BobFish Posted August 10 Share Posted August 10 Topic over magazines Creepy, Eerie, Famous Monsters of Filmland, Help!, After Hours, Blazing Combat & Vampirella Fantastisch topic dus. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted August 10 Author Share Posted August 10 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
bouncer Posted August 10 Share Posted August 10 https://twomorrows.com/comicbookartist/articles/04warren.html Hier nog een leuk interview met James Warren. Het begon allemaal in 1957 met een Playboy imitatie, met o.a een naaktfoto van Betty Page, hierop volgde meteen een arrestatie van James Warren. BobFish 1 Quote Link to comment
bouncer Posted August 24 Share Posted August 24 Obscuur fumetti foto magazine uit 1964 met medewerking van o.a Wally Wood, echter niet als tekenaar maar als fotograaf !!. Over Wood gesproken, Monster World nummer 1 , fungeerde Wood wel als tekenaar, samen met Bill Pearson, met het verhaal " The mummy ". Rataplan and BobFish 2 Quote Link to comment
linthout Posted August 24 Share Posted August 24 Redacteur Bill Dubay was een kennis van mij. Ik kwam een keer bij hem thuis in Hollywood en zijn huis hing vol met originelen van Corben, Frazetta, Eisner en nog veel meer....Allemaal van de tijd van Warren. Ik kreeg er een voor een symbolische prijs en kocht er ook een maar had geen geld mee. Geen probleem zei hij: ik kom wel naar Lokeren om mijn geld ! En dat deed hij ! BobFish, Rataplan and bouncer 2 1 Quote Link to comment
bouncer Posted August 26 Share Posted August 26 Op 24/8/2024 om 21:45, linthout zei: Redacteur Bill Dubay was een kennis van mij. Ik kwam een keer bij hem thuis in Hollywood en zijn huis hing vol met originelen van Corben, Frazetta, Eisner en nog veel meer....Allemaal van de tijd van Warren. Ik kreeg er een voor een symbolische prijs en kocht er ook een maar had geen geld mee. Geen probleem zei hij: ik kom wel naar Lokeren om mijn geld ! En dat deed hij ! En op welke tekenaar (s) liet u uw oog vallen, en mocht ( en ) mee naar Lokeren. BobFish 1 Quote Link to comment
linthout Posted August 28 Share Posted August 28 Will Eisner. Ik heb daarna nog een paar Corbens van hem gekocht. bouncer 1 Quote Link to comment
Rataplan Posted August 28 Share Posted August 28 Feitelijk zou dit in een nieuw topic moeten, maar gezien een boel illustratoren die uitgegeven werden bij warren Publishing ook actief waren bij witzend... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Witzend BobFish 1 Quote Link to comment
bouncer Posted August 29 Share Posted August 29 10 uren geleden, Rataplan zei: Feitelijk zou dit in een nieuw topic moeten, maar gezien een boel illustratoren die uitgegeven werden bij warren Publishing ook actief waren bij witzend... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Witzend Hoi Rataplan, ik adviseer je het boek over Wallace Wood "Against the grain : Mad artiest " te lezen, hierin worden alle causale verbanden naast elkaar gelegd, en krijg je een inkijk in de verhoudingen van het toenmalige Comic gebeuren ( en dat was niet altijd fraai ! ) Quote Link to comment
Recommended Posts