Jump to content

Koop je meer of minder tweedehands strips / comics / graphic novels dan vroeger?

💰  

28 members have voted

1. 1. Koop je meer of minder tweedehands strips / comics / graphic novels dan vroeger?

• meer
    • minder
    • hetzelfde
    • ik heb nooit tweedehands gekocht
    • ik koop geen strips meer, dus ook geen tweedehands

Recommended Posts

Ik koop sowieso meer strips de laatste jaren en niet alleen series die tegenwoordig nog verschijnen, dus is er logischerwijs veel tweedehands bij. Uit financiële overwegingen koop ik trouwens van bijna elke strip die ik wil hebben de goedkoopste die beschikbaar is, wat tot veel tweedehands aankopen leidt. 

Ik koop soms 2e hands boeken en dat is dan meer voor mijn Sjors en Sjimmie verzameling

Voor de rest koop ik haast niets meer tweedehands.

Maar ik wil de serie Will Eisner's The Spirit Archives gaan kopen.

Maar de eerste delen zijn niet meer nieuw te koop en dus die zal ik dan wel tweedehands kopen

(Marvel X-men) Comics ben ik geheel gestopt omdat dat helemaal werd uitgemolken

Graphic Novels koop ik alleen maar als ik er goede recensies over lees en dan wel in combinatie met de top tien lijsten van andere Reepers

Dus ik koop veel nieuw

Ik zit tegenwoordig veel meer op internet strips te lezen

en de laatste tijd meer in de cartoons over de Amerikaanse verkiezing

2451105.thumb.jpg.895d77ff000a5e96bf23a6a3998a6f09.jpg3079254.thumb.gif.de727862e91732dece57169b33686208.gif3078267.thumb.jpg.28acaf9bf5aa5675ebe1c123a048ae04.jpg

Ik koop soms tweedehands strips gewoonweg omdat ze nieuw niet meer te krijgen zijn (niet meer herdrukt). Laatst bijna alle delen van "De duistere steden" (Schuiten en Peeters) tweedehands gekocht.  Verbaasde me een beetje dat verschillende delen (bijvoorbeeld Brüsel en De onzichtbare grens deel 1 (deel 2 is vreemd genoeg nog wel overal te vinden) gewoonweg niet meer te krijgen zijn, behalve dan tweedehands..

In mijn jeugd had ik al snel een kast vol strips! Achteraf gezien vraag ik me nu af hoe dat zo gekomen is want we waren thuis niet rijk. Ik kreeg wel eens strips als ik met mijn Bomma en Bompa mee ging naar de GB maar over het algemeen was mijn zakgeld geen vetpot.

Tweedehands strips kocht ik toen wel sneller dan tegenwoordig, bv. op een regelmatige "vlooienmarkt" in de buurt, waar altijd een man stond met een heleboel strips. Het maakte me niet uit of een strip in perfecte staat was of niet, als de bladzijden of de cover maar vast zaten.

Nu kan ik toch echt genieten van een gloednieuwe strip.

1 uur terug, cartoonesk zei:

In mijn jeugd had ik al snel een kast vol strips! Achteraf gezien vraag ik me nu af hoe dat zo gekomen is

Omdat ze toen heel goedkoop waren? :P

Zeker tweedehands denk ik dat het in die periode voor enkele franken te verkrijgen was.

7 minuten geleden, cinco zei:

Omdat ze toen heel goedkoop waren? :P

Zeker tweedehands denk ik dat het in die periode voor enkele franken te verkrijgen was.

In de tijd dat ik in België woonde, kocht ik nog niet tweedehands (kon nog niet lezen). Maar in Nederland waren de strips eind jaren '70/ begin jaren '80, inderdaad nog niet zo duur. Soms verbaas ik me als ik in of op een oude strip uit mijn kast een prijs zie staan. Bv. toen ik onlangs deze cover nog eens zag.

jean-pol coffeanen.jpg