cinco Posted September 7 Share Posted September 7 Quote We krijgen niet meer alle strips gelezen, laat staan dat we er een selectie grondig van kunnen bespreken. Daarbij kwam een onevenwicht tot stand waarbij hele genres of zelfs hele uitgeverijen genegeerd raakten, wat nooit de opzet is voor een zo veelzijdig mogelijk bedoelde website. Ze starten met een nieuwe rubriek waarbij ze telkens strip en auteur(s) selecteren om er vervolgens dieper op in te gaan. Hier is de link naar hun officiële communicatie betreffende deze beslissing: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/de-kijker-vervangt-besprekingen BobFish 1 Quote Link to comment
Veto Posted September 7 Share Posted September 7 Jammer. Ik las toch heel vaak hun besprekingen. De eerste rubriek 'in de kijker' kwam heel druk over en ietwat geforceerde manier om oude recensie weer op te rakelen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
lordofindifference Posted September 7 Share Posted September 7 1 uur terug, Veto zei: Jammer. Ik las toch heel vaak hun besprekingen. De eerste rubriek 'in de kijker' kwam heel druk over en ietwat geforceerde manier om oude recensie weer op te rakelen. ik vind het concept anders best wel geslaagd en de links naar gerelateerde content interessant en handig... wel spijtig dat we de besprekingen gaan missen, gelukkig hebben we jou nog Veto Veto 1 Quote Link to comment
sanderg Posted September 7 Share Posted September 7 Ik vind t ook jammer maar ik kan de beweegredenen wel volgen... gelukkig hebben we de besprekingen van Veto nog Veto 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Peter Motte Posted September 7 Share Posted September 7 Deze zin trekt mijn aandacht: "De discussies daarover zijn interne keuken," Wie was de dader? Een nieuw raadsel voor Harry Dickson! Of misschien is het zelfs een X-file... BobFish 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted September 8 Share Posted September 8 Volgens mij hebben ze ondervonden dat de recensies veel minder worden gelezen sinds ze de website hebben gewijzigd. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
bouncer Posted September 8 Share Posted September 8 7 minuten geleden, Peter Motte zei: Volgens mij hebben ze ondervonden dat de recensies veel minder worden gelezen sinds ze de website hebben gewijzigd. Denk ik niet, de site wordt gerund door vrijwilligers, idem de recensies, op een gegeven moment neemt de bereidheid tot schrijven af, gedeeld door het aantal vrijwilligers, zal het vermoedelijk steeds lastiger worden om tegen de "deadline" voldoende recensies te plaatsen om nog een interessant aanbod te leveren. Kan me ook voorstellen, dat het verdelen van de ( recensie ?) exemplaren ook iedere keer het probleem oplevert dat de " recensenten " gaan voor de meest gewilde boeken, terwijl Stripspeciaalzaak natuurlijk een breed aanbod wil leveren. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 8 Share Posted September 8 Of de vrijwilligers vrijwilligen liever op TikTok. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Gilles Posted September 8 Share Posted September 8 1 uur terug, bouncer zei: Kan me ook voorstellen, dat het verdelen van de ( recensie ?) exemplaren ook iedere keer het probleem oplevert dat de " recensenten " gaan voor de meest gewilde boeken, terwijl Stripspeciaalzaak natuurlijk een breed aanbod wil leveren. Ik denk niet dat er veel recensie-exemplaren waren. Quote Link to comment
bouncer Posted September 8 Share Posted September 8 20 minuten geleden, Gilles zei: Ik denk niet dat er veel recensie-exemplaren waren. Uit ervaring weet ik dat bepaalde uitgeverijen een lijst hebben van te versturen exemplaren naar de vaste adressen zover bekend, hoeveel uitgeverijen dit bij iedere uitgave doen is mij ook niet bekend. Quote Link to comment
lukoste Posted September 8 Share Posted September 8 2 hours ago, Peter Motte said: Volgens mij hebben ze ondervonden dat de recensies veel minder worden gelezen sinds ze de website hebben gewijzigd. De recensies waren nog de enige reden dat ik de website bezocht. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 8 Share Posted September 8 Ik denk niet dat er buiten schoolmeesters veel mensen in hun reviews geinteresseerd waren. Negatief werden ze nooit, wat een criticus mag zijn. Een reviewer slaagde er zelfs in om de Belgische politiek constant in zijn reviews binnen te trekken. De nieuwe formule lijkt me frisser, en vooral veel completer. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 8 Share Posted September 8 Een criticus die nooit een boek durft aanvallen, kan volgens mij zijn geloofwaardig niet behouden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
