Jump to content

Albumlijsten achterin of achterop een stripboek.

Recommended Posts

Iedereen kent vast nog de albumlijsten achterin of achterop stripboeken!

Ik gebruikte die soms om aan te duiden welke stripboeken ik nog wilde kopen of lezen. Zoals je kunt zien, hanteerde ik blijkbaar verschillende methodes : aankruisen of omcirkelen wat ik nog wilde hebben of lezen of doorstrepen wat ik al had. Ook bij sommige oude Suske en Wiske-albums heb ik dat blijkbaar gedaan.

Deden jullie dat ook wel eens? Of was je er toen al van bewust dat schrijven in of op je stripboek de waarde zou verminderen?

Groet.

dupuis 1.jpg

dupuis 2.jpg

dupuis 3.jpg

dupuis 4.jpg

Ik heb dat helaas ook een tijdje gedaan, gelukkig maar op een 10-tal albums.

Zo te zien had ik blijkbaar verschillende manieren om de strips die ik al had aan te duiden.

Omcirkelen: 

Screenshot_20240828_214329_Gallery.thumb.jpg.6942f68c8cb6babdccad07f24bafa8c5.jpg

Doorstrepen: van links naar rechts, rechts naar links of een combinatie van beide.

Screenshot_20240828_213916_Gallery.thumb.jpg.436f144fb93042c7e4e29245bb66813f.jpg

Screenshot_20240828_214114_Gallery.thumb.jpg.1e904948fad6e066169b46ab015ed716.jpg

Het nummer inkleuren: 

Screenshot_20240828_214807_Gallery.thumb.jpg.9f096636e979e4e6bf6eb2b6ffcc61a5.jpg

Screenshot_20240828_214353_Gallery.thumb.jpg.f3dd092428d6d94c55afdfab7a41fe6e.jpg

Ik pleit schuldig, ik heb verschillende reeksen waarbij op de achterkant van een album onderlijnde welke albums ik had. Er ligt hier overigens ook een Suske&Wiske waarin ik in koeien van letters mijn naam schreef. Later hanteerde ik dan een kleiner font, maar mijn hanenpoten staan in veel van de albums die ik als kind kocht. :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Ik had een ringband map A4 met een hoop vellen en tabbladen

Daar stonden van een aantal reeksen alle boeken in en dan een kolom met: Heb ik.

op boeken noteren heb ik nooi gedaan

Helaas wel mijn naam in een aantal boeken geschreven.

In ieder geval duidelijkheid wiens boek het was(mijn broer verzamelde ook)

Bedankt voor de reacties!

Na de eerste 2 berichten voelde ik me al bijna slecht! (grapje ;))

Dus toch nog mensen die dat ook deden.

Ik heb ook een paar catalogi van Dupuis, die je vroeger kon aanvragen via de post, maar daarin heb ik vreemd genoeg niets aangekruist.

dupuis 1.jpg

dupuis 2.jpg