Jump to content

Bewaarde je stripmagazines of kregen ze de weekbladbehandeling? (mee met het oud papier)

🗞️  

16 members have voted

1. 1. Bewaarde je stripmagazines of kregen ze de weekbladbehandeling? (mee met het oud papier)

• Ik heb nu nog stapels liggen die blijven groeien.
    • Heb ze bijgehouden maar bewaar nu nog enkel erg selectief.
    • Heb ze bijgehouden maar ben van plan om ze weg te doen.
    • Altijd een korte periode bijgehouden en dan weg.
    • Ze gingen systematisch mee met het oud papier als het nieuwe nummer binnenkwam.
      0
    • Vroeger nooit bijgehouden maar later wel beginnen verzamelen.
    • Enkel bepaalde nummers bewaard voor specifieke redenen.
    • Nooit stripmagazines gehad.
      0

Recommended Posts

Wat ik gekozen heb, geldt voornamelijk voor de weekbladen Spirou. Weekbladen als Eppo/Eppo Wordt Vervolgd of Kuifje, die ik vroeger kocht, heb ik amper bewaard, maar Robbedoes/later Spirou juist wel sinds een bepaald punt in tijd bewaard. Ook heb ik nog wel Stripschriften, een paar oude Fluide Glacials of L'Echo des Savanes, en recentelijker enkele Jump stripbladen (tot ie niet meer in de winkel bij ons te koop was) en enkele Stripglossies. Plus een kleine stapel Donald Ducks (niet meer abonnee), die ik nog moet lezen. Als ik plaatsgebrek zal/zou hebben, zie ik het dan wel weer. ;) 

Robbedoesweekblad heb ik volledig nog bewaard van toen ik ermee begon als kleine jongen (1998) tot het einde (2005). De Samson en Gert-krant had ik ook volledig van begin tot einde (omvorming tot Plopsakrant), maar deze heb ik ooit weggegooid. Ergens wel dom van mij.

Van andere magazines heb ik maar enkele losse nummers, maar deze bewaar ik wel. Op dit moment heb ik geen lopende abonnementen op stripmagazines, op de Versus na van De Fameuze Fanclub.

Ik heb van de Robbedoes de losse nummers vanaf 1944 t/m 1963 vrijwel compleet.

Van Spirou vanaf 1949 t/m 1960 de meeste nummers.

Ook nog al wat albums met verzamelde nummers van Robbedoes en Spirou.

De laatste tijd zomaar begonnen met Kuifje losse nummers te verzamelen !

Leuk hoor, de meeste jaargangen  zie ik nu voor het eerst.

Ook weer tot en met 1963. 

Daarna vind het niet interessant, sorry...

De oude kuifje bladen zie ik ook meer beschikbaar en betaalbaar worden.

Kuifje van 1946 t/m 1952 is voor mij te duur en ik verwacht dat dit zo blijft.

Het blaadje Tombola (1953-1954) is voor mij jeugdsentiment en die doe ik zeker niet weg.

Ik had torenhoge bananendozen van Donald Duck, Sjors, Arend, Pep, Eppo etcetera.

Op mijn  zolderkamer, in de slaapkamer zelfs en in de schuur.

Kort gezegd alles wat weg mocht al opgeruimd

Verkocht voor weinig en er daarna  iets anders voor gekocht.

De hele opbrengstet met de knollen de pot in.

Blij dat ik van al die tijdschriften af ben.

Ik ben wat striptijdschriften betreft geen Bezeten Bezitter meer.

PS Alles van de Franstalige Spirou mag weg voor een acceptabele prijs.

Maar ik kom ze niet brengen.

Liefhebbers en mensen met interesse met een zak duiten mogen vrijblijvend komen kijken.

Koffie en koek gratis.

PPS :Bij mij in de buurt leest vrijwel niemand Frans.

Ik heb de Robbedoezen van rond 1984 tot het laatste nummer liggen, maar het wordt tijd dat ik die wegdoe. Dat neemt teveel plaats in en ik kijk daar toch nooit meer in. Wellicht ga ik gewoon het eerste jaar of zo houden. Uit sentimentele gevoelens.

Ik ben gek op bijna al de Nederlandstalige week- maand - infobladen. Heb nog steeds abo's op Eppo, Donald Duck, Stripglossy en Stripkiosk.

Daarnaast kuifje, robbedoes, sjors, pep, eppo (en zn opbolgers) en vele vele andere tijdschriften compleet of bijna..

Dus weggooien, de horror :) nee dus

De optie “ja, bewaren maar groeit nauwelijks” ontbreekt.

Heb enkel wat Zozolala’s, Brabant Strip magazine en Getekende Reep (waarvan ik het laatste nr nog mis).

Het leuke aan stripmagazines (en dus reden om te bewaren) is werk dat (nog) niet in albums is verschenen, interviews en weetjes

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day