Waldorf Posted August 1 Share Posted August 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
linthout Posted August 2 Share Posted August 2 Als scenarist de gemakkelijkste strips die er bestaan: roadtrips! Quote Link to comment
TDPB Posted August 2 Share Posted August 2 19 minuten geleden, linthout zei: Als scenarist de gemakkelijkste strips die er bestaan: roadtrips! Niet als je het boeiend of leuk wil houden. Quote Link to comment
TDPB Posted August 2 Share Posted August 2 Technisch gezien zijn een groot deel van de Goscinny-verhalen roadtrips. Hij doet niet liever dan zijn personages van a naar b laten reizen zonder dat er verder veel plot is. Quote Link to comment
cinco Posted August 2 Author Share Posted August 2 1 uur terug, TDPB zei: Technisch gezien zijn een groot deel van de Goscinny-verhalen roadtrips. Ja, al zou ik vooral de verhalen waarin de focus ligt op het onderweg zijn hierbij onderbrengen. De Ronde van Gallië bijvoorbeeld. Maar niet alle reisverhalen zijn roadtrips. Asterix en de Belgen dat meestal geprezen wordt valt daarom (voor mij persoonlijk) wat tegen, want wat zie je in dat album eigenlijk van de Belgische streek? Het enige wat ze doen is rondhangen in een dorp dat maar in beperkte mate verschilt van het hunne en op het einde is er een langgerekte strijd met het Romeinse leger. Quote Link to comment
linthout Posted August 2 Share Posted August 2 1 uur terug, TDPB zei: Niet als je het boeiend of leuk wil houden. toch wel. Het is een systeem. Makkelijk te maken kan best een boeiend en leuk resultaat geven. Quote Link to comment
SPeeDy Posted August 2 Share Posted August 2 Jeremiah is 1 lange roadtrip. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
sjaakie Posted August 2 Share Posted August 2 En de laatste 10 storm albums. Helden zijn onderweg, ontmoeten iemand. Doen een trucje, gaan weer verder op pad naar het nieuwe album Mooie zomers vind ik leuke roadtrip strips. Quote Link to comment
TDPB Posted August 4 Share Posted August 4 Op 2/8/2024 om 21:02, SPeeDy zei: Jeremiah is 1 lange roadtrip. Op 2/8/2024 om 21:40, sjaakie zei: En de laatste 10 storm albums. Helden zijn onderweg, ontmoeten iemand. Doen een trucje, gaan weer verder op pad naar het nieuwe album Mooie zomers vind ik leuke roadtrip strips. De helden zijn inderdaad altijd onderweg, wegens geen vaste verblijfplaats, net als bvb De Rode Ridder, maar dat maakt de verhalen nog geen roadtrips, omdat ze meestal op de eerste pagina ergens arriveren, daar een avontuur lang blijven en dan terug vertrekken op de laatste pagina. Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted August 7 Share Posted August 7 Op reis met Bill van Matthias Schultheiss, uit 2010 alweer. Had van mij de helft minder tekst mogen hebben. Quote Link to comment
Recommended Posts