Jump to content

Strips beschermen

Recommended Posts

Ik heb de hele serie van "de huurling" in prima staat, maar softcover. Ik zat te denken om deze hardcover te laten maken, maar dat is een peperdure grap. Is het plastificeren van de hele cover dan geen goede optie om ze te beschermen tegen beschadigingen, vlekken e.d. Een soort van kaften met bijvoorbeeld boeklon?

De verzamelwaarde gaat naar 0 als je dit soort aanpassingen doet aan een softcover.

Extra behandeling van de covers lijkt mij overigens niet nodig als je de albums zorgvuldig behandeld tijdens het lezen.

Ik heb softcovers al 50 jaar in mijn bezit zonder beschadigingen en vlekken en zonder behandelde covers.

Omnia mutantur nihil interit

Dat inbinden van openbarebibliotheekboeken is gewoon zottigheid. Dat moet geld kosten, en als een boek niet genoeg wordt ontleend, doen ze het toch weg met de bibliotheekboekenverkoop. Dan zijn ze soms in spiksplinternieuwe staat, terwijl ze waardeloos zijn door dat herinbinden en alle etiketten en stempels.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Ach ja als je nooit meer weg doet is het een optie.

Maar ik zou ze inderdaad gewoon voorzichtig behandelen of nog een insteekhoesje er om heen doen en anders de integrale kopen.

Met het inbinden van je strips, daalt de waarde van je strips naar oud papier.