cartoonesk Posted August 14 Share Posted August 14 Ik heb de eerste drie boeken van Pippi Langkous! Plus een ander jeugdboek van Astrid Lindgren. Quote Link to comment
cinco Posted August 14 Author Share Posted August 14 Låt den rätte komma in (2008) Quote Link to comment
Waldorf Posted August 14 Share Posted August 14 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Werner Posted August 14 Share Posted August 14 Veronica Maggio Air 1 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Rik Posted August 14 Share Posted August 14 cartoonesk 1 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted August 21 Author Share Posted August 21 Op 14/8/2024 om 12:26, cartoonesk zei: Ik heb de eerste drie boeken van Pippi Langkous! Plus een ander jeugdboek van Astrid Lindgren. Ik had wel verwacht dat je deze ging vernoemen. Na wat opzoekwerk merkte ik dat het personage vooral in Nederland erg populair was in de jaren '70. De actrice bezocht zelfs Amsterdam in 1972 en daar was zo te zien ontzettend veel volk aanwezig, bijna alsof Sinterklaas zijn intrede deed. Ook al vond dit slechts enkele jaren na de opnames van de reeks plaats, toch zag ze er al zichtbaar ouder uit. Doordat kinderen zo snel groeien zijn al die afleveringen dus in een uiterst klein tijdsbestek opgenomen geweest, want ik ken de reeks van de heruitzendingen in de jaren '80 en ik herinner me dat de kinderen er altijd hetzelfde qua leeftijd uitzagen. cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 21 Share Posted August 21 5 minuten geleden, cinco zei: Ik had wel verwacht dat je deze ging vernoemen. Na wat opzoekwerk merkte ik dat het personage vooral in Nederland erg populair was in de jaren '70. De actrice bezocht zelfs Amsterdam in 1972 en daar was zo te zien ontzettend veel volk aanwezig, bijna alsof Sinterklaas zijn intrede deed. Ook al vond dit slechts enkele jaren na de opnames van de reeks plaats, toch zag ze er al zichtbaar ouder uit. Doordat kinderen zo snel groeien zijn al die afleveringen dus in een uiterst klein tijdsbestek opgenomen geweest, want ik ken de reeks van de heruitzendingen in de jaren '80 en ik herinner me dat de kinderen er altijd hetzelfde qua leeftijd uitzagen. Hoi. Leuk dat de actrice in Nederland is geweest! Ja, ik vind dat wel leuk, ook de drie films, elk (losjes) gebaseerd op de eerste drie boeken, die ik heb (ik denk dat er meer boeken zijn maar ik weet het niet precies). Enkel nooit in de originele taal gezien. En, ja, ik heb al enkele fan-arts van Pippi getekend, meestal terwijl een film op tv bezig was, om de kleuren van haar kleedje en sokken enzo juist te krijgen (ongeveer). Quote Link to comment
Recommended Posts