Ga naar inhoud

Vlaamse <-> Nederlandse Familiestrips


Lecram

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Daar stoor ik me ook mateloos aan...Schrauwen zijn eerste boek, My Boy ,  vond ik schitterend...Geniaal zelfs.

En daarna is hij beginnen experimenteren...Voor mij hoefde zijn tweede boek al niet meer (om het voorzichtig uit te drukken)..Bilal...Nog zo ene die het groot licht gezien heeft...Een van de beste tekenaars voor mij...Maar wat hij tegenwoordig maakt...

Van  Hislaire is onlangs ook een lelijk boek verschenen...Artistieke pretentie...Ik wil gewoon dat striptekenaars echte strips maken.

Maar Bilal blijft wel vormelijk goed...

 

Kun je anders eens met een prent verduidelijken?

Link naar reactie

Dat hij, in tegenstelling tot die Oostenrijker, heel waarschijnlijk wel kon tekenen.

 

Zijn die schilderijtjes van Hitler echt zo slecht, of noemt men die gewoon slecht omdat ze door hem geschilderd zijn?

 

hitler-painting-1.jpg

 

 

25%E5%BC%B5%E9%AE%AE%E7%82%BA%E4%BA%BA%E

 

 

Hij zou misschien wel een meesterlijke striptekenaar kunnen geworden zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zijn die van hem? Ik had ze, afgaande op andere aquarellen van hem, slechter verwacht.  Dit hier kun je niet slecht noemen. Origineel niet echt omdat het hier gaat om een waarheidsgetrouwe weergave van een stadszicht.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Misschien was Hitler wel vegetarier zoals de Arabische sjeiks een halallevenstijl erop na houden: in het openbaar vroom ( op wat foltering en een onthoofding na ) en alcoholwerend maar binnen hun kringen zich klem zuipen en coke snuiven vanop de rug van een import Indisch schandknaapje.

Link naar reactie

http://en.wikipedia.org/wiki/Paintings_by_Adolf_Hitler

 

Hitler is de geschiedenis ingegaan als een slecht schilder, omdat de meeste mensen nu eenmaal niet kunnen of willen inbeelden dat Hitler ergens goed in was. In realiteit was hij helemaal geen slechte schilder, hoogstens een doorsnee schilder met gebrek aan succes (zoals er zo veel zijn).

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler_and_vegetarianism

 

Blijkbaar volgde hij zeker tijdens de tweede wereldoorlog een vegetarisch dieet.

Link naar reactie

De Nokopol-trilogie vond ik heerlijk imponerend. Vergis je niet: elke veeg betekent iets, alleen wordt dat niet altijd duidelijk vermeld. Of was Nokopol niet van hem.

 

PS due Adolf schilderde inderdaad degrlijk, en het is waarschijnlijk omdat hij het was, dat het nu 'geoast' is om ze slecht te vinden. Een soort omgekeerde entartete Kunst, dus, een houding die zich wel eens meer voordoet onder semi-intellectuelen.

Link naar reactie

Er zat best wel rotzooi tussen, daar hoef je geeneens een semi-intellectueel voor te zijn om at op te merken

T is erg geworden dat ik hier Hitler zit te verdedigen, maar kijk ook eens naar de datum van de werken die je toont. Hij was in 1910 21 jaar oud. Nog volop in de opleidingsjaren dus. Het is niet fantastisch, maar rotzooi is dat nu toch ook weer niet.

Link naar reactie

Ik zou nu niet meteen zeggen dat de discussie ontspoord is (gewoonlijk een veilige veronderstelling wanneer den Dolf erbij gehaald wordt), maar 't is toch redelijk off topic geraakt heb ik zo 't gevoel.

Toch niet, Dolfje Weerwolfje is een Nederlandse familie strip, dus.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...