Veto Posted August 21 Share Posted August 21 Waar? Tour & Taxis Gare Maritime, gratis toegang Wat? Expo's, panelgesprekken, rondleidingen en signeersessies. Thema: Hommage aan Jean Van Hamme Site: BD Comic Strip Festival | Visit Brussels Lestat and BobFish 2 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Veto Posted August 21 Author Share Posted August 21 Gisteren bericht gekregen van Standaard Uitgeverij dat ze niet meer deelnemen aan het Stripfeest... Toch intriest. Het was al de enige stand met Nederlandstalige strips. Nu vallen zij ook weg. Brussel, hoofdstad van Vlaanderen en tweetalige stad... yeah right... Meer dan ooit tevoren wordt het een 100 % Franstalig festival. Spijtige zaak... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
sjaakie Posted August 21 Share Posted August 21 Maar ligt dat aan het strip feest of Standaard die zelfs gesubsidieerd niet eens verder kwamen dan een boekenkast met een tafel met de kassa er op als stand? Vergelijk hun stand toen die er nog was met de andere uitgevers en je snapte meteen waarom Nederlandsestrips het zo slecht doen. Ambreville 1 Quote Link to comment
Lestat Posted August 22 Share Posted August 22 Ik zal nog zien wat ik doe. Op zich is dat niet ver van mijn werk, en zou ik vrijdag kunnen gaan. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted August 22 Share Posted August 22 21 uren geleden, Veto zei: Gisteren bericht gekregen van Standaard Uitgeverij dat ze niet meer deelnemen aan het Stripfeest... Toch intriest. Het was al de enige stand met Nederlandstalige strips. Nu vallen zij ook weg. Brussel, hoofdstad van Vlaanderen en tweetalige stad... yeah right... Meer dan ooit tevoren wordt het een 100 % Franstalig festival. Spijtige zaak... Jammer. Wat zou daar de reden van zijn? Hadden steeds een paar leuke tekenaars maar denk niet dat ze veel verkocht los van de signeersessies. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 22 Share Posted August 22 Su was daar sowieso niet relevant. Langs de andere kant kondigt Dupuis nu wel een leuk feestje aan. Quote Link to comment
BobFish Posted August 23 Share Posted August 23 Bob Fish gaat sowieso eens gaan zien, want met de fiets ben ik er als de wind ! Weet iemand wanneer je best naar zoiets gaat ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Ambreville Posted August 23 Share Posted August 23 22 minutes ago, BobFish said: Bob Fish gaat sowieso eens gaan zien, want met de fiets ben ik er als de wind ! Weet iemand wanneer je best naar zoiets gaat ? Meestal is de zaterdag de interessantste dag. Tenzij je een dedi-jager bent loop je er binnen als er iets op het programma staat wat je interesseert. De jagers staan er al heel vroeg aan te schuiven om in hoogstens één rij opnieuw te kunnen aanschuiven. BobFish 1 Quote Link to comment
BobFish Posted August 23 Share Posted August 23 6 minuten geleden, Ambreville zei: dedi-jager Ik ben (nog) geen dedi-jager dus no stress Ik ga puur voor strips te ontdekken Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Ambreville Posted August 23 Share Posted August 23 2 minutes ago, BobFish said: Ik ben (nog) geen dedi-jager dus no stress Ik ga puur voor strips te ontdekken Ik heb ergens een reclame van Dupuis zien voorbij komen, dat ze een soort van circus organiseren. Het leek nog niet in het centraal programma te staan. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 23 Share Posted August 23 6 hours ago, BobFish said: Ik ben (nog) geen dedi-jager dus no stress Ik ga puur voor strips te ontdekken Deze past bij je top 10. Zondag om 17h. BobFish 1 Quote Link to comment
BobFish Posted August 24 Share Posted August 24 17 uren geleden, Ambreville zei: Deze past bij je top 10. Pure toeval ! Zijn er nog Repers die naar deze Comic Con à la Franco-Belge gaan ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
sjaakie Posted August 24 Share Posted August 24 Alle 3 de dagen aanwezig. BobFish 1 Quote Link to comment
Lestat Posted August 25 Share Posted August 25 Ik probeer vrijdag de passeren na het werk. BobFish 1 Quote Link to comment
stripoloog Posted August 29 Share Posted August 29 De site is ook niet op orde in de Nederlands\ Vlaamse versie.... terug in de site is opnieuw beginnen. Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in de Vlaamse gasten. BobFish 1 Quote Link to comment
