Ga naar inhoud

Dutch Comic Con 28 & 29 Maart 2015


Imajica

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

ondertussen is de volgende comic artist al bekend:

 

 

Billy Tucci

is een award winnende illustrator, schrijver en filmmaker. Billy Tucci is het best bekend voor zijn moderne versie omtrent een samoerai genaamd Shi. Shi is meervoudig genomineerd voor een Eisner Award, is gedrukt in vijf talen en verkocht meer dan 3 miljoen stripboeken.

Billy Tucci is tevens bekend voor zijn werk bij Marvel Civil War (Heroes For Hire) en DC Sgt. Rock (de Lost Battalion, Birds of Prey en Batman Trick For The Scarecrow), waarvoor hij wederom werd genomineerd voor een Eisner-Award. Zijn laatste strip is van Apostel Arts LLC, A child is Born.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik snap ook dat het zo gaat, maar uit ervaring gaat dat je niet lukken bij SDCC/NYCC.

Maar we zullen zien wat voor geweldige gasten ze weten te regelen via hun bezoek daar..prove me wrong.

je zou verrast zijn hoeveel contacten je kunt leggen op zulke beurzen.

En al heb je maar 5 nieuwe contacten. Via hen geraak je misschien aan nog andere.

Het is altijd je netwerk opbouwen.

Link naar reactie

Ach ach, alles is relatief. Op de allereerste San Diego Comic con in 1970 kwamen zo'n 300 mensen. Iedereen moet ergens beginnen en ik denk dat de organisatie van Dutch Comic Con zeker beter gaat scoren dan 300 bezoekers.

 

@Paul_NL, ik krijg bij jou constant het gevoel dat als iets in jou ogen niet perfect en spotgoedkoop is dat het volgens jou geen bestaansrecht zou mogen hebben. Ik vind dat een heel vervelende en sfeerdodende mentaliteit.

Link naar reactie

Ik begrip die negativiteit niet. Met nog 5 maanden te gaan kan er nog veel moois worden aangekondigd. Ik vind het een mooi initiatief dat een dergelijk evenement in Nederland wordt opgezet. Er zijn misschien (nog) geen heel grote namen aangekondigd maar je moet ergens beginnen en vervolgens doorgroeien. Die ervaring heb ik zelf ook.

 

Voor verschillende projecten heb ik met bekende Nederlanders samengewerkt. Daar ben ik met kleine namen begonnen waardoor je credit opbouwt om met grotere namen te werken. Ik ben net gestart met een nieuw project ( binnenkort meer hierover :e012: ) en merk nu dat deuren opengaan die nog eerst gesloten waren. 

 

Het is waarschijnlijk net als met voetbal, de beste coaches.... 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik begrip die negativiteit niet. Met nog 5 maanden te gaan kan er nog veel moois worden aangekondigd. Ik vind het een mooi initiatief dat een dergelijk evenement in Nederland wordt opgezet. Er zijn misschien (nog) geen heel grote namen aangekondigd maar je moet ergens beginnen en vervolgens doorgroeien. Die ervaring heb ik zelf ook.

 

De eerste beurs is natuurlijk de moeilijkste. Je hebt nog geen netwerk en je weet het aantal te verwachten bezoekers = het te besteden budget niet.

 

Geef ze maar de kans om wat te laten zien en om verder te groeien. Het duurt nog vijf maanden voor de beurs plaats moet vinden.

Link naar reactie

Bij sommige mensen is het glas half vol.

Bij anderen is het half leeg.

 

Persoonlijk waardeer ik de initiatieven die mensen nemen om een beurs op te zetten.

Zeggen dat het beter kan of moet is zo makkelijk. Organiseer zelf dan een beurs.

Jezelf aanbieden als vrijwilliger is dan ook wat anders dan in de organisatie zitten van een evenement.

 

In deze tijden is informatie iets waar veel mensen behoefte aan hebben. Ik zelf ook.

Maar kan me alleen maar scharen achter het commentaar van Michel.

Nog 5 maanden te gaan !!

Zou zelf als organisatie zeker zover van te voren niet te veel met namen gaan strooien.

Kans dat mensen dan teleurgesteld worden is er niet.

 

Kijk naar Breda afgelopen weekend, alle aangekondigde buitenlandse namen stonden paraat.

Geen enkele afzegging !! Dat was niet mogelijk geweest wanneer de lijst 5 maanden van te voren was bekend gemaakt.

Kijk naar Facts, het geleidelijk bekend maken van namen is ook een vorm van teasen.

 

Ik zeg, goed bezig Dutch comic Con.

De uiteindelijke line-up zal bepalen of ik wel of niet kom :e012:

Link naar reactie

Ik ben t met Daan eens.

Maar tergelijkertijd vind ik het erg jammer dat je hier geen negatieve dingen mag zeggen over beurzen.

Het is goed en zeer fijn dat er nog beurzen zijn, maar ik vind ze de laatste tijd erg teruglopen.

Naast dat ik het super vervelend vind dat t zo lang duurd dat er namen bekend worden gemaakt (ik moet hier nml vrij voor vragen), stellen de namen ook niet veel meer voor. Er zit zelden een bijzondere naam tussen. Het lijkt mij meer op een persoonlijk lijstje van een organisator of het zijn de standaard namen.