bouncer Posted September 8 Share Posted September 8 Het is natuurlijk ook een overkoepelende organisatie van een groot aantal stripspeciaalzaken, dus lijkt het me logisch dat er niet al te kritische noten worden gekraakt, afgezien van wat eventuele kanttekeningen. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 9 Share Posted September 9 18 hours ago, Gilles said: Ik denk niet dat er veel recensie-exemplaren waren. Dat zijn pdf-bestanden. Quote Link to comment
Yncke Posted September 9 Share Posted September 9 Ik beken dat met de nieuwe site en de shift naar Facebook de SSZ onder mijn radar verdwenen is, maar in al die jaren hebben de recensies mij veel mooie aanraders aangebracht. Ik heb de positieve insteek altijd geapprecieerd; zelfs voor een strip die niet mijn ding was, kon ik begrijpen waarom 't voor een ander dat misschien wel was. Dus aan alle recensenten die mij naar onontdekt leesplezier geleid hebben al die jaren: wreed bedankt! bouncer, lukoste and sanderg 2 1 Quote yncke.be Link to comment
Peter Motte Posted September 9 Share Posted September 9 3 uren geleden, Ambreville zei: Dat zijn pdf-bestanden. Werkelijk? Maar da's toch een heel andere leeservaring? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sanderg Posted September 9 Share Posted September 9 18 uren geleden, Ambreville zei: Ik denk niet dat er buiten schoolmeesters veel mensen in hun reviews geinteresseerd waren. Negatief werden ze nooit, wat een criticus mag zijn. Een reviewer slaagde er zelfs in om de Belgische politiek constant in zijn reviews binnen te trekken. De nieuwe formule lijkt me frisser, en vooral veel completer. Ik ben geen schoolmeester (ter info, ik ben fiscalist) maar was altijd erg geinteresseerd En wat betreft de negativiteit: https://www.stripspeciaalzaak.be/besprekingen/gekortwiekt Deze recensie acht ik toch vrij negatief... Lestat 1 Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
BobFish Posted September 9 Share Posted September 9 Ik vond vooral hun toplijstjes leuk Ambreville and darthfrysk 2 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cinco Posted September 16 Author Share Posted September 16 Wat vindt men hier van die nieuwe 'in de kijker'-formule? Bij het item over Lord of the Flies van Aimée de Jongh krijg je dan aansluitend een opsomming van al haar ander werk inclusief fragmenten uit vroegere besprekingen gevolgd door een opsomming van allemaal andere romanbewerkingen in het stripmedium met ook weer fragmenten uit vroegere besprekingen. https://www.stripspeciaalzaak.be/de-kijker/lord-flies-en-romanbewerkingen Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 16 Share Posted September 16 Mij lijkt het alsof ze meer werk zullen krijgen i.p.v. minder, terwijl dat nochtans de bedoeling was. Momenteel lijken ze misschien tijd te winnen, omdat die oudere besprekingen er al zijn. Maar wat gebeurt er als die historische teksten uitgeput zijn? Zullen ze dan weer besprekingen beginnen te publiceren? lukoste and bammar 1 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Michie Posted September 16 Share Posted September 16 Op 8/9/2024 om 17:37, Peter Motte zei: Een criticus die nooit een boek durft aanvallen, kan volgens mij zijn geloofwaardig niet behouden. Doet mij een beetje denken aan Chris stuckman de film reviewer op youtube. Sinds hij zelf een film aan het maken is zijn zijn reviews eigenlijk niets meer waard. Altijd positief of als een film echt slecht is dan plaatst hij geen recensie erover. Kanaal heeft geen enkel bestaansrecht meer daardoor Quote Link to comment
cinco Posted Monday at 03:28 PM Author Share Posted Monday at 03:28 PM Als ze geen traditionele besprekingen meer doen, kunnen ze best de homepage herschikken, want als je een rubriek met nieuwste besprekingen hebt die van meer dan een maand geleden dateren, dan wekt dat voor een toevallige bezoeker de indruk dat de website niet meer actief is. Quote Link to comment
mojo Posted Monday at 08:18 PM Share Posted Monday at 08:18 PM Eigenlijk zouden ze die sectie moeten vervangen door de in de kijker rubriek. Dat highlight op de homepage dan die net verschenen strip. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted Thursday at 01:03 PM Author Share Posted Thursday at 01:03 PM Ze hebben het aangepast. mojo 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted Thursday at 01:33 PM Share Posted Thursday at 01:33 PM tsja... heb het zelf ook een hele tijd gedaan (voor mijn eigen website Comicsforsinners, danwel Brokenfrontier) maar het kost gewoon idd veel vrije tijd. En op een gegeven moment moet je keuzes maken. Peter Motte 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Motte Posted Thursday at 03:32 PM Share Posted Thursday at 03:32 PM En daar komt nog bij dat er bovendien de kans is dat allerlei supergrote multinationals je de kaas van het brood eten. Hoe stom het ook klinkt. Met die computertoepassingen zijn ze erin geslaagd om allerlei kruimels in te pikken en daar grof geld mee te verdienen. Door dat besef is de lol er ook gauw af. Het is niet meer iets dat je doet voor gelijkgezinden en vrienden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts