Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Neen, enkel via hem thuis of op beurzen die hij doet (stripfeest, angouleme,...). Een keer per jaar huurt hij galerie passerelle voor een paar weken af om daar zijn originelen te verkopen. Voor elke luxe die hij uitbrengt heeft hij daar een aantal originelen van.  Ik heb van bij hem bv. al een Tarquin en een Homs.

Barbucci was een signeersessie op uitnodiging bij hem thuis. Hij heeft daar een winkelachtige-ruimte waar hij dit af en toe doet (Onlangs Guarnido, Meynet & Buchet, de komende weken nog Hub & Salomone), maar het is zeker geen vaste winkel waar je kan binnenlopen.

 

image.thumb.png.4856fcb862369bcb967ef476a2784405.png

 

image.thumb.png.b650cae9ed18f9f7b68cdea6b48e5f78.png

 

Wel met stevige bewaking door Hebus.

 

image.thumb.png.4e211b534bccfcd7cb39609aff8c5dd4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
13 minutes ago, Ambreville said:

Neen, enkel via hem thuis of op beurzen die hij doet (stripfeest, angouleme,...). Een keer per jaar huurt hij galerie passerelle voor een paar weken af om daar zijn originelen te verkopen. Voor elke luxe die hij uitbrengt heeft hij daar een aantal originelen van.  Ik heb van bij hem bv. al een Tarquin en een Homs.

Barbucci was een signeersessie op uitnodiging bij hem thuis. Hij heeft daar een winkelachtige-ruimte waar hij dit af en toe doet (Onlangs Guarnido, Meynet & Buchet, de komende weken nog Hub & Salomone), maar het is zeker geen vaste winkel waar je kan binnenlopen.

 

image.thumb.png.4856fcb862369bcb967ef476a2784405.png

 

image.thumb.png.b650cae9ed18f9f7b68cdea6b48e5f78.png

 

Wel met stevige bewaking door Hebus.

 

image.thumb.png.4e211b534bccfcd7cb39609aff8c5dd4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Leuk zeg! Maarre - dit was dus bij hem thuis in Italie? Niet echt naast de deur...

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

De discriminatiekaart kan dus (weer eens) worden getrokken 😞

 Je zult er speciaal voor vauit Nederland zijn afgereist en nul op rekest krijgen omdat 'vaste klanten' voor gaan....schandalig

Je gaat toch niet zomaar honderden kilometers rijden voor een signeersessie in een winkel (dus geen festival) zonder dat je ingeschreven bent of weet dat je aan de beurt mag komen?

 

En om zo'n tekening te kopen, moet je waarschijnlijk geen (vaste) klant zijn. Ik vermoed dat hij veeeel meer tekeningen in stock heeft dan klanten 🙂

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
1 minute ago, Warson said:

Je gaat toch niet zomaar honderden kilometers rijden voor een signeersessie in een winkel (dus geen festival) zonder dat je ingeschreven bent of weet dat je aan de beurt mag komen?

 

En om zo'n tekening te kopen, moet je waarschijnlijk geen (vaste) klant zijn. Ik vermoed dat hij veeeel meer tekeningen in stock heeft dan klanten 🙂

ik heb al vreemdere dingen meegemaakt hoor 🙂 Ooit afgezakt naar een tentoonstelling van Schuiten in Leuven waar hij ook signeerde. Ik kon nog een tekening krijgen maar een man die er speciaal vanuit Frankrijk voor was afgezakt niet... en dat was zonder intekenen. Witheet was ie

Link naar reactie
17 minuten geleden, Warson zei:

Je gaat toch niet zomaar honderden kilometers rijden voor een signeersessie in een winkel (dus geen festival) zonder dat je ingeschreven bent of weet dat je aan de beurt mag komen?

 

En om zo'n tekening te kopen, moet je waarschijnlijk geen (vaste) klant zijn. Ik vermoed dat hij veeeel meer tekeningen in stock heeft dan klanten 🙂

De mooiste tekeningen zijn natuurlijk al de deur uit. De tekening kan rechtstreeks gekocht worden bij de auteur als je er binnen raakt voor een signeersessie. Terwijl als je ze nadien zal aankopen, hij er nog wel een winst op mee zal pakken. (Vermoed ik )

Link naar reactie
52 minuten geleden, Hollywood zei:

De mooiste tekeningen zijn natuurlijk al de deur uit. De tekening kan rechtstreeks gekocht worden bij de auteur als je er binnen raakt voor een signeersessie. Terwijl als je ze nadien zal aankopen, hij er nog wel een winst op mee zal pakken. (Vermoed ik )

Goh, meestal zit er bij echt grote namen (zoals een Barbucci) weinig verschil tussen de prijs die je rechtstreeks bij de auteur betaalt of via een galerij. Vaak maken ze afspraken met elkaar om niet onder de prijs te verkopen. Anders verkoopt de galerij niets meer 🙂

 

Zo heb ik vorig jaar een origineeltje rechtstreeks bij Marini gekocht. Volgens hem verklaarde zijn vaste galerij (9art) hem zot, dat hij dat voor die prijs wilde verkopen. Maar enkele maanden geleden zag ik een soortgelijk origineeltje op de site van die galerij staan voor amper 50 euro meer 😀

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

De discriminatiekaart kan dus (weer eens) worden getrokken 😞

 Je zult er speciaal voor vanuit Nederland zijn afgereist en dan nul op rekest krijgen omdat 'vaste klanten' voor gaan....schandalig

Wel er is één Nederlander, de lokale god van de laagbehaarde dedi-jagers, die erin geslaagd is om zonder afspraak een dedi van Guarnido te krijgen. Een zeer cunning plan. Respect.

 

 

 

Link naar reactie

De redenering van Hollywood klopt niet helemaal. Gallerijen vragen 30% meerkost. Creabulles 15%. Sommige tekenaars geven die korting gerust omdat ze anders ook niet meer krijgen, maar ook zien dat er veel in de gallerijen blijft liggen. Daar spelen vaak andere belangen mee. Bv. van de twee huidige Pellejero-expo's in Parijs en Brussel mogen er maximaal 20 platen verkocht worden tussen de 5.000 en 8.000 euro. Die beperking is opgelegd door de erven van Pratt die niet te veel platen op de markt willen. Als je in Brussel zag hoe Pellejero vlot en mooi tekende, dan weet je wel dat je op de een of andere louche boot een afspraak kunt maken.

Deze bv. stond in een gallerie. In Mei komt hij naar mij toe via de Costa Magica, of Facts als het doorgaat. De tekenaar laat die speciaal naar hem terugsturen. Zijn prijs was 60% van de gallerie-prijs. Dus er zijn wel degelijk koopjes te doen 

 

 

image.thumb.png.c3a412a73d424923a038ac3bd9211590.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...