Mocht er een keer een goede naam komen, zijn de regels vaak slecht.

-zo ben ik van meening dat €25 voor een Risso echt te goedkoop is. Alleen de snelle, drukkende, eBay verkoopende mensen zijn je voor. Laat voor een mooie naam ook gewoon een fan betalen. Zo kan n echte fan, die er zeker geld voor over heeft, ook een tekening krijgen die dag ..nu zijn de snelle jagers alleen aan de beurt.- Of zulke nare mensen als bij Sylvester:( Die zijn zo negatief en zakelijk dat er tussendoor geen handtekening afkan. Als je een gesprekje mmet een tekenaar aangaat , staat die Silvio er al bij te aasgieren. Klantvriendelijkheid mis ik ook.

Daarnaast vind ik een originele lijst van tekenaars ook belangrijk!

..een Bill Tucci is al in belgie, nederland en duitsland geweest ..niet zo lang geleden. Daarbij maakt hij ook niet echt mooie beurstekeningen...

Ik snap dat dit berichtje door velen gezien wordt als negatief gezeur, maar dit is hoe ik mij voel over de nederlandse beurzen.

Ik loop al ruim 20jaar beurzen af en dit soort dingen vallen mij op de laatste tijd. Ik ben een strip verzamelaar en kom ook meer voor het ontmoeten van auteurs en het vinden van mooie dingen en schetsen ..niet specifiek voor een gezellige dag, meesteal sta ik in een rij te wachten. Hopelijk word het de volgende keer een rij die de moeite waard is.

 

Als positieve afsluiting. Ik vind t een hele goede zaak dat er een beurs komt die meer gericht is op de comicwereld ..eindelijk af van t standaard lijstje stripmakers!

Link naar reactie

Maar tergelijkertijd vind ik het erg jammer dat je hier geen negatieve dingen mag zeggen over beurzen.

 

Natuurlijk mogen er negatieve dingen worden gezegd. Maar van opmerkingen van Paul als "En dan het hele Artist Alley Manager die op NYCC even de naampjes gaat binnen hengelen.." gaan mijn nekharen (meer haar heb ik bijna niet  :e007: ) overeind staan. Die mensen doen hun best om een evenement op poten te zetten maar worden nu al beoordeeld. Kijk in februari naar de gastenlijst, nu oordelen is te vroeg.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik ben t met Daan eens.

Maar tergelijkertijd vind ik het erg jammer dat je hier geen negatieve dingen mag zeggen over beurzen.

Het is goed en zeer fijn dat er nog beurzen zijn, maar ik vind ze de laatste tijd erg teruglopen.

Naast dat ik het super vervelend vind dat t zo lang duurd dat er namen bekend worden gemaakt (ik moet hier nml vrij voor vragen), stellen de namen ook niet veel meer voor. Er zit zelden een bijzondere naam tussen. Het lijkt mij meer op een persoonlijk lijstje van een organisator of het zijn de standaard namen.

Mocht er een keer een goede naam komen, zijn de regels vaak slecht.

-zo ben ik van meening dat €25 voor een Risso echt te goedkoop is. Alleen de snelle, drukkende, eBay verkoopende mensen zijn je voor. Laat voor een mooie naam ook gewoon een fan betalen. Zo kan n echte fan, die er zeker geld voor over heeft, ook een tekening krijgen die dag ..nu zijn de snelle jagers alleen aan de beurt.- Of zulke nare mensen als bij Sylvester:( Die zijn zo negatief en zakelijk dat er tussendoor geen handtekening afkan. Als je een gesprekje mmet een tekenaar aangaat , staat die Silvio er al bij te aasgieren. Klantvriendelijkheid mis ik ook.

Daarnaast vind ik een originele lijst van tekenaars ook belangrijk!

..een Bill Tucci is al in belgie, nederland en duitsland geweest ..niet zo lang geleden. Daarbij maakt hij ook niet echt mooie beurstekeningen...

Ik snap dat dit berichtje door velen gezien wordt als negatief gezeur, maar dit is hoe ik mij voel over de nederlandse beurzen.

Ik loop al ruim 20jaar beurzen af en dit soort dingen vallen mij op de laatste tijd. Ik ben een strip verzamelaar en kom ook meer voor het ontmoeten van auteurs en het vinden van mooie dingen en schetsen ..niet specifiek voor een gezellige dag, meesteal sta ik in een rij te wachten. Hopelijk word het de volgende keer een rij die de moeite waard is.

 

Als positieve afsluiting. Ik vind t een hele goede zaak dat er een beurs komt die meer gericht is op de comicwereld ..eindelijk af van t standaard lijstje stripmakers!

