Jump to content

-  

6 members have voted

1. 1. Morgen?

• Ja.
    • Nee, vandaag.
    • Ik dacht gisteren.
      0
    • Als het van mij afhangt... NOOIT !
      0

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

KBC, de bank, wil vanaf volgend jaar geen gepersonaliseerde overschrijvingsformulieren meer maken. Weer een besparing waarmee ze ons willen dwingen alles online te doen.

Ik ben pas dit jaar bij die bank gegaan. Ik zal in de loop van volgend jaar al vertrekken.

Je moet het maar eens meemaken dat je twee weken zonder internetverbinding zit wegens een domme fout van je internetprovider.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

18 minuten geleden, Peter Motte zei:

KBC, de bank, wil vanaf volgend jaar geen gepersonaliseerde overschrijvingsformulieren meer maken. Weer een besparing waarmee ze ons willen dwingen alles online te doen.

Ik ben pas dit jaar bij die bank gegaan. Ik zal in de loop van volgend jaar al vertrekken.

Je moet het maar eens meemaken dat je twee weken zonder internetverbinding zit wegens een domme fout van je internetprovider.

Dan vul je die formulieren toch gewoon met de hand in?

Ja, maar je merkt dat het gewoon een truc is om de mensen naar online betalen te dwingen.

Geleidelijk bouwen ze dat af. Ze maken het telkens net iets moeilijker, zodat er telkens wat mensen wegvallen, zodat ze dan weer iets kunnen schrappen "omdat het niet veel meer wordt gebruikt".

De volgende stap is dat ze geen formulieren meer willen geven, "want ze worden niet veel meer gevraagd", en je moet dan naar het loket gaan.

De volgende stap is dan dat ze het loket sluiten, "want er gaan niet veel mensen meer naartoe".

En zo zijn ze al jaren bezig.

En dat je daardoor allerlei moeilijkheden krijgt - want computers zijn niet foutloos, vandaag was er alweer een ddos-aanval - kan de managers niet schelen, want het bedrijf kan besparen en dus extra winst maken. Maar die extra winst kost de gebruiker extra, want hij moet die computers in orde houden.

Veel mensen zullen pas in 2025 merken wat het betekent, als MS Windows 10 niet meer wil ondersteunen.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Mijn God, Motte. Word je zelf niet moe van dat eindeloze gezeur over je bankzaken? Als je, om wat voor principiële reden ook niet mee wil, moet je aanvaarden dat je de moeilijke weg kiest. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.