roberto_el_coco Posted July 7 Share Posted July 7 Ik heb de hele serie van "de huurling" in prima staat, maar softcover. Ik zat te denken om deze hardcover te laten maken, maar dat is een peperdure grap. Is het plastificeren van de hele cover dan geen goede optie om ze te beschermen tegen beschadigingen, vlekken e.d. Een soort van kaften met bijvoorbeeld boeklon? Quote Link to comment
Rik Posted July 7 Share Posted July 7 De verzamelwaarde gaat naar 0 als je dit soort aanpassingen doet aan een softcover. Extra behandeling van de covers lijkt mij overigens niet nodig als je de albums zorgvuldig behandeld tijdens het lezen. Ik heb softcovers al 50 jaar in mijn bezit zonder beschadigingen en vlekken en zonder behandelde covers. Peter Motte and lukoste 2 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Ambreville Posted July 7 Share Posted July 7 Ik vraag me echt af waar dit voor nodig is. Probeer een ondertasje als je zo veel vlekken maakt. In principe moet je al strips hebben van voor 1970 om er ook maar enige bescherming voor te voorzien. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 7 Share Posted July 7 Ik huur een kluisje in Fort Knox. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
bouncer Posted July 7 Share Posted July 7 Je bedoelt misschien zoals de bibliotheekstripboeken, echt mooier worden ze er niet op. Echter als je er toch wat geld tegenaan wilt gooien, waarom niet deze aanschaffen in de achtdelige definitieve editie in Hard Cover. https://www.lastdodo.nl/nl/areas/3432951-de-huurling-de-definitieve-editie-hc lukoste and BobFish 2 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 7 Share Posted July 7 Dat inbinden van openbarebibliotheekboeken is gewoon zottigheid. Dat moet geld kosten, en als een boek niet genoeg wordt ontleend, doen ze het toch weg met de bibliotheekboekenverkoop. Dan zijn ze soms in spiksplinternieuwe staat, terwijl ze waardeloos zijn door dat herinbinden en alle etiketten en stempels. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
P3TJQ Posted July 7 Share Posted July 7 Ach ja als je nooit meer weg doet is het een optie. Maar ik zou ze inderdaad gewoon voorzichtig behandelen of nog een insteekhoesje er om heen doen en anders de integrale kopen. Met het inbinden van je strips, daalt de waarde van je strips naar oud papier. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Recommended Posts