Ga naar inhoud

De Officiële 'ongelezen Stapel'-Thread


Recommended Posts

Ik bezoek mijn stripspeciaalzaak één keer per maand. Dat resulteert in een stapel strips die ik moet verwerken voor het volgende bezoek. Mijn stapel te lezen strips (gemiddeld 8 à 10 exemplaren per maand met uitschieters naar boven en beneden) wordt dus maandelijks ververst. Toch zijn er af en toe albums die langer blijven liggen. Zo liggen de laatste twee Capricornussen (Capricorni?) al sinds maart op de 'te lezen'-stapel tot ik er eens invlieg om de hele reeks te herlezen.

Hoe groot is jullie voorraad ongelezen materiaal? Hoe lang blijven ongelezen strips ongelezen? Heb je uitschieters, albums die je al jaren ongelezen liggen hebt? Schrijf het hier neer.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ai, een pijnlijk topic :e002:

 

Mijn achterstand bedraagt toch al snel 30 strips. Vooral vervolgen waarvan ik eerst de vorige delen wil lezen om volledig mee te zijn blijven nogal eens liggen. Laatst heb ik een inhaalbeweging gedaan van Druïden. Ik had deel 1-4 al gelezen en de delen 5-7 waren al gekocht maar nog altijd niet gelezen. Nu dus wel :e005:

Een andere achterstandreeks is Prometheus.

 

Hoeft het gezegd dat ik een fan ben van afgeronde verhalen of korte cycli? :e007:

Link naar reactie

Bij mij is het ondertussen een redelijk pijnlijke hoeveelheid geworden. In oktober 2013 gaan verhuizen toen nog wat gekocht via ssz en veilingen en dat is in dozen blijven staan. In tussentijd ook lustig verder blijven kopen en ook de bibliotheek ontdekt, waardoor de aankopen nog langer moeten wachten dan de exemplaren van de bib.

 

Ik hoop zéér binnenkort de dozen te kunnen uitpakken. Ik schat de te lezen stapel tussen de 50-75 exemplaren momenteel.

Link naar reactie

Met nieuwe albums ben ik goed mee. Moet ook wel in mijn geval. Maar jaarlijks blijf ik wel nieuwe reeksen kopen, 't is te zeggen  oudere reeksen die ik nu eindelijk begin te verzamelen omdat ik ze om diverse redenen vroeger niet kon kopen of omdat ik er ineens interesse voor kreeg. Ik begin ze doorgaans pas te lezen als ik ze compleet heb. Ik ben voldoende geïnformeerd om me voor miskopen te behoeden. Neem daar nog niet-vertaalde albums in het Frans en Engels bij, striptijdschriften en stripinformatiebladen in het Nederlands en Frans, Franstalige boeken/biografieën en ik kom aan een uitpuilende kast achterstand. Het zullen er enkel honderden zijn. En een 2000-3000-tal blaadjes.

Het lijkt veel, maar ik heb er de uitgebreide smaak, de ruimte en het geld voor. Nu alleen nog de tijd. En ik koop werkelijk geen strips om ze enkel maar te hebben. Ze zullen gelezen worden!

Link naar reactie

Officieel liggen er 6 strips op mijn 'ongelezen-stapel', die in feite meer een 'net gekocht-stapel' is. Met helemaal bovenaan: Blast 4.

 

Maar in mijn kasten staat ook nog wel wat ongelezen materiaal, meestal reeksen waarvan ik ooit het begin las en nu wacht tot ik de reeks compleet heb om ze dan in één ruk te kunnen lezen: 20th Century Boys, FullMetal Alchemist, Locke and Key (ja, ik wacht geduldig op de TPB van deel 6...) bijvoorbeeld. Maar ook The Hive, Een nacht in Rome 1 (indertijd fragmentarisch gevolgd in Metro) en de laatste 2 delen van Magasin General (in afwachting van het slotalbum, dat naar mijn gevoel lang op zich laat wachten) las ik nog niet.

