Ga naar inhoud

Verzamelen, Sterven, En Dan Houdt Het Op


Gast Kontiki

Recommended Posts

Maar toch blijft strips kopen een relatief goedkope hobby. Als je ze per ton papier koopt, dan loopt het mis, natuurlijk.

De goedkoopste hobby is wandelen. Ik wandelde heel veel. En toen viel ik en brak ik mijn arm.

 

De veiligste hobby is dan weer liggen - mogelijks met een stripboek ter hand

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als het mogelijk wordt om de levensduur met een 50 tot 70 jaar te verlengen - om te beginnen - dan kunnen we misschien eens dat pessimisme laten vallen.

Link naar reactie

Als het mogelijk wordt om de levensduur met een 50 tot 70 jaar te verlengen - om te beginnen - dan kunnen we misschien eens dat pessimisme laten vallen.

 

Liever niet. Ik ben van plan zo'n negentig jaar te worden, en dat volstaat.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vóór mijn huwelijk (13 jaar geleden) heb ik beloofd te minderen met strips te kopen maar mijn strip-aankoopgedrag is enorm gestegen door mijn ontdekking van de wondere wereld der Amerikaanse strips. Ik blijf voornemen om te minderen maar mijn vrouw heeft die hoop al lang opgegeven... Moesten er nu huwelijksproblemen ontstaan door die boeken dan zou ik die boeken voor een groot deel wel kunnen opgeven...

 

Euhm... Alles nog gezond Koen? Als je al huwelijksproblemen 'nodig' hebt om je (strip)koopgedrag onder controle te krijgen...  :e010:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Vóór mijn huwelijk (13 jaar geleden) heb ik beloofd te minderen met strips te kopen maar mijn strip-aankoopgedrag is enorm gestegen door mijn ontdekking van de wondere wereld der Amerikaanse strips. Ik blijf voornemen om te minderen maar mijn vrouw heeft die hoop al lang opgegeven... Moesten er nu huwelijksproblemen ontstaan door die boeken dan zou ik die boeken voor een groot deel wel kunnen opgeven...

 

Euhm... Alles nog gezond Koen? Als je al huwelijksproblemen 'nodig' hebt om je (strip)koopgedrag onder controle te krijgen...  :e010:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Als je vrouw/man een filmploeg binnenhaalt om jou en zichzelf te kakken te zetten in een reality show, dan is er een psychiater nodig. Voor wie van beiden hangt van geval tot geval af.

 

Ik snap niet dat die man die cameraploeg binnen laat. Dat ze eens ergens anders een idioot vinden om zich voor uitlach tv te laten belachelijk te maken. Als mijn vrouw daar mee afkomt vliegt eerst de cameraploeg buiten, daarna mijn vrouw en dan de kat (want we hebben geen kat, dus dan heeft dat beest van de buren van de gelegenheid gebruik gemaakt om rap binnen te glippen als ik de deur open deed om mijn vrouw buiten te gooien)

Link naar reactie

Speelt een bepaalde vorm van exhibtionisme niet een rol bij dat soort programma's ? Boer zoekt vrouw, help mijn man is een klusser en heeft bovendien een rare hobby, bonje bij de buren, de rijdende rechter. Waar men vroeger de sores binnenskamers wenste te houden wordt alles zomaar in de publiciteit geggooid. De dwang om private zaken in de openbaarheid te willen beleven met miljoenen medelanders is echt iets van deze tijd.

Link naar reactie

in de beginjaren van de televisie was het een beeld op de wereld; Dan kon je zien wat er gebeurde aan de andere kant van de wereld. In de jaren 70,80 is het een blik op het eigen land geworden. Wat gebeurde er aan de andere kant van het land. ergens in de jaren 90 is het een blik op de buren geworden. Wat gebeurde er aan de andere kant van de heg.

Link naar reactie

Speelt een bepaalde vorm van exhibtionisme niet een rol bij dat soort programma's ? Boer zoekt vrouw, help mijn man is een klusser en heeft bovendien een rare hobby, bonje bij de buren, de rijdende rechter. Waar men vroeger de sores binnenskamers wenste te houden wordt alles zomaar in de publiciteit geggooid. De dwang om private zaken in de openbaarheid te willen beleven met miljoenen medelanders is echt iets van deze tijd.

 

"Privacy = theft" (The Circle - Dave Eggers).... ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

ik heb mezelf beperkt tot één kamer. Ik heb dat nodig: zelfbeperking, anders swingt het, swingt alles de pan uit.

Toch 50 meter.

Ik koop al 25 jaar wekelijks strips maar ik beperkt me tot 20 meter. How's that for zelfbeperking ? ;)

Ik weet alle dagen wat gelezen. Waarom dan al die ouwe zaken bijhouden ?

Mijn collectie nu is bijna helemaal anders dan die van tien jaar geleden. Ik vraag me af hoeveel er daarvan binnen tien jaar nog over blijft. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tien jaar volledig mijn ding gevonden heb, nl comics. Dus misschien heb ik binnen tien jaar ook wel 50 meter. :)

Link naar reactie

Toch 50 meter.

Ik koop al 25 jaar wekelijks strips maar ik beperkt me tot 20 meter. How's that for zelfbeperking ? ;)

Ik weet alle dagen wat gelezen. Waarom dan al die ouwe zaken bijhouden ?

Mijn collectie nu is bijna helemaal anders dan die van tien jaar geleden. Ik vraag me af hoeveel er daarvan binnen tien jaar nog over blijft. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tien jaar volledig mijn ding gevonden heb, nl comics. Dus misschien heb ik binnen tien jaar ook wel 50 meter. :)

 

ok, da's nog straffer natuurlijk. Van de 50 meter die ik heb is zowat 33 meter benut, dus ik heb nog ruimte. Ik ben ook een alleslezer, zowel eurostrips, manga als comics, dan neemt dat dadelijk veel meer plek in :)

Link naar reactie

"Privacy = theft" (The Circle - Dave Eggers).... ;)

Ja, ook iemand die geen partner heeft met een exorbitante verzameling moet kunnen beleven hoe zoiets zou voelen.

 

Ach, dan toch liever Man bijt hond, dan heb je gewoon de stelletjes die samen het huis vol smurfen zetten.

 

Er stond op NRC.nl dit weekend een (link naar) een stuk over iemand die alle muziek (en dan op LP) ter wereld verzameld. Hij koopt verzamelingen van tienduizenden platen op en slaat ze op in een warenhuis. Inmiddels loopt het aantal in de miljoenen en heeft hij een paar studenten in dienst om ze te catalogiseren (eat that cw). Uiteindelijk moet het een stichting worden waar je de kuziek kan luisteren, of wanneer hij de platen dubbbel heeft kunt lenen.

 

Dat lijkt me ook nog wel wat om met m'n verzameing te doen maar eerst moet die nog wel wat groeien.

Link naar reactie

Ach zonder de verzamelaar is een verzameling toch minder waard. Het blijft toch een opsomming van zijn of haar voorkeuren. Een soort autobiografie.  Ik zou niet weten wie die van mij over zou kunnen nemen als ik over twintig of dertig jaar het loodje leg. Wie zou er de ruimte voor hebben? Maar in de vuilcontainer zou ik ook zonde vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...