Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik ben zaterdag helaas niet kunnen gaan.

Hanco heeft me daarom verder geholpen. Ik ga hem zien in Leuven voor de plaat en wat signeerwerk ;)

 

287386273_1676595419376412_4693825603823087543_n.thumb.jpg.5aec61ba3533db5114f8f246abf14136.jpg

 

Ik ben voor de introductie van  Ridouan Taghi gegaan. De nieuwe Meccano zit weer vol met geniale spitsvondigheden die in een terugkerende variatie gespeeld worden. Absolute toppers waar ik mee in een deuk gelegen heb zijn de gangsters in Meccano die een groep lijfwachten in diverse pluimage gebruiken als statussymbool, en op straat rondlopen met een zwart strookje voor hun ogen, dat ze netjes afgeven aan de vestiaire van de gansterclub.

 

image.thumb.png.1e9389d29ac315cd22fa3e02e690163d.png

De plaat heeft ook een mooi ritme, waar je zo een marsdeuntje bij kan bedenken.

 

 

 

Link naar reactie

Er bestaan geen domme vragen.

Normaalgezien zal uw origineel eerst in rijstpapier ingepakt zijn en dan op een stuk hardboard of stevig karton gelegd worden, zodat het niet plooit. En daar gaat dan nog karton omheen. En dan wordt het aan de goede zorgen van UPS of DHL toevertrouwd.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Het is om eventueel zelf iets te versturen. 

Edit : Ik heb al tekeningen op A4 verstuurd maar bij het versturen van tekeningen of pagina's die groter zijn, heb ik wat vraagtekens.

Edit 2 : Ik ben zelf geen echte verzamelaar van originelen. Ik heb alleen een origineel van Luc Cromheecke (een strook van Taco Zip) en een origineel van Raoul Cauvin (een strook van Zotico).

Link naar reactie

Een pagina uit "It's a good life if you don't weaken"...

https://www.2dgalleries.com/art/seth-it-s-a-good-life-if-you-don-t-weaken-p045-180576

IMG_4118.thumb.JPG.5d9d5fca2a4c87d8757ece81cfa7ce8f.JPG

 

Strange om nostalgisch te worden van een nostalgische strip...

Bijna 15 jaar geleden kocht ik een Clyde Fans prelim via dezelfde verkoper... https://www.2dgalleries.com/art/seth-palookaville-preliminary-art-clyde-fans-178346 Mijn 2de origineel ooit (een dag na het eerste gekocht...)

 

Link naar reactie

Ik heb me deze Tardi pagina uit 'Een kater vol lood' aangeschaft - voordat de inflatie alles wegvreet.

Kleiner formaat weliswaar, maar toch eindelijk gelukt.

Er zit ook een inkleuring bij op een kopie, op hetzelfde formaat.

 

Ik vraag me nou af; heeft Tardi die inkleuring zelf gedaan?

In het boek zelf staat niets over een aparte inkleurder.  

Tardi-complet.jpg

Link naar reactie
9 uren geleden, Rene zei:

Ik heb me deze Tardi pagina uit 'Een kater vol lood' aangeschaft - voordat de inflatie alles wegvreet.

Kleiner formaat weliswaar, maar toch eindelijk gelukt.

Er zit ook een inkleuring bij op een kopie, op hetzelfde formaat.

 

Ik vraag me nou af; heeft Tardi die inkleuring zelf gedaan?

In het boek zelf staat niets over een aparte inkleurder.  

Tardi-complet.jpg

Prachtig! Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst

 

Volgens mij heeft Tardi zelf de inkleuring van dat album gegaan. Inderdaad geen aparte inkleurder vermeld en de stijl van inkleuring is ook echt wel van de meester zelf.

 

Benieuwd waar je deze hebt kunnen kopen? Werk van Tardi is vrij moeilijk te vinden 

Link naar reactie
3 hours ago, sanderg said:

Prachtig! Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst

 

Volgens mij heeft Tardi zelf de inkleuring van dat album gegaan. Inderdaad geen aparte inkleurder vermeld en de stijl van inkleuring is ook echt wel van de meester zelf.

 

Benieuwd waar je deze hebt kunnen kopen? Werk van Tardi is vrij moeilijk te vinden 

 

Fijn, bedankt! Dan heb ik dus in 1 klap 2 Tardi's!

Ik heb hem van een verzamelaar (deels ruil) die ik langer ken. Maar er staat voldoende werk van Tardi te koop hoor! Maghen (mooie Polonius voor slechts 5k), Barbier, Zic&Bul, 9eart  - ze hebben allemaal wel wat. Maar geen tientallen, nee. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Rene zei:

 

Fijn, bedankt! Dan heb ik dus in 1 klap 2 Tardi's!

Ik heb hem van een verzamelaar (deels ruil) die ik langer ken. Maar er staat voldoende werk van Tardi te koop hoor! Maghen (mooie Polonius voor slechts 5k), Barbier, Zic&Bul, 9eart  - ze hebben allemaal wel wat. Maar geen tientallen, nee. 

Wat mij betreft heb je inderdaad in één klap twee Tardi's! Een mooie aanwinst

 

Wat betreft de beschikbaarheid- de sites die je noemt bieden wel wat aan maar dat zijn - eerlijk gezegd - mijn inziens wel echt "mindere" werken.. een origineel van Nestor Burma zoals jij er een hebt is lastig te vinden..

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...