Ga naar inhoud

Angouleme (31/01-03/02)


Johan

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Elk jaar vraag ik me af of ik naar Angouleme zou gaan. Het antwoord is steeds negatief.

Wat betreft de Vlaamse en Nederlandse deelnames is dat niet het meest geschikte oord.

Bij interessante uitgaves van onze contreien op franstalig gebied, zoals bijvoorbeeld Brecht Evens, kan je ook dicht bij huis terecht.

Dan zijn er nog de vele pompeuze Franse stripseries... die dikwijls op gejuich onthaald worden, ten minste bij nummer 1. Wanneer nummer 5 aan bod komt is het enthousiasme steeds gedaald naar erg lage niveaus.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

 

ik zie tot nog toe geen enkele interessante naam

 

 

We zijn nog veel te vroeg voor de namen. Meestal enkele namen van Espace New York zijn bekend, nog geen grote uitgeverijen, en zelfs “de kleintjes” zijn nog niet volledig.

 

Er staan 8 pagina’s namen al vermeld, terwijl dit er normaal meer dan 25 pagina’s zijn. De lijst wordt aangevuld via de accreditaties, en grotere uitgeverijen wachten daarbij omdat ze zeker willen zijn dat hun gasten naar het hotel zullen gaan…

 

 

Maar adepten van franstaligheid moeten blijkbaar naar dat festivalleke in Frankrijk gaan. Veel plezier.

 

 

Tja, Angoulême is nu eenmaal de grootste beurs in Europa. Dus besteden ze aandacht aan alle stijlen alternatief, comics, manga,…meestal worden ook Afrikanen, Aziaten,….uitgenodigd.

 

En om de Vlaamstaligen wat te promoten is er nu de expo “La Boîte à Gand”.

 

En ik vrees dat Angoulême groter is dan de Comic Con in New York.

 

Met al zijn tentoonstellingen, ontmoetingen met Albert Uderzo, Leiji Matsumoto, Renée French, Chester Brown, Anders Nielsen, Adam Hines, Matt Madden, Jason Shiga, Brecht Evens et ses amis, Serge Lehman, Didier Comès, Andreas, Turkey Comix, Ulrich Schröder, Jean-C. Denis, de muziekspektakels, Markt van de Rechten van de Strip én meer dan 1 000 tekenaars.

Link naar reactie

We zijn nog veel te vroeg voor de namen.

 

point taken!

 

 

Tja, Angoulême is nu eenmaal de grootste beurs in Europa.

 

echt waar? Ik dacht stiekem dat het LUCCA was ...

 

En ik vrees dat Angoulême groter is dan de Comic Con in New York.

 

wow.

 

Maar met de kanttekening dat het zich veel meer richt op de Europese markt, toch?

 

Ik heb voor mijn geestesoog dat LUCCA bijvoorbeeld meer gericht is op de comics in de EU en Angouleme meer de strips.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Het mag inderdaad iets meer gericht zijn op Comics, maar ja daar ga ik naar andere beurzen voor....

 

En ik weet niet hoe het zit met Lucca, maar drie jaar geleden had Angoulême meer dan 200 000 bezoekers (slik)

Die Amerikaanse beurzen zijn overroepen hoor :-p want Angoulême (218.000) heeft wel veel meer bezoekers dan San Diego Comic Con (125.000) en New York Comic Con (116.000). Angoulême wordt op de voet gevolgd door Japan Expo (208.000) en pas daarna komt Lucca (155.000) .

De beurs Comicket in Japan spant de kroon meer dan een half miljoen bezoekers (560.000) zijnde evenveel bezoekers als Angoulême, Japan Expo en Lucca tesamen.

 

Met FACTS zitten we aan 25.000 wat toch niet slecht is voor een apenlandje als België.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ging zojuist eens zoeken naar een hotel - ik ben daar nogal laks mee en ik dacht dat alles rond de stad wel vol zou zitten, maar nee hoor: het eerste de beste Campanile hotel had nog kamers genoeg...

 

Waar verblijven de overige Repers zoal deze dagen?! Misschien kunnen we 's avonds eens een pint gaan pakken?

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik denk niet dat het een doorsnee Amerikaans gezin is :rolleyes:

Trouwens ik denk dat we er nu voor de zevende keer neerstrijken...al was het maar voor de zelfgebrouwde alcoholische dranken (of koffie)...

 

Zelfgebrouwen alcohol bij een gezin op het franse platteland............ik weet niet, Johan, ik hoop je te zien in Angouleme.........

post-150-0-88916300-1357503475_thumb.jpg

post-150-0-20122600-1357503673_thumb.jpg

Link naar reactie

Even zonder gekheid nu, Erik Tex, welk Compagnile zit jij dan. Ik (en nog een aantal repers) zitten op 2 km. centrum in soort van premiere classe hotel (klinkt beter dan het is...vrees ik.... :D ).

 

Ik heb nog niet geboekt, ik moet eerst effe een weekje naar Thailand (werk). Stuur me anders een PM waar jullie zitten en wanneer. Ik ben een Angouleme maagd vrees ik...

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Het wordt eindelijk concreet : Delcourt en Glénat-familie heeft zijn namen vrijgegeven. Nu al 877 namen.

 

Bemerkingen :

Zou Casterman wel komen, nu ze zich meer richten op kinderboeken ?

L'Association is blijkbaar terug, vorige jaren was er staking.

Zou het Vlaams Fonds der Letteren nog iemand afvaardigen ?

Link naar reactie

De H-tent staat niet op mijn planning, maar in Angoulême weet je nooit.

Normaal in de planning donderdag L-tent, vrijdag en zaterdag N-tent en F-tent, zondag CM-tent

 

Grote verandering Akileos staat nu in de CM-tent, EP is verhuisd in de CM-tent, Casterman en Fluide Glacial staan toch met een stand in de CM (maar nog geen namen)

Link naar reactie

Meestal is het gewoon aanschuiven. Ankama en Panini laat je je naam noteren en houden later een trekking onder de aanwezigen, bij bekende namen bij Delcourt moet je soms uit een zakje een bonneke trekken, Dargaud zegt soms "de eerste twintig",... Maar geen paniek, er zijn namen genoeg, nu al meer dan 1 000.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...