Jump to content

Hoe vaak nog frequenteer je de SSZs?

🏪  

48 members have voted

1. 1. Hoe vaak nog frequenteer je de SSZs?

• verschillende keren per week
    • 1 keer per week
    • 2 keer per maand
    • 1 keer per maand
    • 1 keer om de 2 maanden
    • 1 keer om de 3 à 4 maanden
    • 1 keer om het half jaar
    • 1 keer per jaar
    • mijn bezoek aan SSZs is erg wisselvallig
    • ik kom niet meer in SSZs
    • -
      0

Recommended Posts

24 minuten geleden, Gilles zei:

Sinds De Striep Brugge overgenomen is door Stripweb, minder en minder. 

Vroeger ging ik speciaal naar Brugge om naar daar te gaan. Nu heb ik extra motivatie nodig om tot daar te geraken. 

Wat is er dan veranderd na de overname?

28 minuten geleden, bammar zei:

Wat is er dan veranderd na de overname?

De tweedehandsafdeling werd gescheiden van de rest van de winkel. Het was eigenlijk een andere zaak geworden in hetzelfde gebouw en stopt nu volledig naar wat ik gehoord heb. 

Wat er precies anders is aan de rest van de zaak is moeilijker te omschrijven. Het is gewoon niet meer hetzelfde.

Eigenlijk heb ik zelden ssz's bezocht, om de eenvoudige reden dat er hier in de buurt geen zijn. Toen ik een tijd in Gent verbleef, gebeurde het ook zowat niet, om de eenvoudige reden dat ik toen niet veel met strips bezig was. Toen ik de 9e Kunst begon te frequenteren, was dat in een periode dat ik één keer per maand naar Gent ging. Af en toe stapte ik ook wel eens een andere ssz binnen, maar dat was heel zeldzaam.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

33 minuten geleden, Gilles zei:

De tweedehandsafdeling werd gescheiden van de rest van de winkel. Het was eigenlijk een andere zaak geworden in hetzelfde gebouw en stopt nu volledig naar wat ik gehoord heb. 

Wat er precies anders is aan de rest van de zaak is moeilijker te omschrijven. Het is gewoon niet meer hetzelfde.

Eigenlijk is dat hartstikke jammer.

Stripwinkels met enkel nieuwigheden zijn feitelijk min of meer gelijk in hun aanbod. Die 2e hands bakken kunnen nog weleens voor verrassingen zorgen. 

24 minuten geleden, De Hollander zei:

Stripwinkels met enkel nieuwigheden zijn feitelijk min of meer gelijk in hun aanbod. Die 2e hands bakken kunnen nog weleens voor verrassingen zorgen. 

Nadat Buddy's met de fysieke winkel stopte en Pierke er ook de brui aan gaf, stap ik enkel nog eens binnen in Adhemar voor 2de hands strips. De rest probeer ik via Lastdodo. De Striep in Brugge is op dat vlak ook niet veel soeps meer. Nog winkels in België waar er een serieus aanbod 2de hands te vinden is zoals in Adhemar en Pierke?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

DvDkes

1 uur terug, De Hollander zei:
1 uur geleden, Gilles zei:

Ja inderdaad, hetzelfde gebeurde met de Forbidden Zone in Sint-Gillis. Heel jammer vind ik dat ! 😭

4 minuten geleden, cinco zei:

Mekanik in Antwerpen

Moh, jaren geleden ging ik daar vaak, gecombineerd met een bezoekje aan Buddy's, want die lagen binnen wandelafstand van elkaar. In mijn herinnering was Mekanik een vrij donkere, smalle, langgerekte winkel. Moet ik écht wel eens terug bezoeken.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

DvDkes

Ik hoop dat er altijd een stripwinkel in Brugge zal blijven.  Ik zou het spijtig vinden moest de vroegere overname van De Striep door Stripweb betekenen dat de fysieke winkel uiteindelijk verdwijnt.  De hoofdstad van West-Vlaanderen zonder stripwinkel.... dat kan toch niet ?

P.S. Vind het wel gemakkelijk dat je zaken bij Stripweb kan bestellen om die dan uiteindelijk af te halen in De Striep.

Te weinig. Ik ga nochtans graag snuisteren in een fysieke winkel. Je vindt vaker iets dat je niet zocht door echte boekjes vast te pakken dan op de www iets in je winkelmandje te flikkeren.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

I wish... er is gewoon niets in de buurt.

Sittard maar dat is enkel een stripzaak geworden en ik zoek vnl comics.
Eindhoven is 70km voor me, maar zou ik kunnen combineren met een bezoek kantoor. Maar dat ligt buiten de stad dus ben al meer dan een uur kwijt om naar de Eppo te gaan en te parkeren en dan er rond te kijken etc

Dus dan maar online de pre-orders regelen via Comicasa.

O maar die nieuwe BLACKSAD laat ik idd binnenkomen via Eppo en die pik ik dan idd op

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

18 minutes ago, cinco said:

Heb je die in Aken al gecheckt?

