Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Gast Natte aap

 

Overigens begrijp ik niet dat je democratie zo'n vervelende term vindt. Democratie is toch juist heel prettig, je mag stemmen en je mag zomaar eens zeggen dat je ergens mee eens (of oneens bent). Ik kan een rechtzaak aanspannen tegen iemand die mij heeft geschaad en een slecht handelende agent aanspreken. Ik kan de school kiezen die ik wil en me kleden zoals ik wil. Ik kan besluiten een pilsje te drinken of niet. Ik kan de krant lezen die ik wil, internet afzoerken zonder geblocked te worden. Vrijheden die in menig land niet aanwezig zijn....

 

nu ja, eigenlijk hoort deze discussie niet in deze draad thuis, maar goed, nog even dan voor ik wat ga eten.

 

Ik ben niet tegen democratie, ik ben niet tegen de vorm van democratie die we hebben. Ik wil streven voor een betere vorm van democratie.

Want ik kan niet iemand een proces aandoen als die mij slecht bejegend, ik ben namelijk niet voldoende vermogend om dat te doen. Ik kan in Antwerpen niet de school kiezen die ik wil omdat bepaalde politieke democratische partijen beslist hebben dat zij wel zullen kiezen waar jouw kind in Antwerpen naar school gaat (tenzij je kiest voor andere onderwijsnetten dan het gemeenschapsonderwijs, en die keuze heb je inderdaad). En ik kan niet stemmen, ik moet stemmen. En stemmen is ook alleen maar om de burger in de waan te laten dat ie een lotsbestemming heeft, want uiteindelijk doet jouw stem juist niks. Elke vier jaar. Wat zowiezo ook al ronduit belachelijk is dat je maar een keer in de vier jaar je mening mag uiten, maar goed.

 

Ik ben ook niet tegen vrijheid, maar je gebruikt dezelfde woorden als de mensen die bij mij werken. Ik wil meer democratie, ik wil de democratie hebben om te kunnen zeggen wat ik wil, ik wil de democratie hebben om te kunnen surfen op het net, ik wil de democratie dat de politie mij niet oppakt om geld te verdienen. eh ... ok ... dat is geen democratie, dat is vrijheid. En die twee liggen bij ons dicht bij elkaar maar zijn twee aparte begrippen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ach, macro economisch zijn we allang door China (India komt er als super economisch powerland er ook aan) ingehaald. China zit in Afrika en Zuid Amerika voor de grondstoffen en de handel. China heeft een giga afzetmarkt, die moet je in de gaten houden en gispen.

 

ja, en? Dat maakt toch geen verschil voor de dagelijkse keuzes die jij maakt?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Reynebeau is dat niet die gast met dat paardegebit en dat viezige baardje ? Dan zie ik liever 1.000 tot de 1.2000 maal liever voetbal op de treurbuis !

 

Nochtans is hij soms best grappig en spitsvondig in zijn aanwezigheden (of althans, die paar keer dat ik 'm dan eens voorbij zie flitsen). Deze column vond ik nogal flauw, geen idee wat Koen daar aan vond. Misschien is hij niet meer gelukkig bij zijn vrouw en denkt hij al aan al die voetbalweduwes die van zijn diensten gebruik zullen maken?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zal jouw knap vrouwke ook voetbalweduwe zijn, Apie ?  :e012:

 

bij ons thuis is zij de supporter en ik zit mee in de zetel voor de chips (en om naar haar te kijken) :)

 

Het is trouwens wel geweldig om haar voetbal te zien kijken, ze kan daar echt mee meeleven :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Schitterend !  :e005:

 

 

Je was er ook bij ? :)

 

 

Koen ontfermt zich over de voetbalweduwnaar Natte Aap!

 

Bij deze is Koen uitgenodigd om samen naar een supporterende mevrouw aap te kijken.

 

Enig probleem is dat er ten huize aap geen televisie aanwezig is en dus zal het via livestreaming moeten :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Allemaal turend naar een klein schermpie of de aap heeft een mega beamert

 

nu ja, er is wel een tv in huis maar geen kabel of antenne of dergelijke. Dus we kunnen wel een film kijken via de blu ray maar geen tv zenders. En ik heb eens een keer geprobeerd om een bergrit in de tour via livestream op de tv te krijgen (hdmi aansluiting op de laptop) maar die pixels zijn dan zo groot dat het lijkt of je naar een 8bit computerspel zit te turen. je kon niet eens zien waar de weg ophoudt en de renner begint, dus nee, geen goed idee.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Koen heeft liever bier (of whisk(e)y)

 

als Koen dan niet met de auto is, kan Koen dat krijgen. Anders zal het spuitwater zijn (want cola heb ik eigenlijk ook niet in huis ... en nu je er toch over begint, eigenlijk ook nooit chips want ik ben al veel te dik)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Toch geen Coca-cola. Stem met je portemonnee!

 

inderdaad, coca cola (en Pepsi) is bij hoge uitzondering als er volk over de vloer komt. Anders blijf ik zitten met aldi cola die niemand opdrinkt en die ik toch weer weg moet gooien. Dus die ene keer op het jaar dat er eens iemand komt die cola drinkt (ik heb geen vrienden dus komt er ook bijna niemand) is dat dan het merk dat ie lust.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...