linthout Posted June 30 Share Posted June 30 Dit boek is pure kunst. Zeer goed gedaan voor wat het moet zijn. Alleen is het zo afgrijselijk....Hier wil ik niks mee te maken hebben. Ik ga de mijne ook verkopen of weggeven aan iemand die ik niet graag zie. Link to comment
Peter Motte Posted June 30 Share Posted June 30 Tja, een nucleaire winter... Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Koen Claeys Posted July 1 Share Posted July 1 De wereld is zogoed als onbewoonbaar geworden in het verhaal maar het betreft geen nucleaire winter. Waarschijnlijk was een enorme vulkaanuitbarsting de oorzaak van de wereld bedekt met as. Het wordt echter niet expliciet benoemd, ook niet in het oorspronkelijke boek, maar is wel wat Larcenet impliceert met de eerste pagina. "De grootste massale uitsterving ooit, de Perm-Trias-massa-extinctie, werd mogelijk zelfs veroorzaakt door een reeks vulkanische uitbarstingen. Meer dan 90 procent van al het leven op aarde moest toen de pijp aan Maarten geven. De kans dat een supervulkaan in de komende jaren de wereldwijde beschaving zou kunnen vernietigen, is echter nog altijd minuscuul. Uitbarstingen van de hoogste magnitude op de VEI-schaal gebeuren immers rond de 100.000 jaar. " Bron: https://businessam.be/super-vulkanen-uitbarsting-dreiging-wereld-gevaar/ Link to comment
Koen Claeys Posted July 1 Share Posted July 1 16 uren geleden, Timhardt zei: Nieuwstaat 20 eur Sowieso : dit boek in nieuwstaat voor €20 : ik kan het iedereen aanraden. Timhardt verkoopt vaak tot mijn verbazing de allerbeste strips. Check zeker ook zijn aanbieding van 'Vinland Saga'. Link to comment
Peter Motte Posted July 1 Share Posted July 1 Het is wel erg luguber, hoor. Als ik je bespreking hierboven lees, vraag ik me af of je gemerkt hebt dat sommige benden mensen als vee houden, waarvan ze af en toe een stuk opeten en die ze verder in leven laten. Bij de gevangen groep die door de man en het kind in de kelder worden gevonden, is er bv. een baby die een voorarm mist. Die is opgegeten door wie hun gevangen houdt. Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Timhardt Posted July 2 Author Share Posted July 2 *verkocht* Koen Claeys and Peter Motte 1 1 Link to comment
Recommended Posts