60km. Dichterbij dan Eindhoven in ieder geval.
Misschien dat ik eens een keertje op een vrije dag deze bezoek. Bedankt voor de tip!!

EDIT: even online binnen gekeken, maar zie erg weinig comics. En online is er ook maar weinig backissues.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

Op 10/8/2024 om 15:00, De Hollander zei:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als ze alleen Nederlandstalige uitgaven voeren waarschijnlijk wel. Importeren ze titels, dan deel ik je mening absoluut niet. Ik denk dat je van het meerendeel van de titels die we importeren nog nooit hebt gehoord.

Jaren geleden elke week Buddy’s en World’s End voor comics en manga.

Sinds sluiting Buddy’s eerst Beo maar wegens omstandigheden minder in Antwerpen en Gent en is het vrij onregelmatig geworden dat ik de ssz’s frequenteer.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Op 10/8/2024 om 14:23, Gilles zei:

Oei, enig idee of de LastDodo dan nog blijft of dat ze volledig stoppen?

Zojuist, Lestat zei:

Oei, enig idee of de LastDodo dan nog blijft of dat ze volledig stoppen?

Nee, geen idee. Het is ook maar via via, ik zou eigenlijk graag zeker zijn maar vind het nogal raar om een mail te sturen met zo'n vraag. 

1 uur geleden, bammar zei:

De striep promo zit nog in het gebouw van de striep(stripweb)en zij zullen misschien stoppen want dat behoort niet tot stripweb

Dat bedoel ik dan ook. Als in het goed voorheb, is de zaakvoerder van Promo de zoon van de oud-eigenaar van De Striep (D.Cools).

• 2 weeks later...
Op 10/8/2024 om 15:24, Chorasan zei:

Nadat Buddy's met de fysieke winkel stopte en Pierke er ook de brui aan gaf, stap ik enkel nog eens binnen in Adhemar voor 2de hands strips. De rest probeer ik via Lastdodo. De Striep in Brugge is op dat vlak ook niet veel soeps meer. Nog winkels in België waar er een serieus aanbod 2de hands te vinden is zoals in Adhemar en Pierke?

Atlantis in Oudenaarde.

• 1 month later...
1 uur terug, Willem II zei:

Ik ga eind deze maand naar Brugge (vanuit NL). Ik lees hier niet heel enthousiaste verhalen over De Striep. Is een bezoek toch wel aan te raden? Andere tips voor een stripliefhebber op bezoek in Brugge?

Als het de eerste keer is zal het wel meevallen. 

Je kan alleen vergelijken als je (veel) ervaringen hebt met de zaak. 

Wat het artikel op 80's geek betreft, daar moet je wel aan toevoegen dat Axel dat jaren geleden schreef. 

28 minuten geleden, Gilles zei:

Als het de eerste keer is zal het wel meevallen. 

Je kan alleen vergelijken als je (veel) ervaringen hebt met de zaak. 

Wat het artikel op 80's geek betreft, daar moet je wel aan toevoegen dat Axel dat jaren geleden schreef. 

Is dat niet het lot van de meeste stripwinkels, de eerste keer overweldigend, bij meerdere keren bezoek, lijkt er niet veel te veranderen.

Zo had ik een stripwinkel in de buurt, waar ik wekelijks kwam, en kon ik bijna het hele assortiment uit mijn hoofd,

afgezien van de nieuwe releases natuurlijk.

Het is ook geen gemeengoed om een snelle omloopsnelheid te verkrijgen, door af te prijzen, goederen eventueel

retour te sturen, steeds nieuwe acties, of profileren door in te haken op een nieuwe trend, de winkel blijvend

veranderen van uitstraling, degene die dit wel doen zijn enkelen.

Ik kom 1 tot 2 x per maand bij Neat Stuff.

Eerst de alpinisten uitrusting aan en dan pas naar binnen.

Nog nooit meegemaakt dat er een berg met comics,manga of stripboeken instortte, maar draag zeker een helm als je hier binnen gaat.

Maar nu zonder gekheid, ik vind het heerlijk om naar de winkel te gaan

Kan ik zien wat er allemaal uitkomt en de strips bekijken.

Daardoor veel nieuws gekocht  wat ik niet kende en tevens met een aantal serie's gestopt omdat het nieuwe deel of delen tegenvielen.

Voor mij is enkel via internet aankopen absoluut geen optie.

6 uren geleden, Willem II zei:

Ik ga eind deze maand naar Brugge (vanuit NL). Ik lees hier niet heel enthousiaste verhalen over De Striep. Is een bezoek toch wel aan te raden? Andere tips voor een stripliefhebber op bezoek in Brugge?

Ik ban vaste klant en snap eerlijk gezegd de negativiteit niet altijd. Begane verdieping nieuwe zaken en wat in stock is + manag en andere talen, bovenverdieping tweedehands.

Op 10/8/2024 om 14:23, Gilles zei:

Ik kom daar al 30 jaar en alles is gewoon hetzelfde gebleven: inrichting, aanbod en personeel. Dus ik begrijp niet goed waar volgens jou het verschil zit.  Het moeten echt wel kleine details zijn.