Jump to content

Op zoek naar onbekend stripboek uit mijn jeugd

Recommended Posts

Eind jaren 70 of uiterlijk begin jaren 80 heb ik een keer in een bibliotheek een stripboek gelezen en weet de titel niet meer.

Ik weet alleen dat er een zwaar gebouwde bokser in voorkwam en een tengere jongen die een propeller petje op had. 

Kan iemand mij vertellen om welk stripboek het hier gaat ?

9 uren geleden, RobbieD zei:

Eind jaren 70 of uiterlijk begin jaren 80 heb ik een keer in een bibliotheek een stripboek gelezen en weet de titel niet meer.

Ik weet alleen dat er een zwaar gebouwde bokser in voorkwam en een tengere jongen die een propeller petje op had. 

Kan iemand mij vertellen om welk stripboek het hier gaat ?

Was het een humoristische strip met kinderen?

Omnia mutantur nihil interit

Ik dacht eerst aan Globul van Tibet, die verscheen in het weekblad Kuifje. Eén Franstalig album in 1979, en later nog een paar albums. Globul, een tengere jongen met een propellerhoed, en soms een jongeman als tegenspeler. Maar geen zwaar gebouwde bokser. Het zal het dus wel niet zijn.

5603211.jpg.6241ae2fe483623d786986548864b031.jpg

tibet_tintin195623.thumb.jpg.abba33bbfb6acfb24dc82176cd35fef3.jpg

21 hours ago, sporoi said:

Ik dacht eerst aan Globul van Tibet, die verscheen in het weekblad Kuifje. Eén Franstalig album in 1979, en later nog een paar albums. Globul, een tengere jongen met een propellerhoed, en soms een jongeman als tegenspeler. Maar geen zwaar gebouwde bokser. Het zal het dus wel niet zijn.

5603211.jpg.6241ae2fe483623d786986548864b031.jpg

tibet_tintin195623.thumb.jpg.abba33bbfb6acfb24dc82176cd35fef3.jpg

klopt, deze is het ook niet