SPeeDy Posted August 31 Share Posted August 31 Op 29/8/2024 om 20:18, stripoloog zei: De site is ook niet op orde in de Nederlands\ Vlaamse versie.... terug in de site is opnieuw beginnen. Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in de Vlaamse gasten. Quoi? BobFish 1 Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Ambreville Posted August 31 Share Posted August 31 On 8/29/2024 at 8:18 PM, stripoloog said: De site is ook niet op orde in de Nederlands\ Vlaamse versie.... terug in de site is opnieuw beginnen. Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in de Vlaamse gasten. Keskildiet? Quote Link to comment
Bremgio Posted September 1 Share Posted September 1 Op 23/8/2024 om 17:45, Ambreville zei: Deze past bij je top 10. Zondag om 17h. ik heb vraagje over de organisatie van de signeersessies: als je een grote auteur wil zien, die pas om 12.00u bij een stand signeert: moet je dan al om 6.30u aan de ingang staan? als je weet dat dit tot signeertickets pas om 11.30u verkocht worden? hoe pak je dit het beste aan? ik ben nog nooit naar dit stripfestival geweest. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 1 Share Posted September 1 45 minuten geleden, Bremgio zei: ik heb vraagje over de organisatie van de signeersessies: als je een grote auteur wil zien, die pas om 12.00u bij een stand signeert: moet je dan al om 6.30u aan de ingang staan? als je weet dat dit tot signeertickets pas om 11.30u verkocht worden? hoe pak je dit het beste aan? ik ben nog nooit naar dit stripfestival geweest. Inderdaad, voor grote namen staat men lang op voorhand aan te schuiven. Voor een auteur om 12u denk ik dat de meesten eerst zullen aanschuiven voor tekenaar die om 10u signeert om dan na het verkrijgen van die tekening bij die van 12u aan te schuiven Natuurlijk hangt dit af van wie de tekenaar is om 12u. Ik zie eigenlijk maar 1 echt grote naam nl Marini. En het gebeurt dat het voor hem daar op trekking gaat. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 1 Share Posted September 1 Hou ook de regels van de uitgevers in de mot. Ze verkopen tickets niet allemaal op dezelfde manier. Quote Link to comment
stripoloog Posted September 1 Share Posted September 1 Eens met bovenstaande... lijst bijgewerkt. Het is alles behalve een lange lijst en al helemaal niet met Nederlands\Vlaams werk. Quote Link to comment
flater Posted September 6 Share Posted September 6 Eerlijk gezegd snap ik niet waarom Standaard er niet staat. Voor wat de tekenaars betreft gaat men toch geen grote kosten hebben ? Die kwamen reeds om hun Franse albums te signeren ... En als men een grotere verkoop wil, dat men dan een dan een groot Nederlandstalig verkoopsucces zelf meebrengt en maak er dan wat reclame voor ... De voorgaande jaren kan je bezwaarlijk zeggen dat ze dat gedaan hebben ... Waar blijft trouwens hun eigen festival dat ze in Antwerpen wilden organiseren en dat Angoulême als groot voorbeeld had ? Ik zak trouwens straks eens af ... met de jongste om de woordenloze nieuwe Molang te laten signeren bij Dupuis ;). En de rest van het weekend gaan we ook wel langs. Inderdaad minder grote namen (behalve de reeds genoemde Marini) dan andere jaren ... Quote Link to comment
Ambreville Posted September 6 Share Posted September 6 Nederlandstalige kopers gaan ze echt heel beperkt naar daar trekken. Er zijn wel veel activiteiten met kindere en jonge gezinnen. Vooral rond Dupuis. Maar puur Frans. Op de SU-stand heb ik vorig jaar enkel de bekende dedi-jagers gezien. Niets van wat het doelpubliek van SU hoort te zijn. Dus ik kan ze geen ongelijk geven. Het blijft jammer. Zelf ga ik enkel straks Munuera even zien bij BDweb en blijf ik er weg. Er staan deze maand enorm veel tekenaars op het programma met o.a. Prugne, Cossi, Adam en Griffo en co, volgende week Ronse en voor Breda heb ik al een stapel gereserveerd bij Silvester. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 6 Share Posted September 6 Voor het eerst blijf ik thuis op de vrijdag. Morgen eens kijken maar veel namen zijn er niet aanwezig waarvoor ik wil aanschuiven. Maar hoeft ook niet want wat sparen voor NYCC. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 6 Share Posted September 6 5 hours ago, shakeitupguy said: Voor het eerst blijf ik thuis op de vrijdag. Morgen eens kijken maar veel namen zijn er niet aanwezig waarvoor ik wil aanschuiven. Maar hoeft ook niet want wat sparen voor NYCC. Prugne volgende week? Quote Link to comment
