nog lang niet afgeschreven als hij/zij boven de 50 is, maar een internationale doorbraak zie ik niet meer gebeuren. Hopelijk krijg ik ongelijk in dit geval.

Ik had juist de indruk dat Erik Kriek nu stevig aan het doorbreken was. De beroerte zal wel het schema van de tafel geveegd hebben, maar zijn recent werk was/is indrukwekkend en werd ook vlot opgepikt in Frankrijk.

 

Ook naar het ander werk toe. Die Brimstone affiche mag gerust naast een Laurent Durieux hangen.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Suske zei:

Ik had deze ook opgemerkt. Groot formaat aan een zeer schappelijke prijs. Ik heb de indruk dat hij zichzelf onderschat en veel te lage vraagprijzen hanteert. Dat was ook het geval bij de verkoopstentoonstelling bij Maghen. 

Haha....ik denk niet dat hij zichzelf onderschat, daarmee onderschat je hem. Misschien overschatten jullie hem wel of doet hij precies wat de markt vraagt.

Als fervent stripliefhebber krijg je misschien enige tunnelvisie en ga je wellicht de waardes van striptekeningen t.o.v. andere zaken in het leven overschatten.

Het is wel een fraaie tekening.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Lecram zei:

Haha....ik denk niet dat hij zichzelf onderschat, daarmee onderschat je hem. Misschien overschatten jullie hem wel of doet hij precies wat de markt vraagt.

Als fervent stripliefhebber krijg je misschien enige tunnelvisie en ga je wellicht de waardes van striptekeningen t.o.v. andere zaken in het leven overschatten.

Het is wel een fraaie tekening.

Van tunnelvisie zou ik niet spreken. Als je de prijzen van de 'hedendaagse' artiesten vergelijkt vind ik prijs van de tekeningen en platen van François Miville-Deschênes nogal aan de lage kant.

Voor de prijs van de tekening die hier geplaatst werd heb je een uitgebreide dédicace van Marini, of een kleine voorbereidende schets van Guarnido.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
2 uren geleden, Suske zei:

Voor de prijs van de tekening die hier geplaatst werd heb je een uitgebreide dédicace van Marini, of een kleine voorbereidende schets van Guarnido.

En hoe denk je dat dat dit komt? Omdat iedereen die twee te hoog inschat of omdat iedereen Miville te laag inschat?

Je begrijpt toch hopelijk wel dat prijs niet altijd met de grootte of uitgebreidheid te maken heeft.......het is vraag en aanbod, bekendheid, herkenbaarheid om er maar eens een paar te noemen.

Link naar reactie

Vorige week na lang wachten en over en weer mailen eindelijk mijn tweede Gabor pagina binnengekregen.

 

Gelukkig was het de moeite waard.

 

Een betere scan te zien op mijn 2DG pagina waar ik er ook nog een extra foto te zien is van de twee pagina's bijeen

 

http://2dg.me/2f63

 

 

Isabellae 8 2DG.jpg

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Schattig toch? Will hommage door LeGall. De hommage aan Franquin had ik al, nu deze erbij genomen.

Er is een zeefdruk van gemaakt, op wat groter formaat dan het origineel, maar die is volgens LeGall niet goed gelukt (te dun papier en verkeerde kleuren).

Dus we behelpen ons hier maar mee!

LeGall-02-01.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, eriktex said:

Afgelopen week afgeleverd, het fenomenaal mooie origineeltje van Gerben Valkema, die bewijst dat je niet ver hoeft te zoeken voor topwerk:

 

IMG_6498.thumb.JPG.266aaf9a53c3b415f52a5afc9d82a781.JPG

 

IMG_6499.thumb.JPG.48e3e82bd0ee8e3b6951772be9ecda2d.JPG

Echt knap gemaakt. 

Ik heb de andere illustraties ook bekeken die op zijn Facebook pagina staan. Stuk voor stuk juweeltjes. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...