Ga naar inhoud

De Officiële 'ongelezen Stapel'-Thread


Recommended Posts

Robbedoes en Kwabbernoot (30 - 44)

Largo Winch (5 - 18)

Okko (Cyclus 2, 3)

Folies Bergère

Amoras 3

Antares 5

Universal war 

De hel van het oostfront

Ekhö

Rork (Integrale 1 en 2)

Zoo (1-2-3)

 

Hmmm, bij het opsommen van dit lijstje bemerk ik dat ik beter ook effe wacht met nieuwe strips te kopen! 

Antares, Amoras en Universal war wacht ik bewust met het lezen, vanwege de gekende reden dat ik eerst de vorige strips opnieuw wil lezen om terug mee te zijn.

Link naar reactie

:e010:

 

Ik hun iedereen zijn pleziertje, maar dit vind ik heel... euh... bizar?

 

Tja, in een ver verleden was er nog een SSZ in mijn woonplaats. Deze haalde een groot deel van zijn omzet uit één klant die maandelijks tegen de 60 strips kocht - 2 maal. Want zoals hij dat noemde, hij had een leesexemplaar én een verzamelexemplaar nodig.

Link naar reactie

Tja, in een ver verleden was er nog een SSZ in mijn woonplaats. Deze haalde een groot deel van zijn omzet uit één klant die maandelijks tegen de 60 strips kocht - 2 maal. Want zoals hij dat noemde, hij had een leesexemplaar én een verzamelexemplaar nodig.

 

Herkenbaar. Soms heb ik ook wel zin om dit te doen, maar het financiële plaatje zou een beetje te kostelijk worden. 

Link naar reactie

Ik koop strips enkel om te verzamelen.

Maar af en toe krijg ik zin om een strip te lezen, wanneer ik er eentje doorblader (ik hou ervan om strips in te kijken, te doorzoeken, plaatjes te kijken, enz.). Maar in principe blijven ze ongelezen. 

 

 

:e010:

 

Ik hun iedereen zijn pleziertje, maar dit vind ik heel... euh... bizar?

 

En toch vraag ik me af of hier niet meer mensen zitten die meer verzamelaar zijn dan lezer.

 

Voor mij zijn strips in de eerste plaats om te lezen. Aangezien er maar 4 - 10 per maand bijkomen heb ik geen achterstand. Ik merk wel dat de herlees snelheid de laatste tijd wat afneemt.

Link naar reactie

Ondanks mijn berg achterstand voel ik me tot geen van beide van je etiketjes behoren. Ik koop om te lezen en ik heb een uitgebreide smaak. Alle soorten beschermhoesjes gooi ik weg, ik koop weinig dubbels in verschillende uitvoeringen, laat staan eerste drukken of in perfecte condities als die niet nodig zijn.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik vind dat ook. Iedereen met een berg "te lezen" is ofwel een shopaholic ofwel eerder een verzamelaar.

 

of iedereen die in het verleden mooie reeksen is misgelopen door enkele jaren geen strips te kopen en die nu aan onbetaalbare tweedehandsprijzen te vinden.

Om die reden koopt die iedereen nu een aantal strips ook al weet die iedereen dat hij/zij nu even geen tijd heeft om veel te lezen vanwege bvb een verbouwing, maar dan daarna wel aan toekomt.

En misschien heeft die iedereen wel ergens strips een flink stuk goedkoper kunnen kopen en is de stapel daarom zo hoog gegroeid.

Of misschien is wel elke stripkoper een verzamelaar en zijn er veel gradaties in verzamelen. Sommigen verzamelen enkel om te verzamelen in perfecte staat, anderen verzamelen om te lezen en houden bij wat hen interesseert (in welke beschadiging of taal dan ook) om ooit te herlezen en verkopen wat hen niet interesseert.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik "ken" zelfs iemand die van elke nieuwe Vlaamse strip een verzamel-exemplaar en een beleggings-exemplaar koopt.  Geen van de 2 leest hij. 

