ErioRaggen Posted September 27 Share Posted September 27 Na wat rondneuzen op deze site denk ik dat hier de echte kenners te vinden zijn. Ik had vroeger (~2005) een korte strip waar ik dol op was. Maar heb deze ooit later weg gegooid. Ik probeer deze nu weer te vinden, maar ik kom er zelf niet uit. Het was een strip van ~10 pagina's. Het verhaal ging als volgt: Twee mannen storten met hun ruimteschip neer op een buitenaardse planeet. Al gouw blijkt dat er op deze planeet alleen maar vrouwen bestaan. Ik kan me nog goed herinneren dat de vrouwen de twee mannen achterna beginnen te rennen omdat er geen mannen bestaan op hun planeet. Dan schuilen de mannen in een huis? (weet niet meer precies). Maar wat ik wel zeker weet: de volgende ochtend worden de mannen wakker met borsten. Ik kan me nog iets vaags herinneren dat ze uit een bepaalde fontein hadden gedronken. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat de planeet iedereen in een vrouw veranderd. Ik weet niet meer hoe het verhaal af loopt. Maar ik kan me iets vaags herinneren dat ze dus langzaam in vrouwen veranderen, maar nog wel net op tijd de planeet ontsnappen. Mijn beste gok is dat dit een kort verhaaltje was in een van de Métal Hurlant series. Ik kan mij namelijk ook geen cover herinneren. Dus ik denk dat dit verhaaltje uit een magazine is gescheurd. Ik ben er ook vrij zeker van dat deze strip in het Nederlands was. De toon van het verhaal was voornamelijk komisch bedoeld. Dus hoewel je blote tepels kon zien, bleef het daar ook bij. Ik kreeg een doos met stripboeken van mijn oom. En in deze doos zat dit (uitgescheurde) strip verhaaltje. Dus ik weet niet goed uit welk jaar deze strip zou kunnen zijn. Maar in ieder geval voor ~2005 Hopelijk gaat er nu bij iemand een belletje rinkelen. Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 27 Share Posted September 27 Dat doet me eerder denken aan Rosinski met de fantastische rondreis. Maar dat was geen ruimteschip. Het kan een variant zijn uit een superkuifje. Quote Link to comment
ErioRaggen Posted September 28 Author Share Posted September 28 Het enige super concrete wat ik kan onthouden is: 1. Achterna gerend worden door een groep vrouwen. 2. Wakker worden met borsten. Dus zolang "De fantastische rondvaart" een verhaal heeft met deze twee details, dan is de kans groot dat dat hem is. Ik heb ook alle 37 uitgaven van superkuifje doorgenomen, maar geen enkel verhaal had deze twee details. Ik kan online geen scans vinden van "De fantastische rondvaart". Ik zie wel dat er twee uitgaven zijn: 1. Het eb-eiland 2. De watergodinnen Moet ik deze dan maar gewoon kopen, met de hoop dat een van de twee het verhaal bevat die ik zoek? Is er nog een manier om de inhoud te checken, voordat ik ze koop? Of is er nog een andere strip die misschien meer kans heeft de juiste te zijn? En super bedankt voor het meedenken! Quote Link to comment
hemweg Posted September 28 Share Posted September 28 Deze hoef je niet te kopen. Ik heb beide delen van deze strip zojuist bekeken en zag dat de bovenstaande gebeurtenissen niet plaatsvonden in deze strips. Quote Link to comment
ErioRaggen Posted September 28 Author Share Posted September 28 Ah, dankjewel voor het checken. Misschien moet ik maar gewoon zoeken naar avontuur strips waar twee mannen in vrouwen veranderen. Gebeurd dat wel in "De fantastische rondvaart"? Anders vrees ik dat het nog flink zoeken wordt. Quote Link to comment
Recommended Posts