Link naar reactie

De strip die bij mij al het langst bij de "te lezen" hoop ligt moet denk ik "5 is het perfecte getal " van igor zijn. Volgens catawiki is dat een strip uit 2003. Da's lang. Soms krijg ik toch het gevoel dat de voorbije 10 jaar zo ineens, ongemerkt, voorbijgegaan zijn... :e001:

Link naar reactie

Ik heb ook nog wel wat ongelezen werk. Dat varieert van one shots, Habibi, series die ik net als Roque Ja even on hold zet, Magasin General idd maar ook bijvoorbeeld 8 bundels Onthoofde Arenden. Daar wil ik gewoon eens goed de tijd voor nemen.

Ik vind het zelf allemaal nog wel overzichtelijk B)

Link naar reactie

Ik lees meestal alles meteen - ook al zou een herlezing van 'trage' reeksen me helpen om beter te kunnen volgen... De (ijdele?) hoop is om de reeks dan later - in een kalmere aankoopperiode - wel helemaal te kunnen herlezen...

 

Ik had ooit een 'regel': geen nieuwe strips kopen voor de vorige aankopen zijn gelezen - die omzeil ik zo wel een beetje vind ik zelf...

 

Enige ongelezen strips momenteel:

  • De verzamelde Calvin & Hobbes (lees ik sporadisch in, maar is eigenlijk een kl**eformaat)
  • De verzamelde Cowboy Henk (idem)
  • Building Stories: daarvoor moet ik echt eens gaan zitten

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

ik denk dat ik ergens rond de 150 ongelezen strips heb liggen. en daar zijn er bij die daar al jaren liggen. 

In diezelfde kamer liggen ook nog een 40 tal boeken die ik nog moet lezen.

en hier bij de tv staan nog een jaargang of 20 aan tv reeksen die ik nog moet bekijken.

 

te veel kopen, graag reeksen compleet houden, te weinig tijd, en te vaak op het internet :-)

Link naar reactie

Een van mijn vaste gewoontes is om ELKE dag minstens één strip te lezen.  Meestal zijn dat er meer.  Dankzij dit tempo heb ik nauwelijks of nooit een leesachterstand.  Meer nog, ik maak vaak tijd om eens een volledige reeks integraal opnieuw te lezen.  Vorige week heb ik alle 'Largo Winch'-albums nogmaals verorberd en opnieuw met volle teugen genoten. En begin deze week ben ik begonnen met het herlezen van alle 'Schorpioen'-strips.  Het zijn momenteel examens voor mijn leerlingen, dus heb ik meer tijd dan gewoonlijk...  Jaja, NOG meer vrije tijd dan leerkrachten sowieso al hebben.  (Ik zal het zelf maar zeggen, anders mag ik dat toch onmiddellijk horen in een van de komende reply's). :e012:

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Een van mijn vaste gewoontes is om ELKE dag minstens één strip te lezen.  Meestal zijn dat er meer.  Dankzij dit tempo heb ik nauwelijks of nooit een leesachterstand.  Meer nog, ik maak vaak tijd om eens een volledige reeks integraal opnieuw te lezen.  Vorige week heb ik alle 'Largo Winch'-albums nogmaals verorberd en opnieuw met volle teugen genoten. En begin deze week ben ik begonnen met het herlezen van alle 'Schorpioen'-strips.  Het zijn momenteel examens voor mijn leerlingen, dus heb ik meer tijd dan gewoonlijk...  Jaja, NOG meer vrije tijd dan leerkrachten sowieso al hebben.  (Ik zal het zelf maar zeggen, anders mag ik dat toch onmiddellijk horen in een van de komende reply's). :e012:

 

Hmmm.... die job in het onderwijs wordt met de dag aantrekkelijker... :)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik denk dat ik ergens rond de 150 ongelezen strips heb liggen. en daar zijn er bij die daar al jaren liggen. 

In diezelfde kamer liggen ook nog een 40 tal boeken die ik nog moet lezen.

en hier bij de tv staan nog een jaargang of 20 aan tv reeksen die ik nog moet bekijken.

 

te veel kopen, graag reeksen compleet houden, te weinig tijd, en te vaak op het internet :-)

 

 

Zoals Peter hier ook te veel kopen, graag reeksen compleet houden, te weinig tijd, en te vaak op het internet...

Heb ondertussen honderden ongelezen strips.... (die ik zeker ooit wil gelezen krijgen)

 

 

pfioew, ik ben gelukkig niet de enige.