 

Als ik dit klaagverhaal lees heb ik maar 1 advies:

 

rennie_tabletten_maagzuur_988235__42198_

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zoals sommigen misschien wisten was ik gevraagd om mee te helpen bij het organiseren van de Dutch Comic Con. Helaas moet ik constateren dat de beelden van de mede organisatoren over de positionering van strips en Europese strips bij dit Event in het bijzonder alsmede het nakomen van afspraken anders zijn dan ik normaalgesproken gewend ben. Ik wil daarom hier even melden dat ik niet langer meer betrokken ben bij dit evenement. Ik vind het belangrijk om hier duidelijkheid over te geven omdat ik de afgelopen maanden druk bezig ben geweest dit event te promoten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie

Zoals sommigen misschien wisten was ik gevraagd om mee te helpen bij het organiseren van de Dutch Comic Con. Helaas moet ik constateren dat de beelden van de mede organisatoren over de positionering van strips en Europese strips bij dit Event in het bijzonder alsmede het nakomen van afspraken anders zijn dan ik normaalgesproken gewend ben. Ik wil daarom hier even melden dat ik niet langer meer betrokken ben bij dit evenement. Ik vind het belangrijk om hier duidelijkheid over te geven omdat ik de afgelopen maanden druk bezig ben geweest dit event te promoten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

Tja als op deze beurs de Europese strip geen of weinig aandacht gaat krijgen ga ik er zeker niet heen. Dan liever weer een weekendje Gent in 2015.....

Link naar reactie

Tja als op deze beurs de c geen of weinig aandacht gaat krijgen ga ik er zeker niet heen. Dan liever weer een weekendje Gent in 2015.....

 

Ik wacht wel af tot ik het programma zie en besluit dan wat te doen. maar ik koop in ieder geval geen kaartje tot duidelijk is wie en wat er precies gaat langskomen op deze beurs. 

 

Het lijkt me overigens niet slim om de Europese strip links te laten liggen. Op dat gebied kun je natuurlijk het makkelijkste uitgevers en tekenaars krijgen, zonder alles tegen hoge kosten uit de States te moeten halen.  

Link naar reactie

Niet om Sytse te dissen, maar ik luister toch liever naar iemand van DCCC zelf om hier wat van te zeggen :)

Ik weet dat er gedurende de afgelopen weken ook andere plannen zijn gemaakt, waar Sytse vermoedelijk minder van af weet dan ikzelf nota benen op dit moment, waardoor ik inderdaad zeg 'ik luister toch liever naar iemand van DCCC zelf' om eventuele uitspraken te doen

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat is tuurlijk aan hunnie zelf :)

 

Maar check http://dutchcomiccon.com/dealers

 

HIer staan al een aantal uitgevers. Zoals EPPO, Arboris, Barabas, silvester, stripstift en er komen er nog meer (weet ik in de wandelgangen)

 

Nogmaals... ben hier niet om Sytse te dissen, nog om kastanjes uit het vuur te halen voor DCCC maar gewoon... ik ben er voor de Repers ;)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat is tuurlijk aan hunnie zelf :)

 

Maar check http://dutchcomiccon.com/dealers

 

HIer staan al een aantal uitgevers. Zoals EPPO, Arboris, Barabas, silvester, stripstift en er komen er nog meer (weet ik in de wandelgangen)

 

Nogmaals... ben hier niet om Sytse te dissen, nog om kastanjes uit het vuur te halen voor DCCC maar gewoon... ik ben er voor de Repers ;)

 

Ok, helder. Ik wacht wel geduldig af waar ze mee komen.

 

Ps. Silvester staat er overigens niet bij. En dat is nou net de enige partij (behoudens misschien Arboris) die met interessante Europese toppers kunnen komen.

Link naar reactie
  • 1 month later...

COMIC CON! Waarom zou je zeuren?, tot de laatste dag komen er meer mensen bij!, Alleen maar leuk.. geen conclusie nemen van iets dat je niet weet :e012:, Ik ga natuurlijk naar de Comic Con,  Gaaf hoor,!, Ik hoop dat er veel Marvel komt, MARVELL UNIVERSE <3 :hartje:

Link naar reactie

https://www.facebook.com/pages/Dutch-Comic-Con/244536755709144

 

Om het weekend alvast goed te beginnen presenteren we graag onze volgende gast: tekenaar Joe Benitez!

Joe Benitez is een Amerikaanse comic book artist die heeft gewerkt aan grootse comicreeksen zoals Batman, Witchblade, The Darkness, Titans, Soulfire en The Justice League of America. Hij is ook de maker van Wraithborn en de Steampunk-serie Lady Mechanika.

Joe is beide dagen te vinden in de Artist Alley van Dutch Comic Con. Tot die tijd kun je voor meer informatie eens kijken op zijn Facebook-pagina: https://www.facebook.com/JoeBenitezArtist

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

oei

 

heb ik per ongeluk geheime info doorgespeeld :)

Was niet mijn bedoeling

 

Cant take it back though... maar onder voorbehoud dus TOT ofwel Silvester ofwel DCCC het affirmeert :)

 

Mike Miller en Paul Renaud  bij DDB. Charlie Adlard bij Silvester. Naast natuurlijk enkele organisatie gasten. Ben benieuwd wat er nog komt.

Voor mij als liefhebber van de Europese strip is het nog heel mager.

 

20 jaar gelden was ik trouwens zeer enthousiast over de komst van Samantha Fox geweest :e012:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...