stripoloog Posted September 8 Share Posted September 8 Het is wel duidelijk. Iedere cent subsidie die er door de Vlaamse overheid wordt ingestoken gaat naar Brusselse stripwinkels die géén Vlaams\nederlandse boeken aanbieden. Als de Vlaamse overheid dat blijft doen worden ze óók de komende jaren uitgelachen. Dat er niet alles ligt begrijp ik maar een redelijk assortiment om een compenserende aanschaf te doen moet mogelijk zijn. En dan uiteraard niet met de regel ' de aanschaf moet van dezelfde auteur zijn'. Het zal het dan ook overbodig maken om zonder ticket een poging te wagen. Dubbele winst. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 8 Share Posted September 8 4 uren geleden, stripoloog zei: Het is wel duidelijk. Iedere cent subsidie die er door de Vlaamse overheid wordt ingestoken gaat naar Brusselse stripwinkels die géén Vlaams\nederlandse boeken aanbieden. Als de Vlaamse overheid dat blijft doen worden ze óók de komende jaren uitgelachen. Dat er niet alles ligt begrijp ik maar een redelijk assortiment om een compenserende aanschaf te doen moet mogelijk zijn. En dan uiteraard niet met de regel ' de aanschaf moet van dezelfde auteur zijn'. Het zal het dan ook overbodig maken om zonder ticket een poging te wagen. Dubbele winst. Op de locatie van het stripfeest is er de stripwinkel Slumberland. Die hebben nochtans een kleine selectie van Nederlandstalige strips met titels van auteurs die kwamen signeren. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 9 Share Posted September 9 13 hours ago, stripoloog said: Het is wel duidelijk. Iedere cent subsidie die er door de Vlaamse overheid wordt ingestoken gaat naar Brusselse stripwinkels die géén Vlaams\nederlandse boeken aanbieden. Als de Vlaamse overheid dat blijft doen worden ze óók de komende jaren uitgelachen. Dat er niet alles ligt begrijp ik maar een redelijk assortiment om een compenserende aanschaf te doen moet mogelijk zijn. En dan uiteraard niet met de regel ' de aanschaf moet van dezelfde auteur zijn'. Het zal het dan ook overbodig maken om zonder ticket een poging te wagen. Dubbele winst. Vlaanderen steek hier geen cent in. Wel de Franstalige gemeenschappen, dus dan mag je niet komen klagen. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 9 Share Posted September 9 1 uur geleden, Ambreville zei: Vlaanderen steek hier geen cent in. Wel de Franstalige gemeenschappen, dus dan mag je niet komen klagen. De Vlaamse Gemeenschap subsidieert wel Bruzz maar dat is natuurlijk meer een mediakanaal. Quote Link to comment
sjaakie Posted September 9 Share Posted September 9 Wat mij ook opviel is dat er behalve Aimee geen enkele Nederlandstalige tekenaar die wel op de beurs was vernoemd stond op de site. (Jeroen Jansen, Pieter de Poortere, Stephan Louwes, Johan van de Velde) Quote Link to comment
Flow_ Posted September 9 Share Posted September 9 Veel tekenaars maakten de opmerking dat er ook een Nederlandstalige versie van het album bestaat..als je dan repliceert dat ze die niet verkopen op de standen, vallen ze zelf uit de lucht (en vinden ze het zelf ook wel jammer in een land waar vnl Vlaams en Frans gesproken wordt). Maar als de Vlaamse uitgeverijen uitblijven.. soit, het blijft ieder jaar hetzelfde liedje en het wordt er niet beter op, integendeel. Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted September 9 Share Posted September 9 23 uren geleden, shakeitupguy zei: Op de locatie van het stripfeest is er de stripwinkel Slumberland. Die hebben nochtans een kleine selectie van Nederlandstalige strips met titels van auteurs die kwamen signeren. Dan zal je wel geen signeerticket gekregen hebben vermoed ik. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 10 Share Posted September 10 10 uren geleden, nonkel Fillemon zei: Dan zal je wel geen signeerticket gekregen hebben vermoed ik. Jahoor, enkel voor tekenaars (bv Deville, Jeroen Janssens) die daar natuurlijk kwamen signeren. Bij Dargaud krijg je ook geen tickets voor Dupuis. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted Friday at 09:01 AM Share Posted Friday at 09:01 AM On 9/10/2024 at 8:38 AM, shakeitupguy said: die daar natuurlijk kwamen signeren. blijf de uitdrukking grappig vinden. Ik bedoel als iemand een boek signeert, dan zet (zeg, thomas olde heuvelt) een handtekening en wellicht een persoonlijke boodschap. Maar geen schets Dus eigenlijk is het een schets-ticket Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Recommended Posts