 

 

Bij mij is het ondertussen een redelijk pijnlijke hoeveelheid geworden. In oktober 2013 gaan verhuizen toen nog wat gekocht via ssz en veilingen en dat is in dozen blijven staan. In tussentijd ook lustig verder blijven kopen

 

voor mij ook de hoofdreden. Alles staat in dozen op de zolder, waar we op dit moment ook slapen en eten wegens verbouwingen

Link naar reactie

Strips herlezen is een nog grotere luxe. Als kind en als student herlas ik vaak de reeksen die ik nog steeds hoog acht, maar toen had ik het geld of de kennis nog niet om me aan andere reeksen te wagen. Ik zou zo graag nog eens Thorgal of Storm van vooraf aan herlezen.

Link naar reactie

Mijn achterstand is vergelijkbaar met die van Peter en Koen: groot en groeiende  :e008:

 

Strips herlezen is een nog grotere luxe. Als kind en als student herlas ik vaak de reeksen die ik nog steeds hoog acht, maar toen had ik het geld of de kennis nog niet om me aan andere reeksen te wagen. Ik zou zo graag nog eens Thorgal of Storm van vooraf aan herlezen.

 

Ik heb pas geleden de Storm's van mijn broer nog eens herlezen. De oude verhalen waren niet al te best maar de meeste Pandarve verhalen lezen nog steeds lekker weg (het laatste verhaal dat door lawrence getekend was vond ik dan weer niet zo sterk , daar moest ik me echt door worstelen).

Link naar reactie

Strips herlezen is een nog grotere luxe. Als kind en als student herlas ik vaak de reeksen die ik nog steeds hoog acht, maar toen had ik het geld of de kennis nog niet om me aan andere reeksen te wagen. Ik zou zo graag nog eens Thorgal of Storm van vooraf aan herlezen.

Gewoon een tijdje stoppen met kopen van nieuw werk.

Heb ik ook gedaan en het bevalt me prima. Scheelt nog geld ook.

Ik heb net de gehele verzamelde "Spirit" herlezen en ben nu begonnen met het herlezen van Cerebus. Heerlijk. En als ik er aan denk wat er nog allemaal in de kast staat om herlezen te worden kan ik me al verheuge en heb ik helemaal geen behoefte aan nieuw werk.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Gewoon een tijdje stoppen met kopen van nieuw werk.

Heb ik ook gedaan en het bevalt me prima. Scheelt nog geld ook.

Ik heb net de gehele verzamelde "Spirit" herlezen en ben nu begonnen met het herlezen van Cerebus. Heerlijk. En als ik er aan denk wat er nog allemaal in de kast staat om herlezen te worden kan ik me al verheuge en heb ik helemaal geen behoefte aan nieuw werk.

 

ja, doe ik soms ook, maar ik denk dat dat voor kontiki, met de ssz, een heel stuk moeilijker - zoniet onmogelijk - is.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ja, doe ik soms ook, maar ik denk dat dat voor kontiki, met de ssz, een heel stuk moeilijker - zoniet onmogelijk - is.

 

dat hij dan die medewerkers van hem maar eens onder hun voeten geeft. Doorwerken, luie slaven, doorwerken. Shlack, de zweep er op.

Link naar reactie

Ik hou mijn strips bij op stripinfo.be en het is telkens weer slikken als ik het aantal ongelezen strips zie. Teveel om op te noemen, maar alles wat nu ongelezen is wil ik nog steeds heel graag lezen. Maar ja de tijd ontbreekt er nogal eens aan. Soms is zelfs één per dag lastig, andere dagen lees ik er 6 achter elkaar.

Link naar reactie

Een van mijn vaste gewoontes is om ELKE dag minstens één strip te lezen.  Meestal zijn dat er meer.  Dankzij dit tempo heb ik nauwelijks of nooit een leesachterstand.  Meer nog, ik maak vaak tijd om eens een volledige reeks integraal opnieuw te lezen.  Vorige week heb ik alle 'Largo Winch'-albums nogmaals verorberd en opnieuw met volle teugen genoten. En begin deze week ben ik begonnen met het herlezen van alle 'Schorpioen'-strips.  Het zijn momenteel examens voor mijn leerlingen, dus heb ik meer tijd dan gewoonlijk...  Jaja, NOG meer vrije tijd dan leerkrachten sowieso al hebben.  (Ik zal het zelf maar zeggen, anders mag ik dat toch onmiddellijk horen in een van de komende reply's). :e012:

