Waldorf Posted September 26 Share Posted September 26 Ik heb nooit veel tweedehands gekocht. Als kind deed ik dat wel vaker, maar tegenwoordig gebeurt het niet veel meer. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted September 26 Share Posted September 26 Minder van alles, maar ik heb dit jaar een koopstop ingelast omdat ik door de stapels niet meer heen kan. Soms wel sneu. BobFish 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
nonkel Fillemon Posted September 26 Share Posted September 26 Sommige strips vind je nu eenmaal enkel nog tweedehands. Het is niet door het duurdere leven dat ik meer tweedehands ga kopen. Quote Link to comment
Iznogoedh Posted September 26 Share Posted September 26 Ik koop sowieso meer strips de laatste jaren en niet alleen series die tegenwoordig nog verschijnen, dus is er logischerwijs veel tweedehands bij. Uit financiële overwegingen koop ik trouwens van bijna elke strip die ik wil hebben de goedkoopste die beschikbaar is, wat tot veel tweedehands aankopen leidt. Quote Link to comment
Werner Posted September 26 Share Posted September 26 Al wat ik tweedehands wou heb ik grosso modo. Ik koop vooral nieuwe strips om de series compleet te houden. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
AHMO Posted September 26 Share Posted September 26 Ik koop soms 2e hands boeken en dat is dan meer voor mijn Sjors en Sjimmie verzameling Voor de rest koop ik haast niets meer tweedehands. Maar ik wil de serie Will Eisner's The Spirit Archives gaan kopen. Maar de eerste delen zijn niet meer nieuw te koop en dus die zal ik dan wel tweedehands kopen (Marvel X-men) Comics ben ik geheel gestopt omdat dat helemaal werd uitgemolken Graphic Novels koop ik alleen maar als ik er goede recensies over lees en dan wel in combinatie met de top tien lijsten van andere Reepers Dus ik koop veel nieuw Ik zit tegenwoordig veel meer op internet strips te lezen en de laatste tijd meer in de cartoons over de Amerikaanse verkiezing Quote Link to comment
sanderg Posted September 26 Share Posted September 26 Ik koop soms tweedehands strips gewoonweg omdat ze nieuw niet meer te krijgen zijn (niet meer herdrukt). Laatst bijna alle delen van "De duistere steden" (Schuiten en Peeters) tweedehands gekocht. Verbaasde me een beetje dat verschillende delen (bijvoorbeeld Brüsel en De onzichtbare grens deel 1 (deel 2 is vreemd genoeg nog wel overal te vinden) gewoonweg niet meer te krijgen zijn, behalve dan tweedehands.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cartoonesk Posted September 30 Share Posted September 30 In mijn jeugd had ik al snel een kast vol strips! Achteraf gezien vraag ik me nu af hoe dat zo gekomen is want we waren thuis niet rijk. Ik kreeg wel eens strips als ik met mijn Bomma en Bompa mee ging naar de GB maar over het algemeen was mijn zakgeld geen vetpot. Tweedehands strips kocht ik toen wel sneller dan tegenwoordig, bv. op een regelmatige "vlooienmarkt" in de buurt, waar altijd een man stond met een heleboel strips. Het maakte me niet uit of een strip in perfecte staat was of niet, als de bladzijden of de cover maar vast zaten. Nu kan ik toch echt genieten van een gloednieuwe strip. Quote Link to comment
cinco Posted September 30 Author Share Posted September 30 1 uur terug, cartoonesk zei: In mijn jeugd had ik al snel een kast vol strips! Achteraf gezien vraag ik me nu af hoe dat zo gekomen is Omdat ze toen heel goedkoop waren? Zeker tweedehands denk ik dat het in die periode voor enkele franken te verkrijgen was. Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 30 Share Posted September 30 7 minuten geleden, cinco zei: Omdat ze toen heel goedkoop waren? Zeker tweedehands denk ik dat het in die periode voor enkele franken te verkrijgen was. In de tijd dat ik in België woonde, kocht ik nog niet tweedehands (kon nog niet lezen). Maar in Nederland waren de strips eind jaren '70/ begin jaren '80, inderdaad nog niet zo duur. Soms verbaas ik me als ik in of op een oude strip uit mijn kast een prijs zie staan. Bv. toen ik onlangs deze cover nog eens zag. Quote Link to comment
Recommended Posts