Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

52 minuten geleden, sanderg zei:

hang je nou al je originelen op Ambreville of stop je ze in mappen of iets dergelijks? je hebt er nogal wat

 

Ik roteer af en toe in de kaders.  Enkel de Grella's en de Miville-Dechenes zijn professioneel ingekaderd. Het wordt wel tijd om wat te zuiveren.  Zeker met wie er de komende maanden nog gaat afkomen.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Ambreville said:

 

Ik roteer af en toe in de kaders.  Enkel de Grella's en de Miville-Dechenes zijn professioneel ingekaderd. Het wordt wel tijd om wat te zuiveren.  Zeker met wie er de komende maanden nog gaat afkomen.

Ik had hetzelfde probleem tot ik op gegeven moment een selectie ging maken wat ik nou eigenlijk echt wilde bewaren om aan de muur te hangen en wat  niet. Ik heb toen veel verkocht (oa dedicaces) en met de opbrengst nieuw (duurder) werk aangeschaft. Dat resulteerde in mijn huidige collectie. Onlangs heb ik die aan kunnen vullen met een litho van Escher (mn enige (en dat zal denk ik ook zo blijven) niet strip gerelateerde  kunstaankoop). Daarmee is mijn collectie eigenlijk zo goed als compleet... ook wel weer jammer.. maar zo blijft het wel overzichtelijk 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
44 minuten geleden, pudifar zei:

Wat was je indruk van de veiling? 

Ik kan nog niet spreken van de afhandeling na de veiling.  Het online bieden werkt goed maar gaat vrij snel. Je moet dus verdomd goed op voorhand weten tot hoe ver je wil gaan. Voor de veiling had ik een offline bod gedaan, maar daar is blijkbaar geen rekening mee gehouden. Ik heb het uiteindelijk gekocht voor minder dan ik aangegeven had.  

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

De Spirou cover van Franquin is net voor een schamele 140K verkocht. De inschatting begon bij 180k. Iemand zal al vast niet blij zijn vandaag.

Met kosten (minstens +30%) kom je uiteindelijk mooi binnen de schatting. 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

ik denk ook dat die voor meer weg zullen gaan- zeker die pagina uit De Boogschutters 

De pagina uit de boogschutters is verkocht maar weet de prijs niet meer, de andere niet.

 

Over het alegemeen waren er koopjes te doen in het goede segment, de echte top daarentegen verschrikkelijk duur.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

De Spirou cover van Franquin is net voor een schamele 140K verkocht. De inschatting begon bij 180k. Iemand zal al vast niet blij zijn vandaag.

Ook een XIII pagina weg aan +/- 6.000 (+ kosten natuurlijk maar daar heeft de verkoper niet veel aan) die lange tijd op eBay gestaan heeft aan 11.000 euro. Heb eigenlijk nog niet zolang geleden die verkoper gecontacteerd om te vragen of er niet over die prijs kon gediscutieerd worden maar verder dan gratis verzendkosten kon hij echt niet gaan en het was min of meer een schandaal dat ik nog wou afdingen op zo een scherpe prijs. Als hij nu de helft ontvangt zal het veel zijn en heeft hij zijn verkoopskosten goed onderhandeld.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

iemand enig idee of, en zo ja, waar de uiteindelijke veilingresultaten terug zijn te zien? Altijd leuk om even te bekijken:-)

Ze staan in principe op de website van Drouot maar je moet wel een abonnement nemen van 100 euro. 

Ik heb dat nog niet gedaan maar naar wat ik op Franstalige websites lees zouden er blijkbaar redelijk wat loten ge preadjugeerd zijn.

Geen idee wat ze er juist mee willen zeggen maar hoop maar dat mijn aankoop doorgaat want nog niets van bevestiging gekregen.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
26 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Tof. 

 

Als een stuk onder de minimumprijs blijft, wordt het dan wel verkocht?

Als de veilingmeester het toegewezen heeft wel.

De prijzen in de catalogus zijn schattingen en hebben in principe niets te maken met de minimumprijs die er eventueel aan vasthangt.

Maar als er minimumprijs is mag die niet hoger zijn dan de minimumschatting.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
45 minutes ago, Mzee said:

Ze staan in principe op de website van Drouot maar je moet wel een abonnement nemen van 100 euro. 

Ik heb dat nog niet gedaan maar naar wat ik op Franstalige websites lees zouden er blijkbaar redelijk wat loten ge preadjugeerd zijn.

Geen idee wat ze er juist mee willen zeggen maar hoop maar dat mijn aankoop doorgaat want nog niets van bevestiging gekregen.

 

ah! dank voor de info

 

jammer dat de resultaten niet vrij inzichtelijk zijn zoals bijvoorbeeld bij Christies... Ik ben o.a. wel benieuwd naar de opbrengsten van de Juillards 

Link naar reactie
7 minuten geleden, sanderg zei:

ah! dank voor de info

 

jammer dat de resultaten niet vrij inzichtelijk zijn zoals bijvoorbeeld bij Christies... Ik ben o.a. wel benieuwd naar de opbrengsten van de Juillards 

De resultaten komen wel binnen enkele dagen vij voor iedereen. Eerst nog een week-endje onderhandelen over de niet verkochte stukken  🙂

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

ah! dank voor de info

 

jammer dat de resultaten niet vrij inzichtelijk zijn zoals bijvoorbeeld bij Christies... Ik ben o.a. wel benieuwd naar de opbrengsten van de Juillards 

 

Er zijn enkele Juillards boven de 20k afgehamerd als je daar nog eens +/- 32% kosten bijrekent ....

Maar er waren er ook enkele die niet verkocht zijn geraakt.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 minutes ago, Mzee said:

De resultaten komen wel binnen enkele dagen vij voor iedereen. Eerst nog een week-eindje onderhandelen over de niet verkochte stukken  🙂

toch wel interessant zo'n veiling- heb zelf nog nooit meegedaan uit angst dat ik meer ga bieden dan ik me feitelijk veroorloven kan (gezien de extra veilingkosten met name..) de richtprijzen zijn ook doorgaans fors - dat schrikt me ook wel wat af. Maar als ik t goed begrijp zijn veel van die richtprijzen nogal opportunistisch. 

Link naar reactie
5 minutes ago, Mzee said:

 

Er zijn enkele Juillards boven de 20k afgehamerd als je daar nog eens +/- 32% kosten bijrekent ....

Maar er waren er ook enkele die niet verkocht zijn geraakt.

er zat erg mooi werk bij vond ik maar 20k... damn.. dat kan toch feitelijk niet meer ter belegging worden gekocht. Gezien de afnemende populariteit van strips voorzie ik toch wel scherpe prijsdalingen over n jaar of 10-20. 

 

maar ik kan t mis hebben hoor. De kunstmarkt is erg onvoorspelbaar en grillig.

 

Ik hoor bijvoorbeeld weinig spectaculairs meer de afgelopen jaren over iemand als Damien Hirst- dat was voor pakweg n jaar of 8 a 10 geleden een grootse belofte. (zelf vond ik t overigens niks..)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...