 

Een van mijn vaste gewoontes is om ELKE dag minstens één strip te lezen.  Meestal zijn dat er meer.  Dankzij dit tempo heb ik nauwelijks of nooit een leesachterstand.  Meer nog, ik maak vaak tijd om eens een volledige reeks integraal opnieuw te lezen.  Vorige week heb ik alle 'Largo Winch'-albums nogmaals verorberd en opnieuw met volle teugen genoten. En begin deze week ben ik begonnen met het herlezen van alle 'Schorpioen'-strips.  Het zijn momenteel examens voor mijn leerlingen, dus heb ik meer tijd dan gewoonlijk...  Jaja, NOG meer vrije tijd dan leerkrachten sowieso al hebben.  (Ik zal het zelf maar zeggen, anders mag ik dat toch onmiddellijk horen in een van de komende reply's). :e012:

:e005:  :e005:  had het gedacht , maar zou het niet durven zeggen 

Link naar reactie

De laatste jaren koop ik voornamelijk Engelstalige comics. Daar zit al eens regelmatig een omnibus tussen zoals bijvoorbeeld The Death And Return of Superman en diverse Essentials van Marvel. Daar is redelijk veel leeswerk aan dus die blijven al eens langer liggen. De essentials die ik het langst ongelezen liggen heb, moet ik zo ongeveer bijna drie jaar in mijn bezit hebben. Verder liggen hier nog een aantal trades en losse issues te wachten om gelezen te worden. Vaak wacht ik ook tot ik reeksen volledig heb, Nightwing (vol. 1 en vol. 2) ben ik momenteel nog aan het verzamelen. Samen zijn dat ongeveer 160 losse comics waarvan ik er nog een tiental moet. Ik ga die reeks dan ook maar lezen als ik ieder nummer in de kast staan heb. 

FullMetal Alchemist moet ik ook nog eens verder lezen, daarvan heb ik de box een paar maanden geleden afgeschaft. 

 

Qua Europese strips koop ik al jaren veel minder. Een paar reeksen heb ik wel toegevoegd. Zo ben ik bijvoorbeeld Thorgal aan het aankopen voor een prijs, maar ik lees ze sowieso chronologisch dus lees ik niet verder vooraleer ik de gaten heb opgevuld. Ik heb nog een aantal losse strips liggen die ik ook eens moet lezen, voornamelijk gaat het dan om laatste delen van reeksen die ik al jaren aankoop. 

 

Momenteel sta ik er financieel iets minder goed voor waardoor ik mijn aankoopfrequentie (en vooral het aantal) op een laag pitje heb gezet. Daardoor kan mijn achterstand wel wat ingehaald worden... maar zoals velen hierboven al hebben gezegd: internet, romans (ben bezig met A Song of Ice and Fire) en andere bezigheden zorgen ervoor dat dit niet zo snel gaat.

Link naar reactie

Roodbaard integraal, met kopen dacht ik al waarom maar goed ze stonden in de kast... toen op mijn werk lag nog zo'n oude slappe kaft en begon erin te lezen. Twee bladzijden en drie zelfmoordpogingen verder bedacht ik me ineens dat ik altijd al bende heb gevonden. Dus ja dat is idd ongelezen stapel en blijft ook ongelezen. Van de week komt het oud papier weer langs en dan is het exit Roodbaard. 

Het is mooi uitgegeven maar voor mij dus een enorme miskoop.

 

LOL een reactie om sticky te maken en ons voor miskopen te behoeden.

Niet om Roodbaard af te katten hè, maar meer voor het motto: denkt na voordat gij koopt!

Link naar reactie

Ik koop strips enkel om te verzamelen.

Maar af en toe krijg ik zin om een strip te lezen, wanneer ik er eentje doorblader (ik hou ervan om strips in te kijken, te doorzoeken, plaatjes te kijken, enz.). Maar in principe blijven ze ongelezen. 

 

:e010:

 

Ik hun iedereen zijn pleziertje, maar dit vind ik heel... euh... bizar?

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...