Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...

Ik was 5 jaar en woonde in België. 

Ik herinner me The Flintstones op tv en ik had zo'n soort speelgoedrobot (niet helemaal hetzelfde) zoals op de afbeelding. Strips als Kuifje en Suske en Wiske slingerden rond in het huis. Aan het strand in De Haan werden crêpe-papieren bloemen verkocht voor schelpjes en was het maken van "skoebidoe's" een favoriete bezigheid (zie volgende foto).

de-robot-van-het-stuk-speelgoed-22558.webp

Scoubidou-touwtjes-knopen-1-1.jpg

jeugdfoto 2.jpg

• 2 weeks later...
7 minuten geleden, cartoonesk zei:

Le Trombone illustré was van 17 maart tot 20 oktober 1977 een bijlage van 8 pagina's in weekblad Spirou.

Opmerkelijk dat die maar zo kort gelopen heeft en doorheen de jaren toch naambekendheid heeft gehouden en regelmatig gerefereerd is geworden in interviews en dergelijke.

4 minuten geleden, cinco zei:

Opmerkelijk dat die maar zo kort gelopen heeft en doorheen de jaren toch naambekendheid heeft gehouden en regelmatig gerefereerd is geworden in interviews en dergelijke.

Heel veel lezers vonden het maar niks en sommigen zegden zelfs hun abonnement op. Dat had minder met de strips te maken, dan met de feministische en anti-reclame en anti-religieuze artikels van Delporte.