Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

15 minuten geleden, Ambreville zei:

Het is zeker zijn recht. Ik zit met een minus van strips4life die mijn vrouw niet in huis wil zien. Dit mag geen probleem zijn. Het was dan ook niet nodig om alle post hogerop over deze tekening te wissen.

Zijn recht wel ja. Als je iets koopt is het van jou en mag je het ook weer verkopen.

Maar de vraag is of Kriek wist dat het binnen een paar maanden op een veiling zou verschijnen en of hij die tekening dan ook verkocht zou hebben.

Tekenaars verkopen vaak hun originele tekeningen/pagina's omdat het deel van hun inkomen is - dat is dan 'handel'. Een commissie tekening, speciaal voor 1 persoon gemaakt, vind ik toch veel persoonlijker. Maar misschien heeft de koper netjes bij Kriek gemeld dat hij de tekening achteraf toch niet zo geslaagd vindt, en het te koop zet… We weten het niet.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

François Miville-Dechênes is niet enkel een steengoede tekenaar/inkter, maar ook een prima schilder. Kan zo naast grootheden uit de 19e en begin 20e eeuw hangen.

Die illustratie werd in gouache geschilderd, neem ik aan?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
10 uren geleden, cartoonesk zei:

Cadeau gekregen van Meneer Raoul Cauvin : een originele strook van zijn strip Zotico (waar een boekje van is in het Frans : Louise), de enige strip die hij zelf heeft getekend. Ik ben er heel blij mee! :) 

louise 1 cauvin.jpg

louise 2 cauvin.jpg

Het boekje is ook in het Nederlands verschenen.... bij Wonderland.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 3/2/2019 at 7:29 PM, Ambreville said:

http://2dg.me/2fki

 

Leuke tentoonstelling bij Comic Art Factory. Ik moet werken aan impulsbeheersing.

 

dermaut-rosa-sous-la-pluie-3k3f.thumb.jpg.8eb003bdaada31ed5d83970ada6bbcbb.jpg

 

Rosa door François Dermaut.

 

Dit kon zo van een schilder uit de Dusseldorfer Maler Schule komen. Of de Peredvizhniki. Of van een van de Hollandse Meesters. Maar maak nu zo'n doek en tracht je als kunstschilder te profileren en men bekijkt je alsof je een simpleton bent die ook eens een kunstje kan.

Stripkunst is verderzetting van de schilderkunst, waar de schilderkunst grotendeels heeft opgehouden te bestaan, zo ergens met de ingang van het  postmodernisme.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 1/5/2019 at 5:58 PM, pudifar said:

Bernie Wrightson over zijn werk en originelen. Werkelijk onthutsend. 

 

Zouden er in stedelijke musea ook dergelijke praktijken plaatsvinden zoals origineel werk verbranden? In Amsterdam wisten ze in het Rijksmuseum het alvast voor elkaar te krijgen dat de tekenaars nog eens een bom duiten mochten ophoesten indien ze hun eigen werk terug wilden. Met hun striptentoonstelling...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 20/3/2014 om 08:49, Kool Thing zei:

http://www.banquedessinee.be/detail--originaux-67-1606-11.html

 

Het is in twee jaar tijd helemaal zot geworden. De grote namen dat was al, maar 'gewone' tekenaars volgen de trend. Paape die vroeger aan een paar honderd euro werd verkocht, staat nu aan 1.100€. 

'Vroeger' verkocht van Gogh een schilderij voor 20 FRF (ongeveer 3 euro). Is nu ook wat meer waard.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...