 

ik ken mensen die in 1984 een cd gekocht hebben, nu al zeker tien jaar niet meer beluisterd hebben, maar niet verkopen.

 

ik ken mensen die modelauto's kopen om in de kast te zetten.

 

ik ken mensen die kleren kopen om ze ongedragen in de kast te hangen.

 

ik ken mensen die elk jaar naar landen op vakantie gaan met fantastische inwoners en prachtige natuur en cultuur om daar dan alleen maar van de bar naar het strand te gaan en terug naar de bar.

 

ik ken mensen die lange lappen tekst op fora verzamelen zonder ze daarna te herlezen ... eh ... :ph34r:

 

allez ja, kennen ... kennen ... ik heb er wel eens van gehoord ;)

 

ieder zijn/haar hobby hoor. Al kocht die verzamelaar er twintig. Ik vind dat niet vreemder of bijzonderderderder dan eender wiens leven.

Link naar reactie

of iedereen die in het verleden mooie reeksen is misgelopen door enkele jaren geen strips te kopen en die nu aan onbetaalbare tweedehandsprijzen te vinden.

Om die reden koopt die iedereen nu een aantal strips ook al weet die iedereen dat hij/zij nu even geen tijd heeft om veel te lezen vanwege bvb een verbouwing, maar dan daarna wel aan toekomt.

En misschien heeft die iedereen wel ergens strips een flink stuk goedkoper kunnen kopen en is de stapel daarom zo hoog gegroeid.

Of misschien is wel elke stripkoper een verzamelaar en zijn er veel gradaties in verzamelen. Sommigen verzamelen enkel om te verzamelen in perfecte staat, anderen verzamelen om te lezen en houden bij wat hen interesseert (in welke beschadiging of taal dan ook) om ooit te herlezen en verkopen wat hen niet interesseert.

 

Ik ben nog niet zo lang bezig met strips/comics. Dus probeer soms  sommige klassieke reeksen/klassiekers ineens volledig aan te kopen. Dit weekend mijn verhuisdozen uitgepakt. Het aantal te lezen ligt toch hoger dan ik initieel dacht maar bon volgende week een weekje vakantie ;D 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik "ken" zelfs iemand die van elke nieuwe Vlaamse strip een verzamel-exemplaar en een beleggings-exemplaar koopt.  Geen van de 2 leest hij. 

 

Idem... (veel van die dvd's en bluray's aangeschaft om te herbekijken maar het komt er niet van)

 

tja ;)

Link naar reactie

Ik vind dat ook. Iedereen met een berg "te lezen" is ofwel een shopaholic ofwel eerder een verzamelaar.

 

Zo scherp zou ik het niet willen stellen, er zit natuurlijk een behoorlijke overlapgebied tussen lezer en verzamelaar. Maar kopen om te hebben en niet te lezen (denk ook eens aan eerste drukken) valt wat mij betreft onder puur verzamelaar (of zoals Koen aangeeft belegging).

Link naar reactie
Gast Natte aap

hier ook hoor, ik zei gisteren tegen mijn vrouw, kom we zetten een bluray op. Zegt ze, nee, Frankrijk speelt vanavond. Tja, dan kijk ik een half uur mee en ga ik daarna wat verder werken hé. Blijven die dvd's (en strips) weer liggen :)

Link naar reactie

Ik vind dat ook. Iedereen met een berg "te lezen" is ofwel een shopaholic ofwel eerder een verzamelaar.

Ik heb er nog enkele honderden die ik nooit ga lezen, maar die ik heb omdat ik ze verzamel. Ondermeer de laatste 100 Sus en Wissen.

 

Ook zo'n 100 Jommekes die ik en vrac gekocht heb voor een prikje. Ook enkele dozen waar ik eigenlijk niet van weet wat erin zit. Maar ik ben wel gestopt met kopen van dingen die ik toch niet ga lezen. Hou het nu bij enkele reeksen.

 

De stapel DVD's groeit ondertussen ook aan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...